היישום אינו מחובר לאינטרנט

שירתו של יאיר הורביץ

עבודה מס' 050676

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מאפייני שירתו וניתוח שני שירים - "בלילה בהיר" ו"השיר על הנער יוסף החולם".

1,276 מילים ,2 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

יאיר הורביץ מוסר את חומרי השיר שלו באמצעות חומרים מוחשיים הבאים לייצג תחושות ורגשות. לעיתים קרובות "נחתכות" תמונות השיר ע"י מילים לא מוחשיות האמורות לכוון את התמונה אל משמעותה. בשיריו יש לעיתים קרובות צפיפות של התמזגויות: מראות המתוארים בעזרת קול או ריח, קולות המתוארים בעזרת חום ותנועה, קול המתואר בעזרת צבע וכו'.
שירתו של הורביץ היא שירת "אני" מובהקת גם אם גוף ראשון יחיד חסר בחלק מהשירים, ובמקומו מופיעים ים או עיר או חלום או "את".
"הורביץ לא נזקק בשיריו לבעיות חברתיות או פוליטיות בתור נושא. הוא גם אינו מעוניין באיפיון דמויות או סיטואציות ש"האני" אינו עומד במרכזן כישות מרגישה". הופעת דמויות כמו הנער יוסף (בה אעסוק מייד) אינה צריכה להטעות את הקורא. דמויות מסוג ושל הנער יוסף הן אינן אלא מסכה של הורביץ.
מרבית שיריו של הורביץ עוסקים במיפוי היחסים בין המרכיבים המהותיים של עולמו הרגשי של ה"אני" בקטע ארוך של זמן הנמסר מתוך הסתכלות מכלילה. העולם הרגשי של ה"אני" מיוצג לרוב באמצעות עיר או חלל שבו עצים וציפורים, באמצעות מקום מים וכו'. החלל ברוב שלבי השירה, פתוח ורחב מימדים, מאפשר ריחוף. מסירת ה"אני" באמצעות התמונה הגדולה מעצימה אותה ומביאה לעיתים לדרמטיזציה שלה.

מקורות:

פרי מנחם. 1977, "גורל הגן", סימן קריאה 7,
הורביץ יאיר, "בלילה בהיר", גורל הגן

תגים:

עברית · שירים · שירה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שירתו של יאיר הורביץ", סמינריון אודות "שירתו של יאיר הורביץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.