היישום אינו מחובר לאינטרנט

השיעור כהופעה - המורה כשחקן

עבודה מס' 060355

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה מדמה שיעור בכיתה להצגת תיאטרון ומנסה לערוך השוואה בין מורה לשחקן. כל זוויות השיעור נבדקות דרך עיניים של שחקן ובמאי ומקבלות משמעות חדשה, ואולי יש פה גם טיפים מעשיים לשיפור ההוראה.

8,095 מילים ,43 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו באה לבדוק עד כמה אפשר לדמות שיעור להצגה, ומורה לשחקנית.
המחשבה על השוואה כזו מקורה בעיסוקי הכפול כבמאי ושחקן וכמורה, אך נדמה לי שגם אחרים יתעניינו בהשוואה כזו, מורים בוודאי. השוואה הנה חסרה בהכרח. בין שני דברים מושווים יהיו תמיד יסודות מתאימים ויסודות לא מתאימים. יש השוואות, שאין בהן הגיון רב, כמו צורת העגבניה וקצב הוואלס; ויש השוואות מקוממות, כמו הכיבוש הישראלי בשטחים הכבושים והמשטר הנאצי על השלכותיו.
ולמרות זאת אפשר בהחלט לומר: אפשר להשוות כל דבר לכל דבר. השאלה היא: מה יוצא לנו מזה?
אם נראה, שיש יסודות דומים בין משחק והוראה, בין תפקיד בכיתה ותפקיד על הבמה, אולי השוואה כזאת יכולה להיות גם הפרייה להוראה טובה יותר.
אין כאן נסיון "להוכיח" משהו, אלא פשוט רצון להביט במקצוע ההוראה דרך משקפי השחקן, מין מדריך ייעוצי להוראה משופרת. הוראה יכולה להיות דומה יותר למשחק, היא לא יכולה להיות משחק. ייתכן שיעור כהופעה יתאים יותר למורים הגברים מאשר למורות. מחקרי מגדר שונים מצביעים על-כך, שנשים נוטות לתקשורת דיאלוגית, לעומת גברים, שנוטים יותר לתקשורת דומיננטית.
אפשר להשוות שיעור גם ל: חלום, מסע, מבחן (למורה), משפט, בית חרושת (לציונים), תחרות... כל השוואה כזאת מעוררת אסוציאציות אחרות. כשהשיעור הוא בבחינת הופעה של המורה, זה דורש התארגנות אחרת מהמורים, פיזית ונפשית.
בעבודה זו עשיתי שימוש רנדומלי במין זכר ובמין נקבה, לעתים אני כותב "שחקן" ולעתים "שחקנית". אין כל משמעות להבדל זה.

תוכן עניינים:
מבוא
מראה, מראה, שעל הקיר, מי המורה הכי מעניין בעיר?
* "הכרטיס" שאנו משלמים: שכר הלימוד
* יחסי במה-קהל
* עלילות צדדיות -- רצף
* אפשרות מוגבלת לבימוי סופי
* שפה ייחודית ל"הצגה" (מושגים מקצועיים)
* שיעור מסויים ביחס לקורס השלם
* התייחסות למציאות (בתוך הכיתה ומחוצה לה)
* כתיבה על הלוח: גב לקהל
* לוח: כותרות משנה (סרט אילם, ברכט)
* תאורה: הצורך בכתיבה --- פוקוס על הבמה
* תפאורה: נקיון הכיתה
* כניסות: כניסת המורה, כניסת מאחרים
* תפקיד ומשחק תפקידים
* להגיע נקי להופעה
* מימיקה
* מולטימדיה: TV, מחשב, שקופיות ---- מרכזיות השחקן
* טקסים
* סיום השיעור: קומי, טרגי
* אחרי ההצגה: מה נשאר?

סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: חלק גדול מן הביבליוגרפיה הינם אתרי אינטרנט בגרמנית.

מקורות:

