היישום אינו מחובר לאינטרנט

המפגש בין המינים

עבודה מס' 061618

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה העוסקת ביופי, שפה, אהבה ומיניות בין שני המינים.

11,430 מילים ,28 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

לכל צורות החיים המפותחות תכונה אחת משותפת: האוכלוסיות שלהן חצויות לשניים לזכרים ולנקבות. אבל באיזו מידה בדיוק המינים דומים ובאיזו מידה הם שונים?
הרעיון להנגיד זכרים ונקבות כה מוכר לנו, עד שאנו נוטים לקבל הסדר זה כמובן מאליו, אבל בצורות חיים פחות מפותחות כל פרט הוא זכר ונקבה גם יחד. כששני פרטים כאלה מזדווגים, הם מפרים זה את זה ושניהם מתעברים. ברם, בצורות חיים יותר מפותחות בדרך כלל ברור למדי איזה פרט זכרי ואיזה נקבי. לא זו בלבד שלפרטים משני המינים מערכות רבייה שונות, הם נבדלים גם בכמה מובנים אחרים. בין המינים יש חלוקת עבודה, כשהזכר מתמחה בכיוון אחד והנקבה בכיוון אחר. וזה נכון ביחס לאדם כמות שזה נכון ביחס לכל מין אחר.
לו היינו יכולים לסובב את מחוגי השעון לאחור ולצפות באבותינו הפרהיסטוריים, אפשר שהיינו מבינים טוב יותר כיצד התפתחו הגבריות והנשיות האנושיים. למרבה הצער, נבצר מאיתנו לעשות כן. כל שאנו יכולים לעשות הוא להביט בבני אדם בני זמננו החיים עד היום אותם חיים שבטיים, טרופיים. לא קל לעשות זאת, מפני שמרבית החברות כבר נוגעו בתרבויות המודרניות.
באזורים מסוימים, הפיגמים של מערב אפריקה חיים עד היום כציידים-לקטנים. הם מתקיימים פחות או יותר כמו שחיו אבותיהם הקדומים לפני מאות אלפי שנים, כשהמין האנושי עדיין היה צעיר. תפקידם של הגברים הוא לצוד, לבתר את פגרי החיות הניצודות ולהכין את כלי הנשק שישמשו אותם, כדי להעריך את טבעם האמיתי של ההבדלים בין המינים. עלינו להבין את חלוקת העבודה שהתפתחה במהלך האבולוציה שלנו, כשהנקבות עוסקות בליקוט מזון (למטה) והזכרים צדים (למעלה), הסדר הקיים עד היום בכמה תרבויות שבטיות, כמו אצל הפיגמים הללו במערב-אפריקה. בעבר היו הנשים במוקד החיים החברתיים, בעוד שהגברים היו ברוב הזמן בשוליים, בשטחי הצייד. כעת התהפכו היוצרות. החיים העירוניים העניקו לזכר יתרון לא הוגן. הצייד החדש, הסמלי, התבצע במרכזי הערים, בעוד שהנקבות הוגבלו למתחמי רבייה ושינה בפרברים. הנקבות חדלו לעמוד בלב החברה ונדחקו לשוליה. עם הזמן, בעת המודרנית, מרדו הנקבות כנגד ההטיה הלא-טבעית הזו וניסו להשיב לעצמן את השוויון המיני הטבעי, הקדום, בדרכים חדשות. אם החיים העירוניים העדיפו את הזכרים ועשאום למין השליט בחברה, הנשים יצטרפו אליהם; אם משטר העבודה של הגברים מתגמל כל כך, גם הן רוצות בו. מוחותיהן אינם נופלים מאלה של הגברים, כך שהן אינן צריכות אלא להתבר על הדעות הקדומות הגבריות, שהתרבות המודרנית רוויה בהן.
הנקבות הצליחו, בחלקים מסוימים של העולם, אבל לא בלי לשלם על כך מחיר. בחלקים אחרים של העולם נחלו הנשים תבוסה, ועד היום הן מנוצלות ומדוכאות באופן לא הוגן. וגם באזורים שבהם הצליחו, מלחומותיהן הניבו נצחונות דחוקים. במקום להשיב לעצמן את השוויון בצורתו המקורית והטבעית, המבוססת על חלוקת עבודה מאוזנת, נאבקו הנשים להגיע לעמדה פסבדו-זכרית, וניסו להתחרות בזכרים במקום להצליח בתנאיהן הן.
מטרת העבודה והשיטה המפגש בין המינים היא תופעה מרתקת הדורשת דיון במגוון של נושאים, אולם במסגרת העבודה אתרכז בננושאים הבאים: היופי בין המינים. שפת המינים. אהבה בין המינים. מיניות.

תוכן העניינים:
מבוא
מטרת העבודה והשיטה
היופי
א. הקדמה
ב. מהו יופי וכיצד מגדירים אותו
ג. שפת המינים
1. הצגת הנושא
2. מין ויופי
3. אותות נעורים
4. אותות בריאות
5. מפגני סטטוס
6. סמלי אומץ
7. אותות זמינות
8. בתולין
אהבה
א. הצגת הנושא
ב. שנים-עשר סוגי אהבה
ג. הבנת צורכיהם הראשוניים
1. היא זקוקה לאכפתיות והוא זקוק לאמון
2. היא זקוקה להבנה והוא זקוק לקבלה
3. היא זקוקה לכבוד והוא זקוק להערכה
4. היא זקוקה למסירות והוא זקוק להערצה
5. היא זקוקה להצדקה והוא זקוק לאישור
6. היא זקוקה להפחת אמון מחודש והוא זקוק לעידוד
7. לסיכום
מיניות
א. האשה ומיניות
ב. תפישת המיניות נשים\גברים
ג. האנטי-תיזה לתפישת מיניותן של הנשים
ד. הגבר הציד השתלטן מול האשה הנשלטת
ה. פחד הגבר מהנרתיק הנשי
ו. גילוי האורגזמה הנשית
ז. דו"ח מאסטרס וג'ונסון והשלכותיו
ח. ובכל זאת אין חדש תחת השמש
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

