היישום אינו מחובר לאינטרנט

יוורי מוסווני- האם היה סיפור של הצלחה בתהליך שיקומה של אוגנדה או כישלון?

עבודה מס' 060768

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת דרכי פעולתו של מנהיג אוגנדה מינואר 1986 עד בחירות . 2001

6,085 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

רבים לא מכירים את יוורי מוסווני, נשיאה של אוגנדה בשנות התשעים ומושיעה מכל התלאות והצרות שהמיטו עליה מנהיגיה הקודמים וביניהם אידי אמין הידוע לשימצה. יוורי מוסווני הצליח להביא לשיקומה המופלא של אוגנדה המתפוררת. לאחר העצמאות, שהתקבלה בשנת 1962, ידעה המדינה שנות עצמאות שלטונית שהתאפיינו במנהיגים מושחתים כאידי אמין ומילטון אובוטה, אשר הצליחו לדרדר את המדינה לשפל עמוק בכל תחומי החיים. הגנרל מוסווני הביא לשינוי עצום במדינה שהתאפיין בשיקום כלכלי מדהים, שיפור מערכת החינוך, החזרת האמון בשלטון, תמיכה מקרן המטבע בינלאומית ועוד (Amaza, 1998). במערב יש הרואים בו כ"קוסם" של אוגנדה והוא נחשב כמנהיג פרגמטי, איכותי וישר.

מעלותיו והצלחותיו באוגנדה אינן נסתרות לעין חיצונית ואין בכוונתי לנפץ את כל הצלחותיו והישגיו הנאים. ברצוני לברר האם מוסווני ה"קוסם" פעל בדרכים בלתי ישרות או האם הגיע להיכן שהגיע בשיטות לא ראויות, בהן השתמשו קודמיו. כלומר, עבודה זו באה לבחון את הצד השלילי ואת ההיבטים הפחות ידועים בעלייתו לשלטון ומעשיו כשליט המדינה.

יוורי מוסווני הוא ה"קוסם" שאחראי לשינוי. לאחר שנות לחימתו בתנועת השחרור האוגנדית, הNRA -, הצליח לכבוש את הבירה ואת הבכורה במדינה והפך לנשיאה של אוגנדה. מוסווני הצליח בין השאר להפוך את אוגנדה למדינה אפריקנית מצליחה ומשתקמת, שיפר את הצמיחה במדינה, מיגר את השחיתות, התקרב למתנגדיו הפוליטיים והביא למשטר דמוקרטי במדינה (Amaza, 1998). במערב נחשב מוסווני למנהיג מעולה שגרם לשינוי הקיצוני. אולם, עם חלוף השנים והתנהלות מערכות הבחירות השונות במדינה החלו אט אט לצוף קולות אחרים אשר העיבו על הקביעה הנ"ל. התברר שהישגיו של מוסווני אינם מושלמים ושיטות שלטונו, שנחשבו שונות מאלו של קודמיו, עדיין אינן שונות בהרבה מאלו של אמין ואובוטה.

העבודה תתבסס על שיטת חקר האירועים (events data research) הקשורה לשיטת ניתוח התוכן ובאה להסביר מדינות ומעשים על ידי חקר אירועים פוליטיים ולא פוליטיים. שתי הגישות מתבססות על איסוף נתונים ופרסומים הנוגעים לאותה מדינה ומכאן ניתוח וחקר המדיניות הפוליטית והמעשים הרלוונטיים (הרמן, 1980).
בתחילה אציג בתמציתיות את ההיסטוריה הכרונולוגית של אוגנדה לשם קבלת תמונה קצרה על המדינה, אירועיה השונים המתקשרים לעלייתו של מוסווני לשלטון.
אמשיך בתיאור מוסווני, האיש והרקע, לשם הכרתו והבנת מעשיו השונים. תיאור וסיקור הצלחותיו יהיה נושא לפרק חשוב בעבודה ומיד אחריו יובא תיאור של ההידרדרות וכישלונותיו של האיש.

תוכן עניינים:
מבוא
המדינה, אוגנדה - רקע והקדמה
האיש, מוסווני- רקע והקדמה
ההצלחה- תיאור הישגיו של מוסווני.
ההידרדרות- תיאור תחילת ההידרדרות של מוסווני
הכישלונות- תיאור הכישלונות וסיבותיהן.
סיכום- תמצות הרעיון העיקרי בעבודת המחקר
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבירם, א. "הביג מן של אוגנדה כבר לא ישתנה" הארץ (12 למרס 2001), חלק ב' עמ' 2.
אבירם, א. "לחץ כדי להישאר במקום" הארץ (7 למאי 1996), חלק ב' עמ' 1.
אבירם, א. "מתנועת רוח הקודש עד צבא האל" הארץ (12 ליולי 1995), חלק ב' עמ'
הרמן, ת. (עורכת). (1980). מושגי יסוד ביחסים בינלאומיים (יחידות 1-2). ת"א: האוניברסיטה הפתוחה.
Amaza, O. O. (1998), "Museveni's Long March from Guerrilla to Statesman". Kampala: Fountain Publishers.
Chazan, N., Shaw, T. (1988), " The Political Economy of Food in Africa", in Chazan, N., Shaw, T., (Eds.), Coping with Africa's Food Crisis. Boulder: Lynne Rienner.
Forrest, J., "The Quest for State Hardness in Africa", Comparative Politics, Vol. 20, 4. . (1988).
Gilbert, M.K. (1995), "State Collapse and Reconstruction in Uganda", in Zartman, W., (Ed.), Collapsed States- The Disintegration and Restoration of Legitimate Authority. Boulder: Lynne Rienner.
Holger, B.H., Michael, T. (Eds.). (1991), "Changing Uganda: The Dilemmas of Structural Adjustment and Revolutionary Change". London: James Currey.
Jackson, R., Rosberg, C.G., "Personal Rule in Africa: Theory and Practice in Africa". Comparative Politics, No. 4. (July 1984).

תגים:

אידי · אמין · אפריקה · אפריקניים · בינלאומי · הבנק · יבשת · יוורי · מוסווני · נשיאי · שבטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יוורי מוסווני- האם היה סיפור של הצלחה בתהליך שיקומה של אוגנדה או כישלון?", סמינריון אודות "יוורי מוסווני- האם היה סיפור של הצלחה בתהליך שיקומה של אוגנדה או כישלון?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.