היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעות סוציולוגיות ארגוניות של תופעת העבודה מרחוק (תרגיל)

עבודה מס' 050586

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגורמים שיצרו את האופציה הזו וההשפעות שיש לה בהיבט החברתי.

2,569 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

שלושה תהליכים מרכזיים הביאו להתפתחות ולמימוש של רעיון העבודה מרחוק (Teleworking/Telecommuting).
התהליך הראשון כולל את כלל ההתפתחויות הטכנולוגיות אשר התרחשו בעשורים האחרונים בתחום המחשוב והתקשורת כגון מחשבים מהירים וזולים קווי תקשורת מהירים ואמינים, התפתחות האינטרנט, תקשורת לווינית ועוד.
כל הטכנולוגיות הללו ועוד עובדות כיום על פלטפורמה דומה דבר אשר מאפשר לכל עובד לבצע את עבודתו ממרחק ללא תלות במחשבים ובאמצעים הפיזיים של החברה בה הוא עובד.
במקביל להתפתחויות הטכנולוגיות התרחשה בעשורים האחרונים התפתחות סוציולוגית - כלכלית אשר השפיעה על העובד, על התא המשפחתי שלו ועל אורח החיים. בהתפתחות זו ניתן לראות בין השאר את הגברת השיוויון בין נשים לגברים וחלוקה שוויונית יותר של נטל אחזקת הבית וגידול הילדים, כאשר האישה והגבר מעוניינים לפתח לעצמם קריירות מקצועיות ולהגשים את עצמם מבחינה זו. מרכיב נוסף הוא הצורך הגובר של בני האדם בלמידה בלתי פוסקת לאורך חייהם, כאשר כיום לא מספיק ללמוד מקצוע אחד אלא השינויים הטכנולוגים מחייבים אותנו להיות מעודכנים
וללמוד באופן רצוף גם במהלך שנות העבודה הרגילות. בחירת מקום עבודה קרוב לבית היא אחת הנקודות החשובות ביותר בבחירת מקום עבודה חדש ע"מ לחסוך שעות יקרות המתבזבזות על פקקים בדרך לעבודה ובחזרה ממנה וניצולן לבילוי עם המשפחה \ חברים. תופעה נוספת המצטרפת לקבוצה זו היא תהליך חופש הבחירה של האדם אשר התפתח בחברה המודרנית - היכולת של כל אדם לבחור בין מגוון אפשרויות את האפשרות הטובה לו ביותר. הדבר היה נכון עד היום לגבי מוצרי צריכה אך פחות לגבי בחירת מקום עבודה כאשר ההגבלות הגיאוגרפיות - קירבה למקום המגורים ומקום עבודתו של בן הזוג הגבילו וצמצמו לרוב את מס' האפשרויות. מגבלות אלו יורדות מן הפרק כאשר מדובר בעבודה מרחוק.
תהליך שלישי הוא ההתפתחות העירונית המהירה אשר גרמה לרבים לרצות לגור באזורי הפרייפריה ע"מ לזכות ברמת חיים גבוהה יותר אך מכיוון שהתפתחות התשתיות הלאומיות (כבישים, רכבות) הייתה נמוכה יותר מצאו את עצמם העובדים מבלים שעות רבות בכבישים וכך ירדה איכות חייהם.

שלוש התופעות הנ"ל הביאו למצב שבו יש צורך מסוים להביא את העבודה לעובד במקום להביא את העובד למקום העבודה. ואכן בעולם המערבי כיום נראה גידול בכמות העובדים אשר עובדים מהבית או ממרכזי עבודה שכונתיים הנמצאים במרחק הליכה או נסיעה קצרה בלבד ממקום מגוריהם.

מקורות:

טופלר, א. (1980) הגל השלישי, עם עובד
ריכטר, י. ופליסקין, נ. (1990). "גמישות במקום העבודה". בתוך: גלין, א. וכרמי, ע. ניהול 2000, ניהול גמיש. הספריה למינהל
חסיד, ד. (1998). "פעילות מרחוק - בעיה חברתית או כורח המציאות"
ביאור, ח. "עבודה מהבית - כמה חסרונות בולטים". "הארץ", 17.7.98.
ביאור, ח. "מי יפקח על העובדים מרחוק?". "הארץ". 15.5.98
שפירא ובן אליעזר, (1986), יסודות הסוציולוגיה, עם עובד ).
גוטר, מ. (1999). "יתרונות העבודה מרחוק" . אתר הבית של הארגון הישראלי לעבודה מרחוק ( www.Telework.co.il )
Olivia, S1998) . ). "Organizational Adoption and Diffusion of Telework" .
Westover, J. (2000) "Telecommuting - Added Perk or Added Work?".

תגים:

ארגון · עובדים · אינטרנט · תעסוקה · גלובליזציה · מיחשוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעות סוציולוגיות ארגוניות של תופעת העבודה מרחוק (תרגיל)", סמינריון אודות "השפעות סוציולוגיות ארגוניות של תופעת העבודה מרחוק (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.