היישום אינו מחובר לאינטרנט

"אגואיזם נאור" או אלטרואיזם?

עבודה מס' 050537

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו בודקת את התופעה בה חברות עסקיות נרתמות למטרות חברתיות, בהדגמה על שתי חברות.

4,905 מילים ,21 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. אלטרואיזם - "אמץ לוחם" - משפחת שטראוס
ג. "אגואיזם נאור" - סיפור מקרה סלקום
ד. ביקורת חברתית
ה. סיכום
ו. ביבליוגרפיה


מבוא
בשנים האחרונות ניתן לראות מספר חברות בישראל אשר נרתמות למטרות חברתיות במגוון תחומים:
זכויות אדם ואזרח - רשת בורגר ראנץ' תרמה עשרות מחשבים לאגודה לזכויות האזרח, המתקיימת אך ורק על ידי תרומות.
שיפור סביבת עבודה 60 - מפעלי תעשייה, בהם "אסם" "ויטה" ו"כ.צ.ט" קיבלו תעודות הוקרה על העסקת נכים.
פיתוח קהילתי - חברת סלקום קיבלה את אות הספונסר המתמיד של עלמ"א (עסקים למען אמנות) על השקעה של מליון שקל בשנה בחסויות לאומנויות. כמו כן משמשת החברה כנותנת חסויות לקבוצות ספורט בהשקעה של כ3 - מליון שקל.
לקוחות חברת בזק בינלאומי ממשיכים להצטרף למבצע "הופכים עולמות בשבילם". החברה תורמת 2% מהכנסותיה לאחת מ-10 האגודות אליהן ביקש הלקוח לתרום. עד כה הצטרפו למבצע 25 אלף לקוחות.
משפחת שטראוס (בעלי עלית ושטראוס) הקימה קרן הידועה בשם "אמץ לוחם", קרן אשר מעמידה מענק לימודים ללוחמים משוחררים, לאחר שירות קרבי.

השערת המחקר:
היכן עובר הגבול בין "אגואיזם נאור" לבין אלטרואיזם והאם אכן קיים גבול שכזה, או אולי ניתן לראות מעשה למען החברה כמעשה למען החברה (פירמה). האם אני כחלק מהחברה חשובה לי אבחנה זו, או אולי עלי רק להנות ולא לחשוב מאיזה מניע פועלת הפירמה ?
האם בני האדם עושים את הטוב רק מפני שהוא טוב, או אולי הם עושים את הטוב כי הם בטוחים שהוא גם משתלם ?
בעבודתי זו אתמקד בשתי פירמות הפועלות בשוק הישראלי ואשר פועלות למען החברה בישראל, חברת "סלקום" וחברת "עלית".
דרך סיפורן של שתי חברות אלו אנסה לבדוק האם פעולתן היא אכן אלטרואיסטית או אולי הן אכן פועלות רק מתוך "אגואיזם נאור". וכיצד החברה הסובבת אותן רואה את הפעילות הנ"ל.

ביבליוגרפיה:
אביבה גבע, 1997, מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות.
RHYMER RIGBY; FRUIT PASTILLES AND PHILANTHROPY, MANAGEMENT TODAY; LONDON; SEP 1998
אביבה גבע, 1997, מקראה חלק ב', עמ' 381
,Smith, C. (1994). The new corporate philanthrophy. Harvard Business Review (May-June), 105-116
אביבה גבע, 1994, התנהגות צרכנים- החלטות קנייה.
דר' פולס, סטטוס, אוקטובר 1995, פרסום ON LINE, איך לא מטפלים במשבר
סטטוס, אוקטובר 95, דר' פולס, הסיליקון בחלב, עמ' 58
סטטוס, מאי 99, טליה אהרוני, מפילנטרופיה להשקעה חברתית, עמ' 26
נורית הוכמן - דוברת חברת סלקום
מילנר, האסימון נפל, מוסף הארץ, 16.6.95, עמוד 27
סלע את בלבן בע"מ, הודעות לעיתונות, MS תקשורת
שיחה עם אורלי תמיר - מנהלת קרן "אמץ לוחם" (קבלת חומר פירסומי ועיתונאי)
בשביל זה יש מאמצים, גאיה קורן, ידיעות אחרונות, 24 שעות, 25.4.99
חולקו מלגות קרן "אמץ לוחם", נורית זומר, ידיעות אחרונות, 29.4.99
יפה אפרתי, יחסי ציבור, 253,99,
יפעת, מידע רדיו וטלויזיה, יש עם מי לדבר, גלי צה"ל, 25.2.98
צהל פושט יד ?!, אהרון אבי מיכל, קול השרון, 14.1.98
סמדר קרא-מורנו, רכזת מנהלית, מ.ע.ל.ה - מחויבות עסקים למען החברה בישראל, 03-6482579
PHLANTROPHY ND BRIBERY, FINANCE WEEK; JOHANNESBORG; AUG 20-AUG 26, 1998
,GIVING BACK: AN EXAMINATION OF THE PHILANTROPIC MOTIVATIONS :ORIENTATIONS AND ACTIVITES OF LARG BLACK-OWNED BUSINESSES JOURNAL OF BUSINESS ETHICS; DORDRECHT; APR 1999; VICKIE COX EDMONDSON ARCHIE B CARROLL
;GOOD REPUTATION MUST BE EARNED IN THE LONG TERM; MARKETING LONDON; JAN 7, 1999; STEPHEN ROBERTSON
:NOBLE PROFITS BY COMBINING BUSINESS WITH PHILANTHROPY HOTEL AND MOTEL MANAGEMENT; DULUTH; FEB 1, 1999; ROBERT A NOZER

מקורות:

אביבה גבע, 1997, מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות.
RHYMER RIGBY; FRUIT PASTILLES AND PHILANTHROPY, MANAGEMENT TODAY; LONDON; SEP 1998
אביבה גבע, 1997, מקראה חלק ב', עמ' 381
Smith, C. (1994). The new corporate philanthrophy. Harvard Business Review, (May-June), 105-116
אביבה גבע, 1994, התנהגות צרכנים- החלטות קנייה.
דר' פולס, סטטוס, אוקטובר 1995, פרסום ON LINE, איך לא מטפלים במשבר
סטטוס, אוקטובר 95, דר' פולס, הסיליקון בחלב, עמ' 58
סטטוס, מאי 99, טליה אהרוני, מפילנטרופיה להשקעה חברתית, עמ' 26
PHLANTROPHY ND BRIBERY, FINANCE WEEK; JOHANNESBORG; AUG 20-AUG 26, 1998
GIVING BACK: AN EXAMINATION OF THE PHILANTROPIC MOTIVATIONS, ORIENTATIONS AND ACTIVITES OF LARG BLACK-OWNED BUSINESSES: JOURNAL OF BUSINESS ETHICS; DORDRECHT; APR 1999; VICKIE COX EDMONDSON ARCHIE B CARROLL
GOOD REPUTATION MUST BE EARNED IN THE LONG TERM; MARKETING; LONDON; JAN 7, 1999; STEPHEN ROBERTSON
NOBLE PROFITS BY COMBINING BUSINESS WITH PHILANTHROPY: HOTEL AND MOTEL MANAGEMENT; DULUTH; FEB 1, 1999; ROBERT A NOZER

תגים:

התנהגות · התנדבות · מוסר · עסקים · צרכנים · פילנטרופיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""אגואיזם נאור" או אלטרואיזם?", סמינריון אודות ""אגואיזם נאור" או אלטרואיזם?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.