היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבט חברתי ופוליטי בסרטי חניכה בישראל ובארה"ב

עבודה מס' 060584

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני סרטי החניכה והשתקפותם בסרטים שונים ממקומות שונים.

5,304 מילים ,14 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בסרטי חניכה ומאפייניהם. השאלה העולה בראשית העבודה הינה מהם מאפייני סרטי החניכה וכיצד הם משתקפים בסרטים שונים ממקומות שונים? סרטי החניכה מציגים בדרך כלל קטע בשלב התבגרותם של צעירים, כאשר שלב זה מאופיין בסערות נפש, באהבות ראשונות, בתקוות לעתיד, כאשר לעתים אותן תקוות מהולות גם בדאגה.
בעבודתי ארצה לטעון כי סרטי החניכה קשורים למקום שבו הם פועלים ולתקופה. המקום והזמן הם אלה שקובעים את תחומי העניין של המתבגרים, את תפיסות העולם שלהם ואת התייחסותם לסביבה הקרובה והרחבה שבתוכה הם חיים.
תחומים אלה באים לידי ביטוי בשאיפות, אידאלים, חלומות, תקוות, אהבה, ריגושים, מרד וגיבוש זהות עצמית. על כל אלה אעמוד בסקירת הספרות בפרק הראשון, כאשר בין השאר אתייחס גם לספרות הנוגעת לספרי חניכה, שאף הם מציגים את התמודדותם העצמית הראשונית של צעירים עם החיים האמיתיים בעולמם.
על מנת לתמוך בטענתי אביא בפרק השני דוגמאות מהסרט "רומן על בטוח" (רוב ריינר, 1985, ארה"ב), המציג התבגרות בארה"ב בשנות ה-80, כאשר סרט החניכה הינו מסע שדרכו עוברים הגיבורים ומגלים את עצמם, תודעתם וחושפים את פנימיותם. בפרק השלישי אתייחס לסרט הישראלי "בלוז לחופש הגדול" (רנן שור, 1987), המציג התבגרותם של צעירים בישראל בשלהי שנות ה-60 וב-1970, כאשר הסביבה החברתית והפוליטית שלהם שונה לחלוטין מאשר בסרט האמריקאי.
צעירים אלה עומדים לקראת גיוס, שבו ייתכן ויהרגו ומשום כך גם מערכת המושגים שלהם ודרך הסתכלותם על העולם שונים בעליל ממערכת המושגים ודרך ההסתכלות של המתבגרים האמריקאים. יחד עם זאת, בשני הסרטים מתנהל מסע של אותם הצעירים, כאשר במסע זה ידועה נקודת ההתחלה, אולם בשני המקרים לא ניתן לחזות נקודת סיום או הגעה ליעד מסויים המסומן מלכתחילה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: חניכה - סקירה
1.1. ההתבגרות כתקופה - שאיפות ואידאלים
1.2. חלומות ותקוות
1.3. אהבה וריגושים
1.4. המרד במימסד
1.5. פמיניזם
פרק ב: רומן על בטוח (רוב ריינר, 1985, ארה"ב)
2.1. ההתבגרות בארה"ב בשנות השמונים
2.2. "רומן על בטוח" - סרט הנעורים כמסע
פרק ג: בלוז לחופש הגדול (רנן שור, 1987, ישראל)
3.1.התבגרות בישראל בשנות השמונים
3.1. מרד ומגדר ב"בלוז לחופש הגדול"
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

בוגדנוביץ', פ., "בוגי במיטבו", בתוך: גרין, א., (עורך), (1985), במאים ואנשי-קולנוע על הקולנוע, עם עובד, תל אביב, עמ' 168-184.
בר-קדמה, ע., "המוות עדיין כאן", 7 ימים - ידיעות אחרונות, 26.6.1987, עמ' 18-20.
דולב, א., "בלוז לסרט הישראלי בין מלחמות", מעריב, 10.7.1987, עמ' ד3.
ליבליך, ע., "הכניסה לבגרות במהלך השרות הסדיר בצה"ל", בתוך: בניימיני, ק., דולב, ע., אמיר, מ., כהן, ע. ושלזינגר, י.מ., (עורכים), (תש"ן), עיון ויישום בפסיכולוגיה, מאגנס, ירושלים, עמ' 271-282.
לסט, א., "גישות בניהוג: השתמעויות עיוניות ותפקדיות של הבטים הזדהותיים ביחסי מפקד-חניך בשלבים הראשונים של חיברות צבאית", בתוך: בניימיני, ק., דולב, ע., אמיר, מ., כהן, ע. ושלזינגר, י.מ., (עורכים), (תש"ן), עיון ויישום בפסיכולוגיה, מאגנס, ירושלים, עמ' 283-291.
פרו, מ., "הסרט: ניתוח-נגד של החברה?", זמנים 40-39, 1991, עמ' 100-111.
רותם, א., "הבלוז של רנן שור", דבר השבוע, 26.6.1987, עמ' 22-24.
שלח, ע., (1990), לקסיקון קולנוע, (כרכים א'-ב'), הקיבוץ המאוחד, תל אביב.
Arnds, P.O., (1997), Wilhelm Rabbe's Der Hungerpastor and Charles Dickens's David Copperfield - Intertextuality of Two Bildungsromane, Peter Lang, New York.
Beddow, M., (1982), The Fiction Of Humanity, Cambridge University Press, Cambridge.
Buckley, J.H., (1974), Season of Youth, Harvard University Press, Cambridge.
Labovitz, E.K., (1982), The Female `Bildungsroman' in the Twentieth Century, a Comparative Study: Dorothy Richardson, Simon De Beauvoir, Doris Lessing, Christa Wolf, New York University, New York.
Monaco, J., (1977), How to Read a Film, Oxford University Press, New York.
Opler, M.K., "Adolescence in Cross-Cultural Perspective, in: Howless, J.G. (Ed.), (1971), Modern Perspectives in Adolescent Psychiatry, pp. 152-179, Bruner/Mazel, New York.

תגים:

ג'נדר · נוער · נעורים · אלגוריות · פוליטיקה · התבגרות · מרד · מגדר · סרטים · בלוז · לחופש · הגדול · רומן · בטוח

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבט חברתי ופוליטי בסרטי חניכה בישראל ובארה"ב", סמינריון אודות "מבט חברתי ופוליטי בסרטי חניכה בישראל ובארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.