היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלכלת אי וודאות - מלחמה בצפון

עבודה מס' 066588

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עלות המלחמה הבאה בצפון לעומת שמירה על המצב הקיים.

5,322 מילים ,20 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

כוונת העבודה היא לענות על שתי שאלות שנוגעות בהיבט הכלכלי של המלחמה.
שאלה ראשונה נוגעת בעלות כלכלית. מה היא העלות הכלכלית המשוערת של המלחמה הבאה במונחים של מקורות צבאיים, פצועים והרוגים, שיקום לאחר המלחמה ובניית הכוח לעומת שמירה על המצב הקיים.
שאלה שנייה בוחנת את ההשפעה הכלכלית על המשק מהו הנזק האמיתי (אם בכלל) של מלחמה שתפרוץ בחזית הצפונית והאם זה יגרום לשינוי ברווחת האזרחים במדינה בכלל ובצפון בפרט. כדי לענות על שאלה זו נראה את השפעת מלחמת לבנון השנייה על המשק וננסה להסיק מכך על המלחמה הבאה שתהיה שונה ממלחמת לבנון השנייה מבחינת היקף הלחימה והאמל"ח שנתמודד מולו.
מתן מענה על שתי השאלות הנ"ל יכול להיכלל במערכת השיקולים בקבלת החלטות תחת אי וודאות של הסביבה הכלכלית לפני יציאה למלחמה ובכך לסייע לממשלה לקבל החלטה כלכלית עדיפה.

תוכן:
תקציר שאלת מחקר
רקע
עלות המלחמה בצפון
א. הערכת עלות לחימה
ב. עלות מלחמת לבנון
ג. עלויות ישירות
ד. עלויות עקיפות
עלויות בטחון שוטפות לפני המלחמה 1956-2002
השפעות המלחמה על המדדים העיקריים של המשק
תרחישי לחימה עתידיים - קטעי עיתונות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

הטענה שהושמעה ע"י גורמים בצבא שכישלונות המלחמה האחרונה הן תוצאה ישירה של הקיצוץ המתמשך בתקציב נמצאה כלא נכונה ע"י הוועדה אך "עם זאת יתכן שלטענה זו היה יכול להיות בסיס חלקי אם הייתה פורצת מלחמה רחבה יותר" (3).
תקציב הבטחון לשנת 2008 אימץ מסקנות ועדת ברודט (נכון ליום 12/8/2007) והוא יעמוד על כ- 48 מיליארד ש"ח ובתוספת הסכם גידול התקציב בעקבות הלחימה (8.2 מיליארד ש"ח בשנים הקרובות) יתווספו לתקציב שנת 2008 2.4 מיליארד ש"ח וסך התקציב הוא 50.5 מיליארד ש"ח (4).

תגים:

כלכלת אי ודאות · עלויות מלחמה · מלחמת לבנון · עלויות בטחון · עלויות שוטפות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלכלת אי וודאות - מלחמה בצפון", סמינריון אודות "כלכלת אי וודאות - מלחמה בצפון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.