היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול עצמי בקרב קשישים

עבודה מס' 061844

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דפוסי השימוש בטיפול העצמי בקרב העדות השונות.

9,440 מילים ,16 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

כמדינה קולטת הגירה הגיעו לישראל קבוצות מעדות שונות עם מטענים תרבותיים רבים ומגוונים מטענים אלה כללו גם את האלמנטים הקשורים בהתנהגות של חולי ובריאות, כפי שהייתה מקובלת בארצות המוצא.
בעבודה זו בחרנו לבדוק מהם דפוסי השימוש בטיפול העצמי בקרב העדות השונות, סוגי המחלות ודרכי ההתמודדות על מנת למצוא מרפא ,הסיבות לבחירת שיטת הטיפול ותפיסת דימוי הגוף בזקנה. לצורך כך ראיינו: צבר- יליד הארץ, ילידת תימן, ילידת מרוקו, וילידת חבר העמים.
בחלקה השני של עבודה זו ברצוננו להביא את הניתוחים וההשוואות בין הקשישים כפי שעלו מהראיונות עפ"י הקטגוריות השונות. בחלקה השלישי של העבודה נסקור את הספרות הדנה בהיבטים המיוחדים של כל עדה הקשורים לנושא הבריאות והחולי: המפגש של העולים מחבר העמים עם הרפואה בישראל והמרפאים המסורתיים הנפוצים בקרב עדות תימן ומרוקו.

תוכן עניינים:
מבוא
ניתוח הרעיונות
קטגוריות המחלה
תפיסת הגוף את תהליכי ההזדקנות
סקירת ספרות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

אייל, נ. (1997). החיים כנהר- מסע פסיכולוגי. תל-אביב: ידיעות אחרונות, ספרי חמד.
ברנשטיין,י.ה., שמואלי, ע. , ושובל, י. (1996). פניות למרפאים ברפואה חלופית בישראל. הרפואה, 130, 85-83.
גרינברג, ע. (1987).מאפייני הרפואה העממית בעיירת עולים ותפקיד המשפחה בתהליך הריפוי. מגמות, ל(1), 59-47.
כרמל, ש., כהן, נ. (2001). דימוי הזקן בעיני ילדים ובני נוער דתיים וחילוניים. גרונטולוגיה, כח(1),106-93.
לומרנץ, י. (1985). היבטים פסיכולוגיים של הזדקנות וזקנה. בתוך: ברגמן, ש., מרגולץ, י. (עורכים): הזדקנות וזקנה בישראל- פרקים נבחרים בגרונטולוגיה. תל-אביב: עם עובד,142-93.
פלגי, פ. (1981). דרכי התמודדות מסורתית עם בעיות הנפש בקרב העדה התימנית בישראל. בתוך: אבירם,א. , לבב, י. (עורכים): בריאות נפש קהילתית בישראל. תל -אביב: גומא, 60-43.
רמניק, ר. (1995). רשמים ממערכת הבריאות: עולים חדשים מברית המועצות לשעבר והמפגש שלהם עם המערכת בארץ. ירושלים :ג'וינט-מכון ברוקדייל.
רונן, מ., (1991). רפואה חלופית כאלטרנטיבה פונקציונלית לרפואה מערבית. מגמות, ל"ג(2), 265-252.
רונן, מ., נייקרוג, ש., איילון, ט. ,קנר, ש. , קפלן, א. (2001). אנשים מעל גיל 60 מתלוננים- דו"ח מחקר. רמת גן: תוכנית בר- אילן ברוקדייל.
שובל, י.ט. , יעבץ, ר. , שי, ד. (1988). טיפול עצמי בבריאות: תפיסות וגישות של רופאים. ירושלים: מכון ברוקדייל.
שובל י.ט., אנסון, ע. (2000). העיקר הבריאות: מבנה חברתי ובריאות בישראל. ירושלים: ספרית אשכולות, מכון אשכול, הוצאת מאגנס, האוניברסיטה העברית.
Bernstein, J.H., & Shuval, J.T. (1997). Nonconventional Medicine in Israel: Consultation Patterns of Israeli Population and Attitudes of Primary Care Physicians'.
Social Science & Medicine, 44 , 1341-1348.
Conway, S. & Hockey,J. (1998). Resisting the 'mask' of old age? :The Social Meaning of lay health beliefs in later life. Aging and Society, 18(4), 469-494.
Palgi,P. (1990).Mental health, traditional beliefs among Yemenite jews in Israel. In:
Antonovsky, A. (Ed.): The Sociology of Health and care in Israel. New Brunswick, N.J:Transaction Pub.49-66.

תגים:

גרנטולוגיה · זקנים · קשישים · טיפול עצמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול עצמי בקרב קשישים", סמינריון אודות "טיפול עצמי בקרב קשישים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.