בנצור, נעמי: עניין של תדמית. ת"א. 1987
גופמן, ארוינג: הצגת האני בחיי היומיום. ת"א. 1989
וונרייט: שפת הגוף. אור-עם. 1998. ישראל
מולכו, סמי: שפת הגוף. כתר, 1998, ירושלים
רוזיק, אלי: שפת התיאטרון. הוצאת דביר, 1991. תל-אביב.
שיינמן, שפרה: תאטרון הכיתה. ת"א 1996.
Angreth Ahrend: Nonverbales Verhalten in schulischer Kommunikation, in: Nebenkommunikation. Hrsg.: Baurmann u.a., Braunschweig 1981
Appia, Adolphe: Acteur, espace, lumi?re, peinture, Th??tre populaire, no 5, janvier-f?vrier.
Boal, Augusto: Theater der Unterdr?ckten. Suhrkampf, 1989, Baden-Baden
Brook, Peter: Wanderjahre. Alexander Verlag, 1989, Berlin.
Caswell, C. Neill, S. (1996). K?rpersprache im Unterricht. M?nster: Daedalus-Verlag.
SEAN, Neill / CASWELL, Chris: K?rpersprache im Unterricht, Daedalus Verlag, 1993
D?schler-Seiler, Siegfried : Die Bedeutung der K?rpersprache f?r die menschliche Kommunikation http://www.hausarbeiten.de/rd/archiv/paedagogik/paed-koerpersprache.shtml
Delhees, K. (1994). Soziale Kommunikation. Opladen
Eco, Umberto: Das Zeichen im Theater, in: ?ber Spiegel und andere Ph?nomene, Umberto Eco, M?nchen, Wien: Hanser, 1988, S. 62 - 70. (aus dem Ital. von B. Kroeber)
FAST, J.: K?rpersprache. Hamburg, Rowohlt, 1989.
Thilo Fitzner: Expressives nichtverbales Lehrerverhalten, Frankfurt a. M., Bern, New York 1984
Flammer, A. (1997). Einf?hrung in die Gespr?chspsychologie. Bern: Hans Huber.
Rudolf Heidemann: K?rpersprache vor der Klasse. Quelle Meyer 1989 .
Hall, Edward T.: Die Sprache des Raumes. D?sseldorf, dt. 1976.
HANDERER, H./SCH?NHERR, C.: K?rpersprache und Stimme. Oldenbourg Verlag, 1994.
KERN, Natalie: K?rpersprache, 2000 http://www.hausarbeiten.de/rd/archiv/psychologie/psycho-koerpersprache1.shtml
Ludwig Kerstiens: Die Lehrer-Sch?ler-Beziehung in der Diskussion. in: Lehren und Lernen 1981/'I
Max S. Kirch: Deutsche Geb?rdensprache. Hamburg: Buske 1987
KLIEBISCH, U. Kommunikation und Selbstsicherheit, Verlag an der Ruhr, M?hlheim 1995
Konrad , Jacqueline: Die Bedeutung der K?rpersprache f?r die menschliche Kommunikation, 2000, http://www.hausarbeiten.de/rd/archiv/paedagogik/paed-koerpersprache.shtml
Samy Molcho: K?rpersprache, Mosaik Verlag, M?nchen 1983
Samy Molcho: K?rpersprache als Dialog, Mosaik Verlag, M?nchen, 1990
MOLCHO, S.: K?rpersprache der Kinder. M?nchen: Mosaik, 1992
Gerhard Leinhofer: Neue Anforderungen an die Schule. in: PW 12/1990
W.Mutzek, W. Pallasch : Lehrverhalten - Lehrerverhalten . Handbuch zum Lehrertraining, Beltz; 1983
Winfried N?th: Handbuch der Semiotik. Stuttgart, Weimar: Metzler 2000
Rapp, Uri: Handeln und Zuschauen. Luchterhand, 1973, Darmstadt.
Rein und Schneider : Physiologie des Menschen, Berlin 1971
Klaus Rischar: Rhetorik und Kinesik f?r Ausbilder, (1993) Feldhaus Vlg
Heinz Rosenbusch: K?rpersprache in der schulischen Erziehung. Otto Schober: Burgb?cherei Schneider 1986
ROSENBUSCH, H.S. / SCHOBER, O.: K?rpersprache in der schulischen Erziehung, P?dagogischer Verlag, 1995
ROTBUCHER, H. / WURST, F. / DONNEBERB, R. : Braucht eine neue Generation eine neue P?dagogik? 1993, Otto M?ller Verlag, Salzburg
Schmidinger, Rieder: Praxisbezogenes Lehrverhaltenstraining an PA, BMUK, 1979
Prof. Dr. Hartmut Schr?der: Einf?hrung in die linguistische Kommunikationstheorie http://viadrina.euv-frankfurt-o.de/~german/vc.ling.infos.vorles.html
Rita Schwab: K?rpersprache im Unterricht http://www.adam-buehl.de/inft/themen/07SchwabKorrperprache.htm

תגים:

הופעה · הוראה · הצגה · חינוך · יחסים · כיתה · מורה · מיומנויות · מיומנות · שחקן · שחקנית · שיעור · שיפור · שעור · תאטרון · תיאטרון · תלמידים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השיעור כהופעה - המורה כשחקן", סמינריון אודות "השיעור כהופעה - המורה כשחקן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.