היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסום מגזרי וחלוקה לתתי תרבויות

עבודה מס' 061731

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מאמרים ומחקר כמותי.

12,507 מילים ,23 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מחקר זה מתמקד בפרסום למגזרים ולתתי תרבויות הקיימים בישראל. החברה במדינת ישראל מחולקת למספר מגזרים ולתתי-תרבויות שונים ומגוונים אשר כוללים, בין היתר, את המגזר החילוני-כללי, המגזר הדתי-חרדי, המגזר הערבי והמגזר הרוסי.

חלוקת שוק הטרוגני לתת שווקים הומוגניים מכונה פילוח (Segmentation). אסטרטגיית פילוח מבוססת על בחינה מדוקדקת של הצרכנים, כאשר ההנחה המרכזית מאחורי פעולת פילוח הינה התוצאה היות ואנשים נבדלים זה מזה ברקע הדמוגרפי (מין, גיל, השכלה ועוד) וכן גם בצורכיהם ובהעדפותיהם.

ההנחה הבסיסית האמורה, מהווה את המהלך השני, לאחר קבלת ההחלטה בנוגע לנתח השוק הרלוונטי, לכל פירמה ומפרסם עם תחילת תכנון מסע הפרסום למוצר אותו הם מעונינים לפרסם ולשווק. כתוצאה מכך, נוצרת חלוקה של נתח השוק הנבחר לפלחים שונים אשר מהם נבחרים הפלחים הרלוונטיים אליהם מטרת הפירמה להיחשף ולהגיע.

שאלת המחקר:
האם פילוח השוק לתת תרבויות ומגזרים אכן מוגדר כראוי על-ידי המפרסם, ובהתאם - האם פניית המסר עונה על הפילוח במדויק או, האם השיג המסר הפרסומי את יעדיו בהתאם לפילוח ולצרכיו המדויקים של המגזר הנדון ?

בעבודה זו תתמקד בשני תתי מגזרים ובדיפרנציאציה ביניהם - המגזר הדתי-חרדי, והמגזר החילוני-כללי.

השערות המחקר:
* קיים שוני בתמהיל הפרסום בין המגזר הדתי-חרדי לבין המגזר החילוני-כללי בשל אופי הצריכה השונה בין המגזרים.
* הפרסום במגזר החילוני-כללי יפנה יותר לרגש מאשר הפרסום במגזר הדתי-חרדי.
* קיים שוני דמוגרפי בין הצרכן הדתי-חרדי לבין הצרכן החילוני- כללי.
* הן החשיפה והן ההשפעה של הפרסום גבוהים יותר במגזר החילוני - כללי מאשר במגזר הדתי-חרדי.

שיטת המחקר
השערות המחקר תיבדקנה תוך סקירה ספרותית וניתוח מאמרים בנושא לצד ביצוע מחקר כמותי ומחקר איכותי.
המחקר הכמותי כולל חלוקת שאלון ל62 - נבדקים אשר מהווים מדגם מייצג משני המגזרים (להלן "המגזר הדתי-חרדי" מול "המגזר החילוני-כללי").
המחקר האיכותי, כולל שימוש בקבוצת מיקוד מעורבת בת 10 נבדקים מהמגזרים הרלוונטיים.
ניתוח תוצאות מחקר יאשש או יפריך את ההשערות אשר הוצגו לעיל ואציג ממצאים עיקריים של הבדיקה האמפירית.

תוכן העניינים:
1. מבוא והצגת הבעיה
2. הגדרת התרבות והשפעתה על התנהגות הצרכנים
3. סוגי תרבויות
א. הסבר כללי
ב. תת תרבות נורמטיבית
ג. תת תרבות ערכית
ד. תת תרבות נגד
4. התפלגות האוכלוסייה והרגלי צריכת מוצרי צריכה בכל פלג
5. החלטות המסר בחברה הישראלית - אסטרטגיית המסר
א. החלטות מקור\ דובר
ב. פניית המסר
6. עקרונות תכנון ערוצי הפרסום
7. התמקדות במגזר הדתי-חרדי -
א. כללי- רקע
ב. ערוצי הפרסום והתקשורת במגזר הדתי-חרדי
ג. דרכים ייחודיים בהעברת מסרים במגזר הדתי-חרדי
8. דו"ח מחקר, נתונים אמפיריים וממצאים -
9. סיכום ומסקנות
10. ביבליוגרפיה
11. נספח א' - שאלון

מקורות:

חסדייא מוסא, "פרסום לשוק הערבי", עסקים וכלכלה, עמודים 36-37, 1994.
דוקטור רכס אלי, "פרסום במגזר הערבי כדאי?", אותות 83, עמ' 26-60, 1988.
אמיתי רותם, "איך למכור ל - 700 אלף ערבים בישראל", אותות 91, עמודים 26-27, 1988.
פרופ' הורניק יעקב ופרופ' ליברמן יהושע, ניהול הפרסום, אוניב' הפתוחה, 1996.
לאה גרינשפן, המסלול הרוסי בתיירות בישראל", אותות, 1999.
רודריגז אורי, ציצית דבר שני, 1996.
דוק' ליימן ש. וילציג, "חרם וחורמה, מלחמת תרבות החלה"-אותות 158 , 1993.
כספי דן, אמצעי תקשורת המונים, האוניברסיטה הפתוחה, יחידה מס' 7, 1994.
ד"ר יונתן כהן, "עיתונות לחצי העם", הסתדרות המורים- קרן לקידום מקצועי, ינואר 1997. .
יעל גאוני, "מנהל מכון מחקר: המפתח להצלחת מחקר- קשר אישי למגזר הנבחן", הארץ, נובמבר 1999.
ברבש חני, דגש על שיווק ייעודי למגזרים", עיתון "הארץ", ספטמבר 2000.
אלייניקוב אנה, הפרסום למגזר הרוסי עובר מדיבוב וכתוביות להפקות מקור, "הארץ", אוקטובר 2000.
עציוני-הלוי, חוה "ארץ שסועה", הוצאת אריה ניר, 2000.
J. Holland J.W.Gentry, "Ethnic consumer reaction to targeted marketing", Journal of Advertising, Volume 28, Issue 1, 1999.
M.R.Forehand R.Deshpande, "What we see makes us who we are:Priming self-awareness and advertising response", Journal of Marketing Research, Augost,2001.
Philip Kotler, "Kotler On Marketing", Simon Schuster, New York, 1999.
Brian Angel, "Ethnic population too big to ignore", USBanker, Volume 110, Issue 6, Jun 2000, New-York.
HORNIK, J. "TEMPORAL INSTABILIITY AS A MODERATTING FACTOR IN ADVERTISING EFFECTIVENESS" JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH , 1989 18( 2) PP. 89-106
HIRSCHMAN ELIZABETHC, "AMERICAN JEWISH ETHNICTY: I'TS RELATIONSHIP TO. SOME SELECTED ASPECTED OF CONSUMER BEHAVIOR", JOURNAL OF MARKETING, 1991, PP. 102-110.
WILLUAMS JEROME AND QUALLS WILLIAM, "PUBLICATIONS FOR HOUSING PRACTICES", JORNAL OF PUBLIC POLICY MARKETING, FALL, 1995.

תגים:

פילוח · דובר · דתי · החלטות · חרדי · מגזר · מקור · ערוצי · פרסום · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסום מגזרי וחלוקה לתתי תרבויות", סמינריון אודות "פרסום מגזרי וחלוקה לתתי תרבויות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.