היישום אינו מחובר לאינטרנט

דיון בסוגיית הרוע מזוויות שונות, והקשרה ל"עוצמה בכל מחיר"

עבודה מס' 061833

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הקשרים שבין הרצון לעוצמה, שהיא הדחף המניע אותנו והסיבה לכל פעולה ופעולה שאנו מבצעים - לבין סוגיית הרוע.

1,130 מילים ,2 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

לרוב האנשים, שכמובן לא טרחו לרדת לעובי הקורה הניטשאנית, נראית הפילוסופיה של פ. ניטשה כפילוסופיה "רעה", פילוסופיה זדונית, שבמרכזה נמצאים היעדר הרחמים, רמיסת האחר ובפשטות - "רוע טהור...".
ואכן, אדם האומר שהתרבות חייבת הרבה יותר לרוע מאשר לטוב, שהראשון קידמה לאין ערוך יותר מהשני - מזמין התקפה מצד האנשים הלכודים במוסכמות - שכבר שכחו לחשוב אודותן באופן ביקורתי.
בעבודתי הצנועה הזו אבקש להאיר את סוגיית רוע מזוויות שונות, וכן אנסה להציג את הקשרים שבין הרצון לעוצמה, שהיא הדחף המניע אותנו והסיבה לכל פעולה ופעולה שאנו מבצעים - לבין סוגיית הרוע.
להדגשת חשיבות הגותו של ניטשה, אזכיר שניטשה קורא תיגר על כל הפילוסופיה שקדמה לו באומרו שזו יוצאת מתוך חסרון - וכל מטרתה של הפילוסופיה "עד היום" היא הבאת מזור לפחדינו, לנחם ולהרגיע אותנו - וזאת על חשבון הסתתרות מעצמנו. ניכור עצמי, פילוסופיה שהיא אמצעי להשגת מטרות, ואולי אף להשגת שקר!
הפילוסופיה הבריאה, הנכונה, היא זו היוצאת מתוך עוצמה - ואז אין כל צורך להתחסד, להרגיע ולהתרפס - וזו הדרך היחידה שעל הפילוסוף ללכת בה - וניטשה מתיימר להיות מתווה הדרך.
אני תקווה, שיעלה בידי להציג בבהירות את ציוני הדרך שהציב ניטשה לאורך תוואי זה.

תוכן עניינים:
מבוא
עוצמה חיובית למול עוצמה שלילית
הרוע כאמצעי
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

"הפיתוי הניטשאני אל העוצמה", יעקב גולומב, עיון ל"ב, עמ' 274-240, תשמ"ד.
הולדתה של הטרגדיה; המדע העליז, פרידריך ניטשה, הוצאת שוקן, 1985.

תגים:

נפש · האדם · ניטשה · רוע · זדון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דיון בסוגיית הרוע מזוויות שונות, והקשרה ל"עוצמה בכל מחיר"", סמינריון אודות "דיון בסוגיית הרוע מזוויות שונות, והקשרה ל"עוצמה בכל מחיר"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.