היישום אינו מחובר לאינטרנט

פליטים פלסטינים בירדן

עבודה מס' 062026

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה הדנה בשאלות - מיהם הפליטים הפלסטינים, מהם הגורמים להיותם פליטים וכיצד המדינה החדשה אליה הגיעו מתייחסת אליהם.

3,669 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

סמינריון זה ידון בנושא פליטים פלסטינים בירדן, כאשר שאלות אשר הנחו אותי בכתיבת עבודה זו הן שאלות כגון: מיהם הפליטים הפלסטינים, כיצד הפכו להיות פליטים (מה הגורמים), איפה הם נמצאים וכיצד המדינה, שאליה הגיעו מתייחסת אליהם (בהקשר זה מדובר בירדן). השאלה האחרונה היא כיצד הפליטים עצמם מרגישים עם היותם פליטים.
שאלות מעין אלו כיוונו אותי להתמקד בעבודה בצורה כזאת שהסדר בא על פיהם.
בחלק הראשון של העבודה יש הגדרה מיהם הפלסטינאים ומהיכן הם קיבלו את השם הזה, כאשר לחלק זה יש גם היבט היסטורי אשר מתאר את היחסים שהיו בין יהודים וערבים באותה תקופה, על מנת שיעזור לנו להבין את תחילת הסכסוך.
החלק השני בעבודה עוסק אף הוא, אך בהרחבה, בתחילת הסכסוך הערבי-ישראלי ואף מסביר איך התחיל ולמה התחיל, בכדי להראות שהמאבק וחוסר היכולת להגיע לפשרה הם הגורמים אשר יצרו את המאבק.
החלק השלישי בעבודה עוסק בהיבט היסטורי של ירדן, זאת אומרת כיצד ירדן קמה ואיך זה משפיע על האזור במאבק היהודי-ערבי.
בפרק השלישי קיים תת-פרק שעוסק ביחס ובמדיניות של ירדן כלפי הפלסטינים אשר נמצאים תחת השלטון ההאשמי ומפרט כיצד ירדן מתייחסת לפלסטינים בתחילת ההגירה אליה ולאחר מספר שנים.
החלק הרביעי והאחרון עוסק בלאומיות הפלסטינית אשר מתחילה להתפתח מאכזבתה מהמדינות הערביות אשר נכשלו מלהביא לפתרון בעיית הפלסטינים. בעקבות כך הם לוקחים את גורלם בידיהם ומפתחים מודעות עצמית שרק הם, ע"י המאבק של עצמם, יכולים להביא לפתרון בעייתם.
במסגרת הסמינריון על יחסי מיעוט-רוב במזרח התיכון, נחשפתי לנושא הפליטים הפלסטינים וזה הוביל אותי לכתיבת העבודה. גורם נוסף שהניע אותי ועודד לכתיבת העבודה הוא ד"ר א. גאנם שהעביר ת הקורס והגדיל את סקרנותי.
יתירה מזו, כאשר מסתכלים על תופעת ההגירה והיותם של אלפי אנשים פליטי ברחבי מדינות אחרות, זה יוצר התעניינות כיצד ואיך קורים דברים מעין אלו, שעם שלם מוצא את עצמו פליט במדינות של עמים אחרים, כאשר הוא נאלץ במולדתו לצאת למאבק עם קבוצה אחרת.

תוכן העניינים:
מבוא
הפלסטינים - סקירה היסטורית
המאבק בין שני העמים, כגורם להיווצרות הפליטים
ירדן - מבט היסטורי
מערכת השיקולים של עבדאללה במלחמת '48
והיחס של ההאשמים לפלסטינים, בעקבות שיקולים אלו
התעוררות לאומית
הגדרת עם
גורמים אשר מעודדים התפתחות לאומית פלסטינית
סיכום
אפילוג
ביבליוגרפיה

מקורות:

בובר, מרדכי. (1988). ארץ לשני עמים. ערך פול מנדס. ירושלים: שוקן.
בר-לביא, זאב. (1981). המשטר ההאשמי 1967-1949 ומעמדו בגדה המערבית. תל-אביב: מכון שילוח לחקר המזרח התיכון ואפריקה.
גילבר, גד. (1989). "מגמות בהתפתחות הדמוגרפית של הפלסטינים 1987-1949", בתוך: הרכבי, יהושפט, הפלסטינים, מתרדמה להתעוררות. ירושלים: הוצאת י.ל. מאגנס, האוניברסיטה העברית. עמ' 212.
הרכבי, יהושפט. הפלסטינים, מתרדמה להתעוררות. ירושלים: הוצאת י.ל. מאגנס, האוניברסיטה העברית.
יערי, אהוד ושמעוני, יעקב. (1988). "פלשתינאים, פלסטינים", אנציקלופדיה העברית, כרך מ"ב. עמ' 949-948.
ססר, אשר. (1995). "דמוגרפיה ופוליטיקה בירדן". דמוגרפיה ופוליטיקה במדינות ערב, (בעריכת: אילון, עמי וגילבר, גד), מרכז משה דיין, אוניברסיטת תל-אביב.
קליימן, אהרון. (1986). דו-קיום ללא שלום. תל-אביב: ספרים מעריב.
שיפטן, דן. (1986). אופציה ירדנית: הישוב היהודי ומדינת ישראל אל מול המשטר ההאשמי והתנועה הלאומית הפלסטינית. (אפעל): יד טבנקין. מיכאל, אסף. (1967). תולדות התעוררות הערבים בארץ-ישראל ובריחתם. תל אביב: תרבות וחינוך.
Alkadiri, Read. (1997). "the Palestinian factor in Jordanian foreign policy, 1967-1988". In Kirsten Schultz, Nationalizim, Minorities and srasporas. Pp. 67-80.
Maoz, Moshe. (1984). Palestinian leddership on the West Bank: The changing role of the arab mayors under Jorden and Israel. London: F. cass.
Winckler, O. (1997). Population Growth and Migration in Jordan, 1950-1994. Brighton: Sussex academic press
אהוד יערי, יעקב שמעוני. (1988). "פלשתינאים, פלסטינים", אנציקלופדיה העברית, כרך מ"ב, עמ' 949-948.
Moshe, Maoz. (1984). Palestinian leddership on the West Bank: The changing role of the arab mayors under Jorden and Israel. London: F. cass. P. 5.
דן, שיפטן. (1986). אופציה ירדנית: הישוב היהודי ומדינת ישראל אל מול המשטר ההאשמי והתנועה הלאומית הפלסטינית. (אפעל): יד טבנקין, עמ' 25. (להלן: שיפטן).

תגים:

הגירה · מיעוט · סכסוך · ערבי · ישראלי · ערבים · ממלכה · האשמית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פליטים פלסטינים בירדן", סמינריון אודות "פליטים פלסטינים בירדן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.