היישום אינו מחובר לאינטרנט

בין אגואיזם נאור לאלטרואיזם

עבודה מס' 051055

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המניעים של מספר חברות מקומיות ובינ"ל העוסקות בתרומה לקהילה ולחברה.

3,992 מילים ,17 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מוסר ועסקים
בין אגואיזם נאור לאלטרואיזם

תוכן העניינים hg1055
1. מבוא
שאלת המחקר
2. אגואיזם נאור
2.1 איכות הסביבה
אגד
חיפה כימיקלים
חברת החשמל
כללי
2.2 תרומה לקהילה
3. אלטרואיזם
3.1 איכות הסביבה
שוק הנפט - ארקו ואקסון
מקדונלדס
3.2 תרומה לקהילה
יבמ
אמריקן אקספרס
בן & ג'ריס
מיקרוסופט ישראל
4. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מבוא

"צבועים בירוק"
בבוקרו של יום חורף אחד, בינואר האחרון, גילינו להפתעתנו, ש"ירוק זה אגד". רגע, שאלנו, אגד זה
לא האוטובוסים האדומים המוכרים, המתנשפים עשן סמיך של מאמץ בעלייה לירושלים ? מסתבר
שלא עוד. קמפיין נרחב בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות הכתובה, וכמובן על 4100 האוטובוסים של
החברה בישר לנו, שמעכשיו ירוק זה הצבע של אגד. אדום, למי ששאל הוא היסטוריה עבשה, לא
מעודכנת ולא ידידותית לסביבה.
כשחברת חשמל יוזמת פרוייקט להגנת הנשרים, היא מקווה שנשכח את הארובות העשנות. כשחיפה
כימיקלים מפרסמת מודעות עם עצים ופירות, היא רוצה שנתעלם מצינור השפכים. כשאגד צובעת
אוטובוסים בירוק, אנחנו אמורים לא לראות מה יוצא להם מהמפלט, קוראים לזה שטיפה בירוק,
שתכליתה לעטוף חברות מזהמות בכסות של ידידות לסביבה. אז מה אם זה לא ממש פותר את בעיות
הזיהום, זה מצטלם מצוין וזה גם הרבה יותר זול.1
בשנים האחרונות אנו עדים להירתמותן של חברות וגופים עסקיים בישראל למטרות חברתיות שונות
במגוון תחומים:
זכויות אדם ואזרחים.
שמירה על איכות הסביבה.
שיפור סביבת העבודה.
סיוע לנזקקים ופיתוח שכונות ואזורים חלשים.
בעבודתי זו אנסה לבחון היכן עובר הגבול בין אגואיזם נאור לבין אלטרואיזם והאם אכן קיים גבול
שכזה.
בעבודה אסקור מספר חברות בארץ ומחוץ לארץ ואנסה לבדוק מה הם מניעי החברות, מה יוצא להם
מהסיוע שהם נותנים והאם אנו הציבור קונה את מניעי החברות.

שאלת המחקר
האם חברות תורמות לחברה מפני שכך נכון (או מוסרי) לנהוג או שהשיקול שלהם נובע מטעמי פרסום
ויחסי ציבור.
השאלה שתשאל לגבי כל חברה היא : מהו המניע שלה.

טרם תחילתה של העבודה, אני מרשה לעצמי להניח כי השיקול המנחה את החברות הוא שיקול
כלכלי, לדעתי החברות עושות חישוב של עלות תועלת לטווח הארוך ורואות כי מאוד חשוב להשפיע
על דעת הקהל ולגרום למותג שלהם להיות אהוב על הציבור.
כאשר שיקולי הרכישה של הציבור יהיו מוטים לטובתם הם ירוויחו מכך ולכן הם פועלים למען
הקהילה.


