היישום אינו מחובר לאינטרנט

מונח האסתשהאד כפי שבא לידי ביטוי בתנועת החמאס באינתיפאדת אל-אקצה

עבודה מס' 070714

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מקורות מונח האסתשהאד (מות הקדושים) והאבולוציה שעבר בדרך להיות מתורגם על ידי תנועת החמאס בהובלת גל הטרור באינתיפאדת אל-אקצה (2000-2002).

4,095 מילים ,12 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

שאלת המחקר:
כיצד בא לידי ביטוי המושג אסתשהאד בפועלה של תנועת החמאס בהובלת גל הטרור באינתיפאדת אל-אקצה?

בבואנו למצוא תשובה לשאלת המחקר, עלינו לתאר את מסלול מונח מות הקדושים מראשית אזכורו בקראן ובמסורות האסלאמיות השונות, דרך חכמי דת בולטים בזיקתם לתנועה, במצעה, ועד לפיגועי ההתאבדות עצמם. באמצעות תיאור מסלול זה ננסה למקד את מוטיב מות הקדושים בפועלה של חמאס בתקופת אינתיפאדת אל-אקצה.

תוכן העניינים:
1.מבוא
2.פירוש מונחים והבדלים
3.הצידוק ההלכתי לפעולת מות הקדושים ומשנת אנשי-דת בעלי זיקה לחמאס בנושא
4.מושרשים בכתובים- האופן בו מבוטאים המונחים בתנועת החמאס
5.מבט מקרוב- האופן בו תופסים מחבלים מתאבדים את המושגים בפועלם
6.הלכה למעשה- פיגועי התאבדות של חמאס במהלך אינתיפאדת אל-אקצה
7.סיכום ומסקנות
8.רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

בבחינת ההבדלים בין המונחים, על פי האסלאם קיימת הבחנה ובעוד מות הקדושים זוכה להאדרה, מושג ההתאבדות זוכה להוקעה בדומה ליהדות והנצרות. המסורות האסלאמיות רואות בהתאבדות עבירה חמורה שעונשו של מבצעה הינו ביצועה ללא הרף שוב ושוב בגיהינום. חכמי הדת של אל-אזהר מסכימים שישנו בלבול בהבנת המונחים בקרב הצעירים המוסלמים ומחדדים כי השריעה האסלאמית אסרה את ההתאבדות. לטענתם, הריגת נפש וביצוע פעולת התאבדות בשם הדת מתוך מניעים פוליטיים ולא דתיים הינה כפירה בדת. מונח האסתשהאד הוגדר כפעילות שנעשית רק מתוך הגנה על חוקי השריעה האסלאמית ובבסיסם ההגנה על האדמה, הכבוד והנפש. בנוסף, הוגדר המונח מות קדושים כפעילותו של מוסלם בתוך זירת קרב בעימות עם האויב כשפעולה זו נעשית למען הגנה על דתו ואמונתו ואזי תחשב לג'האד חוקי(9).

תגים:

חמאס · מות קדושים · אינתיפאדה · התאבדות · טרור · פיגועים · מחבלים · פלסטינים · סכסוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מונח האסתשהאד כפי שבא לידי ביטוי בתנועת החמאס באינתיפאדת אל-אקצה ", סמינריון אודות "מונח האסתשהאד כפי שבא לידי ביטוי בתנועת החמאס באינתיפאדת אל-אקצה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.