היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בבית הספר

עבודה מס' 061729

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גורמים לאלימות, ביטוייה, תיאוריות והשוואה בין ישראל לארה"ב.

3,092 מילים ,16 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

"ר' אליעזר אומר: יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך, ואל תהא נוח לכעוס" (מסכת אבות, ב', ט"ו). כבר בתורה מדובר על תופעת האלימות לסוגיה, ויותר מכך על הצורך להשכיח תופעות מסוג זה על מנת לחזק ולשמור על ערך חיי האדם וכבודו.

תופעת האלימות מהווה חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל כמו גם בעולם כולו. יחד איתה הולכת ומתרחבת תופעת האלימות בביה"ס, ולאורך השנים חלים שינויים ותמורות בהתפתחות ביטוייה, מאפייניה והגורמים המגבירים את שכיחותה.

נושא האלימות בביה"ס עלה פעמים רבות כנושא לדיון ואף גרם לא אחת לסערה ציבורית, זאת אל מול ראיית החברה וציפיות ההורים ממוסד זה כגורם מרסן לילדיהם, מעניק ערכים ומוסר ואף כמהווה חלק אינטגראלי ממשימת החינוך המוטלת עליהם.

לדעתי, תופעת האלימות בביה"ס אינה נתפשת והדעת איננה יכולה לשער את היקפי הפשיעה וסוגי העבירות המבוצעים ע"י ילדים בין כותלי ביה"ס. לכן מצאתי נושא זה חשוב מאוד ועל כן אנסה לאמוד את הבעייתיות שבתופעה.

בפרק הראשון, אציג את תופעת האלימות, הגורמים להופעתה ותיאוריות שונות המסבירות את היווצרותה.
בפרק השני, אציג את תופעת האלימות בביה"ס על כלל מרכיביה.
בפרק השלישי, אציג השוואת גורמים ונתונים סטטיסטיים לקיום התופעה בישראל ובארה"ב.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון:
1.1- אלימות מהי?
1.2- גורמים לאלימות
1.3- תיאוריות להסבר תופעת האלימות
פרק שני:
2.1- מהו ביה"ס?
2.2- מהי אלימות בביה"ס?
2.3- ביטויי האלימות
2.4- מאפייני התלמיד האלים
2.5- אלימות מורים
2.6- גורמים ישירים המשפיעים על אלימות בביה"ס
פרק שלישי:
3.1- אלימות בביה"ס בישראל
3.2- אלימות בביה"ס בארה"ב
3.3- השוואת נתונים סטטיסטיים
סיכום
רשימת מקורות
נספחים

מקורות:

אשר, ב', ציונית, י', בינסטוק ריבלין, ז' (2001). ילדים בישראל. שנתון סטטיסטי, עמ' 228-225, 289-288, 391-390, 393.
ברומברג, א' (1994). אלימות ובעיות משמעת בבית הספר. הוצאת: מכון סאלד.
גומפל, ת' (2002). הרהורים על אלימות בבתי הספר: גורמים ועקרונות התמודדות. מתוך א' המנחם (עורך), מפגש לעבודה חינוכית סוציאלית. הוצאת עמותת "אפשר", ירושליים, 16, עמ' 23-13.
דה סיבליה, ה' (1998). דרכים חלופיות ליישוב קונפליקטים כאמצעי למיתון האלימות במערכת החינוך. הייעוץ החינוכי , ז', 227-211 .
הורוביץ, ת' (2000). אלימות כתופעה אנטי חברתית תיאוריה ומעשה ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.
הראל, י', קני, ד', רהב, ג' (1994). נוער בישראל: רווחה חברתית, בריאות והתנהגויות סיכון במבט בינלאומי. ירושלים: הוצאת ג'וינט- מכון ברוקדייל המרכז לילדים ולנוער.עמ' 292-271.
לב ארי, ר', ולניץ, ב' (1992). אלימות במערכת החינוך. הוצאת: נעמת והסתדרות המורים.
נוי, ב' (2001). על מה מתלוננים תלמידים: זכויות הילד במערכת החינוך בראי תלונות התלמידים. מגמות, 2-1, עמ' 295-260.
צפרוני, א' (1999). חינוך למניעת אלימות, הרציונל ודרכי הפעילות בביה"ס. מקרא ועיון, 76, עמ' 15-3.
צפרני, א' (2000). שורשי האלימות בראי התיאוריות השונות ושימוש אקלקטי בכיווני ההתמודדות הניגזרים מהן.
שחם, ד' (1995). בית ספר, עמ' 91. לקסיקון אנציקלופדי חדש. הוצאת: ספריית הפועלים, ספרי חמד, ידיעות אחרונות.
Baker, J. A.(1998).Are we missing the forest for the trees? Considering the social context of school violence. Journal of psychology, p 29-44.
Bender, W. N.(1999).Parameters of school violence and the available options. In W.N Bender, F. Clinton R.L. Bender (Eds.), Violence prevention and reducation in school. p 1-15. Austin, Texas: pro. ed.
Goldstein, A. P. Conoley, J.C.(1997). Student aggression current status. In A. P. Goldstein, J. C. Conoley (Eds.), School violence intervention, a practical handbook. p 3-23. New York: The Guilford press.
Ohsako, T.(1997).Tacklingn school violence worldwide: a comparative perspective of basic issues and challenges. In Ohsako, T.(Ed.), violence at international bureau of education. p 7-19.
Violence and discipline.(1998). Problems in U.S public schools: 1996-7. V.S. department of education office of educational research and improvement. Heariside, S., Rowand, C., Williams, C., Farris,E. p 6.

תגים:

אלימות · בית · האלים · התלמיד · ילדים · נוער · ספר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בבית הספר", סמינריון אודות "אלימות בבית הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.