היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי למניעת דיכאון בקרב בני נוער

עבודה מס' 066832

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פנומנולוגיה ואטיולוגיה של התופעה, ובחינת אחת משיטות הטיפול הנפוצות בהפרעה - הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי.

3,868 מילים ,20 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

במסגרת עבודה זו, בחרתי לעסוק באחת ההפרעות השכיחות ביותר בקרב בני נוער ובכלל - הפרעת הדיכאון. הסיבות בגינן אעסוק דווקא בהפרעה זו קשורות הן לשכיחותה הגבוהה בקרב בני נוער והן להשלכות הרבות שיש לה על מגוון אספקטים בחיי הנוער הלוקה בדיכאון. בנוסף, למרות שכיחותה הגבוהה של ההפרעה והשלכותיה הנרחבות היא איננה מאובחנת או מטופלת דיה - בייחוד בקרב קבוצת הגיל המדוברת, כפי שיפורט בהמשך.
ראשית, אתחיל בסקירה של האפידמיולוגיה של המחלה ואתייחס למאפייניה השונים ולקריטריונים לאבחונה. בהמשך, אסקור את אחת השיטות הפופולריות לטיפול בהפרעה , הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי על מגוון צורותיו ואפיוניו תוך כדי התייחסות לסוגיית ההתמודדות של שיטת טיפול זו עם האטיולוגיה של הפרעת הדיכאון ודיון ביכולתה לתת מענה הולם לבעיה. לבסוף, אנסה לבחון את מידת הישימות השיטה המתוארת במסגרת המערכת החינוכית בארץ.

קטע מהעבודה:

הפרעת הדיכאון על צורותיו השונות היא ההפרעה הנפוצה ביותר בזמננו. חוקרים שונים טוענים כי שכיחות ההפרעה בקרב האוכלוסייה הכללית נעה בין 3%-17% (Lewinson et al, 1990).
ההפרעה, אשר בשל שיעוריה הגבוהים זכתה לכינוי "הנזלת של הפסיכיאטרייה" נמצאה שכיחה לא רק בקרב מבוגרים, אלא גם בקרב ילדים ובני נוער - ושיעוריה עולים בהתמדה מהילדות לבגרות. בעוד שבגילאי בי"ס יסודי השכיחות נעה בין שניים לשלושה אחוזים (בראל, 1996), בסוף חטיבת הביניים אחד מתוך כל אחד עשר ילדים בממוצע יסבול מדיכאון ובסוף התיכון השכיחות עולה עד ל19% - מצב בו כל בן נוער חמישי מדווח על דיכאון ברמה זו או אחרת.
בהקשר המגדרי, נמצא כי לפני גיל ההתבגרות בנים ובנות מפתחים דיכאון בשכיחות דומה ואילו בגיל ההתבגרות שכיחות הדיכאון גבוהה יותר (לעיתים פי שתיים) בקרב הבנות. (Kovacs, 2001 ; Lewinshon et al, 1993 ).

תגים:

דיכאון · נוער · בני נוער · פסיכופתולוגיה · הפרעה · טיפול קוגניטיבי · טיפול התנהגותי · מערכות חינוך

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי למניעת דיכאון בקרב בני נוער", סמינריון אודות "הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי למניעת דיכאון בקרב בני נוער" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.