א-סאדאווי, נוואל. מאחורי הרעלה. תרגום: שפי פז. תל-אביב: הוצאת מסדה, 1988.
אטקוף, נ. הישרדותם של היפים ביותר. תרגמה דפנה לוי ינוביץ. הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה/זמורה ביתן. 2000.
גולדמן, ד. אינטלגנציה רגשית. תרגום עמוס כרמל. הוצאת מטר, 1997.
גיסי ב. "נשואין שלו ושלה", מתוך: אשה, נשים, נשיות. בעריכת: הוני מאיר לוי, מרגנית וינברגר, רינה שלף, שרה פוקס, שלומית קאופמן. תרגום: מרגנית וינברגר. תל-אביב: הוצאת שלף, 1975.
גריי, ג'. גברים ממאדים נשים מנוגה. תרגום שושנה ינקוביץ. הוצאת "אור עם", 1994.
דה-אנג'ליס, ב. סודות אודות גברים. תרגום: יפעה הדר. תל-אביב: שלגי מוציאים לאור, 1990.
האולי, ננסי פרס. "מיניות", מתוך: אשה, נשים, נשיות. בעריכת: הוני מאיר לוי, מרגנית וינברגר, רינה שלף, שרה פוקס, שלומית קאופמן. תרגום: מרגנית וינברגר. תל-אביב: הוצאת שלף, 1975.
המילטון ע. מיתולוגיה. תל-אביב: הוצאת מסדה בע"מ, 1967.
זלדין, ת. היסטוריה אינטימית של האנושות. תרגום אירית מילר הוצאת מודן, 1999.
לידון ס. "הפוליטיקה של האורגזם", מתוך: אשה, נשים, נשיות. בעריכת: הוני מאיר לוי, מרגנית וינברגר, רינה שלף, שרה פוקס, שלומית קאופמן. תרגום: מרגנית וינברגר. תל-אביב: הוצאת שלף, 1975.
ליפשיץ, רוני. "מדוע סרטים כחולים מוציאים לך את החשק?" עולם האשה, ינואר 1992.
יעקובוביץ' א.ל. עולם האגדה: ספר המיתולוגיה של יוון ורומא ויתר העמים העתיקים. תל-אביב: הוצאת שלמה שרבך, 1966.
ליפשיץ רוני. "מדוע סרטים כחולים מוציאים לך את החשק?" עולם האשה, ינואר 1992.
שפיגל בשירות. "מיתוס היופי", כתבה ב"הארץ": גלריה 17. יולי 1991.
פירסול פ. סופר-מין בחיי הנשואין. תרגום: תמי זילברג. תל-אביב: הוצאת מטר, 1990.
פרויד ז. "הנשיות", מתוך: מבוא לפסיכואנליזה. סדרה חדשה, של הרצאות. כתבי זיגמונד פרויד, כרך חמישי, מסות נבחרות ד'. תרגום: אריה בר. תל-אביב: הוצאת דביר, 1968.
פרויד ז. שלוש מסות על התיאוריה המינית. תרגום: מנחם גולן. תל-אביב: ספרית הפועלים, 1957.
פרנץ מ. מעבר לעצמה. תרגום: איריס ברעם, תלאביב: זמורה ביתןמןציאים לאור, 1991.
פרס י. כץ ר. "משפחה ומשפחתיות בישראל". מגמות כ"ו , חוברת 2.
שמר, ש. דוח איטימי. ספריית מעריב 1992.
תומס, א.ה. אני לא בסדר אתה לא בסדר. תרגום אהרון בר. מודן הוצאה לאור 1980.
Darwin Charles. The Descent of Man and Selection in Relation to Sex, (Princeton: Princeton University Press, 1981), pp. Ii, 354.
Masters, W.H. and Johnson, V.E. Human Sexual Inadequacy, Boston: Litle, Brown Co., 1970.
Masters, W.H. and Johnson, V.E. et al. The Pleasure Bond. Toronto-New York-London: Bantam Books, 1976. Wolf Naomi. The Beauty Myth: How Images of Beauty are Used Against Women, (New York: Anchor, 1992), p. 12.
Kinsey, Alfred C. et al. Sexual Behavior in the Human Female. Philadelphia: W.B. Saunders Company, 1953; Kinsey, Alfred C. et al. Sexual Behavior in the Human male. Philadelphia: W.B. Saunders Company, 1953
Stockard, J. and Johnson, M.M. "The Social origins of Male Dominance", In Sex Roles, Vol. 5, No. 2, 1979.
Valery Paul. "Some Simjple Reflections on the Body". In Michel Feher with Tamona naddaff and Nadia Tazi, eds., Fragments for a History of the Human Body, Part 2. (New York: Zone, 1989), pp. 399, 400.
Wolf Naomi. The Beauty Myth: How Images of Beauty are Used Against Women, (New York: Anchor, 1992), p. 12.
Naomi Wolf. The Beauty Myth: How Images of Beauty are Used Against Women, (New York: Anchor, 1992), p. 12.
Charles Darwin. The Descent of Man and Selection in Relation to Sex, (Princeton: Princeton University Press, 1981), pp. Ii, 354.

תגים:

בתולין · סמלי · אומץ · אותות · נעורים · יופי · אורגזמה · משיכה · מינית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המפגש בין המינים", סמינריון אודות "המפגש בין המינים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.