היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכות ארגוניות במפעלים - מודלים וניתוחים

עבודה מס' 063549

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מפעל "ג'ט אייר"

6,284 מילים ,9 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
פרק 1: מבוא
פרק 2: מערכות ארגוניות - מודל וניתוח
2.1 "ג'ט אייר" - רקע כללי
2.2 אילוצי הסביבה
2.3 התחום הארגוני
2.4 סביבת הארגון החיצונית (PESTEL)
2.5 סביבת הארגון הפנימית
2.6 הארגון הפונקציונאלי
2.7 התרבות התוך ארגונית
2.8 פיקוח ובקרה, יכולות ומשאבים
2.9 הנהלת הארגון
2.10 תהליך קבלת ההחלטות בארגון
2.11 ניתוח על פי מודל SWOT
2.12 מטרות ויעדי הארגון
פרק 3: יעד נבחר לשיפור המערכות:
3.1 ניתוח חלופות עבור היעד
3.2 ניתוח האלטרנטיבות ובחירת חלופה
3.3 תוכנית עבודה עבור החלופה
3.4 תכנון אופרטיבי עבור החלופה
פרק 4: סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

מנהלים
"ג'ט-אייר" הוקם בשנת 1999 ע"י יגאל בן אור. הארגון מייצר אמבטיות, ארונות אמבטיה, ג'קוזי וסאונות. לארגון כ-120 עובדים הממוקמים בשלושת מפעליו. הוא חולש על 70% מנתח השוק כאשר מחזור המחירות השנתי שלו עומד על כ-36 מיליון ש"ח.
"ג'ט אייר" מייצר עבור לקוחות פרטיים אך בעיקר עבור סיטונאים.
ספקי הארגון מורכבים מיצרנים, נותני שרות ומספקי חומרי גלם.
הארגון מתחרה בעיקר עם חברות המכניסות לשוק מוצרים ברמה נמוכה, ובעקבות כך גם במחיר נמוך. עם זאת, מימדי המחירות של "ג'ט אייר" גדלו בתקופה האחרונה ויש צורך להתמודד עם אילוצי טכנולוגיה של ייצור רב יותר יחד עם טיב מוצר ללא פשרות. כמובן שהשפל הכלכלי והמצב הביטחוני הקשה אינם תורמים.
הארגון דוגל בשיטה של ללכת לקראת הלקוח וככזה, הוא מקיים מערך גדול של אנשי שרות לקוחות ואנשי שיווק. כמו כן הארגון דואג לתגמל את עובדיו ויוצר גאווה יחידתית על מנת לעודדם.
דרך קבלת ההחלטות בארגון מתנהלת במספר רמות כאשר לכל רמה יש תחומי גג עליהם היא אחראית. כמו כן קיימת בארגון מדיניות "דלת פתוחה" שמאפשרת לכל עובד לשטוח בעיות ופתרונות בפני המנהל הישיר.
ל"ג'ט אייר" יכולות גדולות בתחום המו"פ. הוא מחזיק מאגר לקוחות קבוע הנאמן לארגון. כמו כן, קיימת מחלקת יבוא אשר מתעסקת בחיפוש אחר חידושים והמצאות בענף.
חוזקות הארגון: שיווק עצמי, טכנולוגיה גבוהה, איכות מצוינת, יצור עצמי, מערכת הפצה עצמית, וחוסן כלכלי.
מצד שני חולשות הארגון הן: התלות בספקים מחו"ל, ההסתמכות על הסוכנים בשטח בקבלת ההחלטות, קושי בהערכת לקוחות בשל אי שימוש בספק מידע וכן, מספר העובדים גדול מספיק, בכדי ליצור התאגדות ואף שביתות.
איומי הארגון הם מתחריו וכן הריגול הפנימי.
מטרת הארגון העיקרית היא רווח כלכלי. הוא עושה זאת בעזרת מיקסום הרווח ממוצריו, ושיפור היעילות (הפחתת עלויות).
יעדי הארגון:
שליטה בשוק
איכות מוצרים מקסימלית
יעד מחיר
הגדלת המכירות
יעד איכות
יעד עלות

