היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוראה אלטרנטיבית

עבודה מס' 060249

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גישות, המורה וההוראה, התייחסות ללומד, סביבה לימודית, תוכנית לימודים.

2,073 מילים ,5 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העולם כיום נתון לתמורות מתמידות ורצופות ומתאפיין באוריינטציה טכנולוגית מדעית. בעקבות זאת צורכי האדם והחברה משתנים, הן במהותם והן במידת מורכבותם. לשינויים היסודיים שנוצרו בחברה ובכלכלה יש השפעה ניכרת על סיכוייו של הפרט להצליח. ככל שגדלה המורכבות כן גדל הצורך בפיתוח מיומנויות ואוריינות טכנולוגית. למעשה השינויים הכלכלים והחברתיים שנוצרו משליכים על הצורך בעיצוב מחודש של בית הספר, על יעדיו ועל אופי התהליכים המתרחשים בו על מנת שהפרט יצליח בחברה בעתיד (לוין, 1995).

בית הספר מהווה סביבה תרבותית לטיפוח של תלמידים ומורים. כל תלמיד בבית הספר צפוי לזכות בהזדמנויות שוות להתאקלם ולהצליח בהווה ולרכוש יכולות רלוונטיות כדי להצליח בעתיד. בעידן הדינמי ורב התהפוכות בו אנו נמצאים בימינו, שינוי ממשי ואמיתי בחינוך חייב להיתפס כהבניה מחודשת של המסגרת הבית ספרית. לשם כך יש לנטוש את החינוך המסורתי שעיצב לעצמו מדיניות חינוכית ודרכי תפקוד לאורם של שני יעדים בסיסים: להקנות לכלל אוכלוסיית הלומדים את מיומנויות היסוד הנדרשות בשוק העבודה, ולהכשיר קבוצה קטנה יותר, לקראת עיסוק במקצועות מתוחכמים. בנוסף לכך, בית הספר חייב להגדיר מחדש את יעדיו ומטרותיו של בית הספר ליעדים מאתגרים שיענו על הצרכים של כלל אוכלוסיית התלמידים (שם).

במקביל לתהפוכות ולשינויים בעידן הטכנולוגי, מתפתח וזורם ידע רב בכל תחומי החיים. ההיחשפות לידע באה לידי ביטוי גם בתקשורת המכילה מקורות מידע מגוונים בתחומי הדעת השונים. בתי הספר מנסים להקנות את הידע הרב הזורם ולהעביר מסרים כאשר הם משתמשים במגוון אמצעים. אולם במצב כיום על בתי הספר לבחון את תוכני הלימוד בתחומי הדעת השונים כדי למקד את המסרים ולסגל לעצמם עקרונות הוראה שיסייעו להתמודד עם מורכבות הידע והמסרים הרבים (לוין, 1995; צוות המחלקה לתוכניות ושיטות, 1997).

בעקבות הדרישה לשינוי ועל מנת לענות על הצרכים של כלל אוכלוסיית התלמידים נוצרו מספר גישות הוראה אלטרנטיביות המותאמות לצורכי הלומד והנוגעים לעולמו: ההוראה השיתופית, ההוראה האותנטית וההוראה המותאמת. כל אחת מגישות ההוראה האלטרנטיבית הללו כוללות את המרכיבים הבאים: מורה והוראה, התייחסות ללומד, סביבה לימודית ותוכניות לימודים. מטרתם לסייע ללמידה, למורה וללומד על מנת שהלמידה תהיה איכותית ומשמעותית. בעבודה זו אפרט כל אחד מן המרכיבים תוך התייחסות לגישות השונות בהוראה
האלטרנטיבית.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. גישות הוראה אלטרנטיבית
3. המורה וההוראה
4. ההתייחסות ללומד
5. סביבה לימודית
6. תוכניות לימודים
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

מקורות:

בריקנר, ר', רון, ט' (1996). הוראה מותאמת. הוצ' מט"ח.
לוין, ת' (1995). "תוכניות לימודים בעידן הטכנולוגי", מתוך: חן ד (עורך), החינוך לקראת המאה ה - 21 . הוצ' רמות, עמ' 73-85.
לזרוביץ, ר', פוקס, א' (1987). למידה שיתופית בכיתה. הוצ' אח, פרק א.
צבר בן יהושע, נ' ואחרים (1998). אפיונים אותנטיים במצבי הוראה-למידה - דו"ח מחקר. הוצ' אוניברסיטת ת"א, ביה"ס לחינוך.
צוות המחלקה לתכניות ושיטות (1997). מיקוד מסרים במבנה הלימודים החדש ועקרונות ההוראה. הוצ' משרד החינוך התרבות והספורט, המנהל הפדגוגי, המחלקה לתכניות ושיטות.

תגים:

אלטרנטיבה · גישות · הוראה · שיטה · תיאוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוראה אלטרנטיבית", סמינריון אודות "הוראה אלטרנטיבית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.