היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בוירוס קטלני כנגד מחלת הסרטן

עבודה מס' 050650

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור מרכיבי הטיפול (גן P53, האדנווירוס), התפתחות התפיסה, תיאור ניסויים והשלכות הצלחת הטיפול.

2,902 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הרעיון המדהים של ריפוי סרטן תוך "שיסוי" וירוסים קטלנים בגורמי המחלה הממאירה יכול לרתק כל בן אנוש, מחלה שאחראית ל 1 מכל 5 מקרי מוות בעולם המערבי, ואין כמעט אדם בעולם שאין איש קרוב לו החולה במחלה ממארת זו.
היכולת "לתכנת" את הוירוס הקטלני שיתקוף בספציפיות את גורם המחלה ושלא יאונה כל רע לרקמות הגוף התקינות היה גולת הכותרת של טיפול זה, שהתאפשר רק בשנים האחרונות בעקבות התפתחות הביולוגיה המולקולרית והביוטכנולוגיה.
בעבודה זו תתואר הדרך להשגת מטרה חיונית זו ותוצאות מחקריות שבוצעו עד עתה ועל הבעיתיות שבהם, כי מי יערוב לנו כי הוירוס המוגדר כמסוכן המשמש לטיפול לא יעבור שינוי בעקבות אינטראקציה עם וירוסים אחרים או מוטציה מתקנת שיהפוך אותו לוירוס אלים הנמצא בלב גופנו ומסוגל לתקוף ולהרוס תאים שאינם נגועים כלל בסרטן?
אבדוק איך מתייחסת הקהילייה המדעית לרעיון חדשני זה המנסה כעת לצאת מחיתוליו.
אציג גם את דרך המחשבה של החוקר פרנק מקורמיק שמידע שחלף על פניהם של חוקרים רבים הצית אצלו את "הניצוץ הגאוני" ליצירת הרעיון.
הטיפול נמצא כבר בשלב ניסויי מתקדם, ומטופלים בו עשרות חולי סרטן וייתכן כי בזמן קריאת שורות אלו כבר יש תוצאות המראות כי פריצת הדרך להדברת רוב סוגי הסרטן כבר נעשתה....

תוכן העניינים:
מבוא
1. רקע על מחלת הסרטן
2. "הנפשות הפועלות" בטיפול
א. הגן p53
ב. האדנווירוס
3. התפתחות הקונספציה
4. תיאור הניסויים ותוצאותיהם
5. תגובות על ההשלכות הצפויות וסיכויי ההצלחה
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

סורז'ון מ., מנגנון ההתמרה, עולם הנגיפים, אראל גפני (ע.), האוניברסיטה הפתוחה, 1994
רנרט ג., 1990, מחלות סרטן שכיחות וגורמי סיכון, מדע, ל"ד- 4: 186 .
שילה י., גנים וסרטן, הגנטיקה החדשה ותורשת האדם, תרצה יובל(ע.), אוניברסיטה משודרת, 1991
Bischoff J. , Kirn D. , Williams A., Heise C. , Horn S., Muna M., Ng L., Julie A., Sampson A., Fattaey A. and McCormick F. , 1996, An adenovirus mutant that replicates selectively in P53- deficient human tumor cells , Science , 274: 373-376.
Pennisi E., 1996, Will a twist of viral fate lead to a new cancer treatment? , Science , 274 :342-343.
Lewin B., Loss of tumor suppressors causes tumor formation, In GENES V , Lewin B., Oxford University Press, 1994, pp. 1203-1205.

תגים:

גנטית · ממאיר · גידול · הנדסה · ביוטכנולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בוירוס קטלני כנגד מחלת הסרטן", סמינריון אודות "שימוש בוירוס קטלני כנגד מחלת הסרטן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.