מתוך היעדים הללו החלטנו לדון ביעד של הגדלת המכירות. עבור היעד הוצאו ארבע חלופות: מכירה לחו"ל, חנות מפעל, הסכמים ארוכי טווח לחנויות בתחום הסניטריה ותצוגה בתערוכות.
לאור היתרונות והחסרונות של כל חלופה ולאחר ביצוע מטריצת החלטות, נבחרה החלופה של מכירה לחו"ל. יתרונותיה העיקריים של החלופה הם:
השוק הגדול אליו היא פונה
פלח השוק הנבחר הוא איכותי מאוד (בנייני דירות נופש)
שינוע המוצרים אינו מהווה עול כלכלי גדול באופן יחסי.

עבור החלופה הוצאה תוכנית עבודה שכללה -
מינוי צוות ניהולי
איסוף מידע
הכנת תקציב לביצוע
הכנת מערך השיווק
ייצור ולוגיסטיקה
ארגון מערך בקרה.

התכנון האופרטיבי של החלופה יעבור דרך רוב מחלקות הארגון:
מחלקת הנהלת החשבונות תצטרך לאסוף מידע הנוגע לתקציב הפרויקט.
מחלקת השיווק תצטרך לאסוף מידע הנוגע לקונים פוטנציאלים, נתיבי הובלת המוצרים, השגת האישורים המתאימים ויצירת קשר עם נציגים שייצגו את הארגון במדינות היעד.
מחלקת הייצור תצטרך להגדיל את התפוקה, כאשר המלצת צוות המחקר, היא לפתוח משמרת שלישית.
מחלקת משאבי אנוש תצטרך לגייס כוח אדם עבור מחלקות הייצור, השיווק, ההנהלה וכן למצוא פרויקטור מתאים עבור הפרויקט.
מנהל הפרויקט יצטרך ליצור תיאום בין המחלקות השונות, לבקר את ביצוע הפרויקט, לקיים קשר עם הלקוחות בחו"ל, לפקח על גביית הכספים, לדווח להנהלה על התקדמות הפרויקט וכן, לעמוד בתוכניות הבקרה.
תוכנית הבקרה של הפרויקט, תצטרך לבקר את:
התקציב
ההובלה - תהליכי הזמנת חומרי הגלם, זמן הגעה, מקום אכסון וכו'.
איכות היצור
ההיזון החוזר
ההנהלה תצטרך לבדוק את התקדמות הפרויקט

צוות המחקר מדגיש, כי בחירת החלופה היא רק צעד ראשוני וללא פרוט דרישות, תוכנית עבודה ודרכי דיווח ובקרה - היעד לא יושג. עם זאת, ככל שחלוקת התפקידים ברורה יותר ותוכנית העבודה מפורטת יותר יש סיכוי גדול יותר להצלחה.

מקורות:

איאקוקה לי, 1985: "איאקוקה", הוצאת "מטר"
דרוקר פיטר, 1995: "ניהול הלכה למעשה", הוצאת "יחדיו"
פרופ' דב יזרעלי, 1994: "שיווק הלכה למעשה", צריקובר
סמואל יצחק, 1990: "ארגונים ", אוני' חיפה
אהרן כפרי, 1997: "ארגון וניהול - עיצוב ושינוי" הוצאת "גומא"
פיטר מ. סנג'י, 1998: "הארגון הלומד", הצאת "מטר"
אמיתי קרן, 1987: "שיטות ארגון וניהול", הוצאת "כנרת"
Roger Slater, 1991: "Integrated Process Management a Quality Model" McGraw Hill Inc

תגים:

letsep · tows · ארגוניות · וניתוח · חלופות · מודל · מערכות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכות ארגוניות במפעלים - מודלים וניתוחים", סמינריון אודות "מערכות ארגוניות במפעלים - מודלים וניתוחים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.