היישום אינו מחובר לאינטרנט

החמאס-הקמתו ופעילותו

עבודה מס' 060898

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של התנועה ומטרותיה.

3,079 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הערת מערכת: הרשימה הביבליוגרפית כוללת 7 מקורות עיתונאיים.

לידתה של תנועת הח'מאס מתוך תנועת האם "האחים המוסלמים" באה לבטא רצון להתנגדות בעלת אופי אלים יותר המבוסס על עלבון ושנאה למדיניות הדיכוי הציוני עקב גזילת האדמות ושתילת ההתנחלויות על אדמת העם הפלסטיני. התנועה הוקמה בתחילת האינתיפאדה {דצמבר 1987} ועד לתקופה זו התנועה לא הייתה ידועה.
בין ההתפתחויות החשובות שהיו באוכלוסיית הפלסטינים בשטחים עם התפרצותה של האינתיפאדה ובמהלך האינתיפאדה, הייתה בולטת במיוחד ההשתלבות של הזרםהאסלאמי הדתי במאבק על ידי ארגון הח'מאס.
בתהליך התגבשותה של הח'מאס חברו יחד גורמי מצוקה לאומית, כלכלית וחברתית קשה. התסכול מהכיבוש, הצפיפות, עליבות החיים והקיום הולידו ברצועת עזה זרם דתי קיצוני בראשות השיח אחמד יאסין מייסד התנועה, שהצליח לבנות תשתית חברתית טובה שמצד אחד איימה לערער את ההגמוניה של אש"ף בזירה הפוליטית, ומצד שני הקמתו של ארגון שקורא למאבק אלים וחסר פשרות במדינת ישראל תחת שמו של האסלאם.
בעבודה זו אסקור את התפתחותו של ארגון הח'מאס מבנהו ומטרותיו.


תוכן העניינים:
מבוא
1. הקמת תנועת הח'מאס
2. מבנה הארגון
2.1. מנגנוני הארגון
2.2 מנגנון המעגל החיצוני
2.3. מקורות מימון
2.4. הקמת המנגנון הצבאי
2.5. המצווה השישית בשירות הח'מאס
3. מטרתו של הח'מאס
3.1. תפיסת העולם
3.2. הבסיס הרעיוני של הח'מאס
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

חמאס · יאסין · מימון · שייח · טרור · אסלאם · איסלמי · איסלם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החמאס-הקמתו ופעילותו", סמינריון אודות "החמאס-הקמתו ופעילותו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.