ביבליוגרפיה

1. צוריאל, קרן. "צבועים בירוק". גלובס, 14.5.00
2. גבע, אביבה. מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 2000
עמ' .54
,(3. BOWIE, N.E1991).). Challenging the egoistic paradigm. Business ethics quarterly, 1. (1
1-21
4. גבע, אביבה. מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 2000
עמ'.92
5. גבע, אביבה. מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 2000
עמ' .76-77
6. עו"ד איסר איציק, ציפי. "זיהום נחל הקישון: חיפה כימיקלים התחייב שוב לעמוד בתקנים".
אדם טבע ודין גיליון 38 ספטמבר .2000
7. נתן, ניר. "גם שנור צריך לדעת למכור". גלובס, 7.6.99
8. אהרון, מיכל. "פילנתרופיה של אנשים ושל תאגידים". גלובס, 08.07.99
.9. BEACHAMP, T.L1993).). Manipulative advertising. In beauchamp, T.L & Bowie, N.E
Ethical Theory and Business, 4th ed. Englewood cliffs, NJ: prentice-hall. 475-483
10. קרני, יואב. "מבוקש: מצפון של מיליארדרים". גלובס 08.07.99
11. דברת, זהבה. "בטבע מבינים שעזרה לקהילה מטפחת גם את גאוות העובדים". גלובס, 29.3.00
12. ברנע, רון. "לעבוד וללמוד באותו המקום". גלובס 04.07.99
13. לב ארי, שירי. "חברת פלאפון". הארץ, 13.1.00 עמוד ד1
14. שרון ריבלין, ורד. "צריך ללמוד למסחר את מסורת הנתינה היהודית". גלובס, 11.2.98
15. KOPER. E.K (2000) WHAT MOTIVATES COMPANIES TO GIVE THROUGH
DIRECT CORPORATE GIVING PROGREMS ? .THE FOUNDATION CENTER
(16. SMITH, C(1994). The new corporate philanthropy. Harvard business Review, (may-june
.105-116
17. ברנע, רון, "הכל עובר". גלובס, 03.08.99
18. TERRY MOLLNER (2000) BEN & JERRY"S didn't sell out. Greenmoney.com
19. דברת, זהבה, "מייקרוסופט משלשת את תרומת העובדים". גלובס, 22.11.00



מקורות:

צוריאל, קרן. "צבועים בירוק". גלובס, 14.5.00
גבע, אביבה. מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 2000 עמ' 54.
BOWIE, N.E. (1991). Challenging the egoistic paradigm. Business ethics quarterly, 1. (1) , 1-21
גבע, אביבה. מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 2000 עמ'92.
גבע, אביבה. מוסר ועסקים - מושגים ועקרונות, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל אביב, 2000 עמ' 76-77.
עו"ד איסר איציק, ציפי. "זיהום נחל הקישון: חיפה כימיקלים התחייב שוב לעמוד בתקנים". אדם טבע ודין גיליון 38 ספטמבר 2000.
נתן, ניר. "גם שנור צריך לדעת למכור". גלובס, 7.6.99
אהרון, מיכל. "פילנתרופיה של אנשים ושל תאגידים". גלובס, 08.07.99
BEACHAMP, T.L.(1993). Manipulative advertising. In beauchamp, T.L Bowie, N.E. Ethical Theory and Business, 4th ed. Englewood cliffs, NJ: prentice-hall. 475-483
קרני, יואב. "מבוקש: מצפון של מיליארדרים". גלובס 08.07.99
דברת, זהבה. "בטבע מבינים שעזרה לקהילה מטפחת גם את גאוות העובדים". גלובס, 29.3.00
ברנע, רון. "לעבוד וללמוד באותו המקום". גלובס 04.07.99
לב ארי, שירי. "חברת פלאפון". הארץ, 13.1.00 עמוד ד1
שרון ריבלין, ורד. "צריך ללמוד למסחר את מסורת הנתינה היהודית". גלובס, 11.2.98
KOPER. E.K (2000) WHAT MOTIVATES COMPANIES TO GIVE THROUGH DIRECT CORPORATE GIVING PROGREMS ? .THE FOUNDATION CENTER
SMITH, C(1994). The new corporate philanthropy. Harvard business Review, (may-june) 105-116.
ברנע, רון, "הכל עובר". גלובס, 03.08.99
TERRY MOLLNER (2000) BEN JERRY"S didn't sell out. Greenmoney.com
דברת, זהבה, "מייקרוסופט משלשת את תרומת העובדים". גלובס, 22.11.00

תגים:

איכות · התנדבות · תאגידים · תרומה · פילנתרופיה · סביבה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בין אגואיזם נאור לאלטרואיזם", סמינריון אודות "בין אגואיזם נאור לאלטרואיזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.