היישום אינו מחובר לאינטרנט

אי ודאות כמצב לחץ - תושבי רמת הגולן

עבודה מס' 050711

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מצבי אי וודאות, מצבי לחץ וההשלכות שלהם על הפרט והקהילה.

2,354 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עקירה מאונס של אנשים מבתיהם והתיישבות מחדש במקום אחר היא תופעה נפוצה בעולם: שיקום עירוני, הכרוך בהריסת שכונות ותיקות או דיכוי פוליטי הגורם להגירה כפויה של אנשים ממולדתם, פינוי אנשים כתוצאה מאסונות טבע או משינויי גבול מהווה מקור לתגובות לחץ בקרב קבוצות שונות בכל העולם כולל בישראל ( ,Cohen,, Giska, & Marcia , 1989, Dasberg & Seffler 1987).

אי ודאות פוליטית עלולה להוות מקור לחץ בעל דרגה גבוהה, בבסיס אי הודאות סיכונים אפשריים לכל תחומי חייו החברתיים, הכלכליים והאישיים של האדם (Sarason, 1979). איום מסוג זה הינו בלתי נשלט הן על ידי הקהילה והן על ידי הפרט, את מצב אי הודאות הפוליטית ניתן לראות כאיום ב "מעבר פסיכוסוציאלי", כלומר שינוי במרחב החיים של הפרט או הקהילה שאינו מלווה בשינוי בעולם המושגים שלהם (Parkes, 1971). בישראל של שנות ה-2000 מתייחסים לאותם אזורים עליהם מתקיימים דיונים בין ישראל לבין המדינות השכנות לה: סוריה, לבנון והפלשתינאים, כאזורי אי - ודאות פוליטית.

קיימים הבדלים באופיין של האוכלוסיות ומהות האיום באזורי אי הודאות בישראל. לעומת רמת הגולן המאופיינת בשקט ובביטחון פיזי, אזורי יהודה ושומרון וגוש קטיף חווים מזה מספר שנים אינתיפאדה בה הם נתונים תחת איום פיזי על חייהם מידי יום. (לב, 1995).
לאור ההתפתחויות במהלך השנה האחרונה בדיונים בין ממשלת ישראל לסוריה, בחרנו להתייחס בעבודה זו למצב אי הודאות הפוליטית ברמת הגולן והתמודדות הקהילה עם מצב לחץ זה.

בעבודה זו נתייחס למושגים אי ודאות ומשמעות החיים בצל האיום, לחץ וההתמודדות עמו הן ברמת הפרט והן ברמת הקהילה, נבחן את המושגים קהילה ולכידות קהילתית ומשמעותם בזמן התמודדות עם מצב לחץ זה.

תוכן עניינים:
מבוא
מצבי אי - וודאות
קהילה במצבי אי וודאות
מצבי לחץ
השלכות מצבי לחץ ואי ודאות על הפרט והקהילה
סיכום

מקורות:

טוביאנה, י., מילגרם, נ., פלח ה. (1988). לחץ והתמודדות אצל מפוני חבל ימית: מסקנות והמלצות. מגמות, ל"א, 65 - 82.
לב, ר. (1995). חוויות התבגרות בצל איום בעקירה מאונס. מפגש - עבודה סוציאלית חינוכית, מאי.
לב, ר. (1996). היבטים תיאורטיים ויישומיים לעובדים סוציאלים באזורי אי ודאות פוליטית. משרד העבודה והרווחה.
שגיא, א. (1984). תגובות מתבגרים למצב לחץ לפני ואחרי פינוי סיני. עבודת גמר לשם קבלת תואר מוסמך, אוניברסיטת בן גוריון.
Dasberg, H. Seffler, G. (1987). The disbandment of a community: a psychiatric action research project. The Journal of Applied Behavioral Science,23 (1),89 - 101.
Cohen, M., Giska, M. Marcia ,S. (1989). Do past experience predict

תגים:

פליטים · שטחים · שלום · פוליטי · עקירה · הגירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אי ודאות כמצב לחץ - תושבי רמת הגולן", סמינריון אודות "אי ודאות כמצב לחץ - תושבי רמת הגולן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.