היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטות מחקר-חרדה ממחשבים

עבודה מס' 050471

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו מציעה מחקר בנוגע לחרדה ממחשבים בארגון הסוכנות היהודית.

2,413 מילים ,11 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודת המחקר אותה ביקשתי לעצמי לבצע קשורה לסוכנות היהודית לארץ ישראל מקום עבודתי.
הסוכה"י - הארגון היהודי הגדול בעולם הפועל ב-58 מדינות בעזרת שליחים מישראל ועובדים מקומיים - עמד בפני סגירה בשל חובות כבדים, הארגון שסבל בשנים האחרונות מפרסומים שליליים אשר תיארו אותו כגוף מסורבל המאופיין
ע"י סחבת ניירת עודפת, וכן כחברת נסיעות ענקית המשרתת נאמנה את המקורבים לצלחת, הסוכנות היהודית כגוף המתקיים מתרומות ניזוק מעצם הפרסומים ויצר מעין כדור שלג שתפס תאוצה ברבות השנים. בשל שינוי מהפכני
(שנקרא "תוכנית החומש ") כלל בין היתר צמצום בכוח אדם מ-1400 ל- 800 בלבד ומיזוג מחלקות מ-19 ל-4 בלבד (ובעתיד ל-3).
בראיון טלפוני עם צבי רמות היועץ הבכיר של היו"ר שהוביל את תוכנית החומש הבהיר אין ספור פעמים כי הפעילות והמשימות לא השתנו (למעט מס' תחומים בודדים ממש שעברו לפיקוח ממשלתי).
וכדי לעמוד במשימות (הרבות יחסית) הוכנסו שינויים מבניים, וכן שינויים טכנולוגיים שכללו בין היתר הכנסת חטיבת מחשבים בכל מחלקה. הדרג הבכיר התנגד לאורך כל תהליך הReorganization - ממס' סיבות והעיקריים שבהם :
1. רובם מצאו עצמם בתפקיד נחות יותר - או שהלכו הביתה ...
2. רצון לשמר את הישן וישנו הפחד מן הבלתי ידוע והתמורות הצפויות לובשות ממדים חסרי פרופורציות.
גם במחלקתי (המח' לחינוך) חששות אלו באו לידי ביטוי אך הפחד ממחשוב המחלקה הגיע כמעט לכל עובדי המחלקה. אמירות כגון: 'מה לי ולאינטרנט', 'מה זה בכלל דואר אלקטרוני' וכו' נשמעו במסדרונות המחלקה, חטיבת המחשוב לקחה על עצמה לערוך שיעורי הסברה ותמיד הבהירו שכל תהליך המחשוב בא להקל בצורה משמעותית על תהליך העבודה וביחס ישיר על טיב השירות, אך לעיתים דברים אלו נשמעו לאוזניים ערלות אשר ביקשו לא להכניס מחשב לחדרם וכן התחמקו לא פעם מתדריכים שנערכו ע"י חטיבת המחשבים .
תופעה זו אינה חדשה כלל ועיקר ספרות רבה (שעליה אעמוד להלן) נכתבה בנושא וכונתה בשם: "פוביית מחשבים" jay1981,)Cyberphobia) עפ"י jay מועלית הטענה כי פוביית המחשבים מתבטאת באופן כללי בעמדה שלילית כלפי מחשבים וטכנולוגיה אשר מתבטאת בצורה של פחד או חרדה אשר עלולים ליצור תגובות פיזיולוגיות .
מכיוון שרוב העובדים במחלקה לחינוך זוהי ההכרות הראשונה שלהם עם עולם המחשבים (לפחות כדרך עבודה סדיר) מתגלה תופעה שהעובדים שגילם מבוגר מגלים סימפטומים של פוביית מחשבים כפי שתיאר אותה (Jay,1981)
משום כך שאלת המחקר שלי היא : האם רמת החרדה הכללית ממחשבים תהיה גבוה יותר בקרב העובדים המבוגרים מאשר העובדים הצעירים.
מטרת המחקר היא לראות האם אפשר לגזור מתוך הממצאים שתוארו לעיל, באשר לסובלים מחרדת מחשבים, השערה שמתוך אכלוסיה זאת, אחוז האוכלוסייה הבוגרת גבוה יותר .
חשיבותו של מחקר זה היא רבה מכיוון שבעולם וירטואלי שבו מחשבים יחדרו יותר ויותר לכל תחום וקשה יהיה להתעלם מהם, חשוב לקרב אליהם גם את האוכלוסייה המבוגרת. פעולה בכיוון זה יכולה למתן במשהו את תהליך ניתוקם של העובדים המבוגרים מתהליך המחשוב במחלקה. נראה לי שיש מקום לבצע מחקר לאיתור האמצעים היעילים להשגת המטרה שצוינה .

תוכן עניינים:
פרק :1
רקע
סקירת הספרות
המסגרת התיאורטית
פרק : 2
מתודולוגיה
מסגרת המחקר
המשתנים ומדידתם
איסוף הנתונים
מהלך המחקר
עיבוד סטטיסטי של הנתונים
ביבליוגרפיה

מקורות:

Ajen I. Fizhbein M.,1980,Understanding attitudes and predicting social behavior, Englewood cliffs, N.J.
Boorstin D.,1978, The republic of technology - Reflection on our future community N.Y.
Mark J.,1989, The computerphobia , Eductional technology.
בר חוה נ., 1983 ,מחשבים וסיכונים , הוצאת צירקובר מוצאים לאור בע"מ
בר חווה נ., 1992 ,מחשפוביה , הוצאת צ'רקובר מוצאים לאור בע"מ
דורון ר., 1986, עמדות מנהלים במפעל תעשייתי המביעות רתיעה מחשבית וחשש מאבן תגמולים בעקבות תהליך המיחשוב , אוניברסיטת תל אביב, החוג ללימודי עבודה , עבודת M.A
דורון ר.,1989, מנבאים דמוגרפיים וארגוניים של רתיעה מפני מחשבים בקרב מנהלי מפעל תעשייתי , אוניברסיטת תל אביב , החוג ללימודי עבודה, עבודת מחקר
זכאי ד.,1986, חרדת מחשב - בעיות פסיכולוגיות בהחדרת מערכות ממוחשבות , אוניברסיטת תל אביב ,מחשבים
לאור מ.,1988, חששות ממחשבים , הוצאת הסתדרות העובדים הכללית של העובדים , מכון למחקר כלכלי וחברתי
סלנט ע. ותירוש צ., 1988,תסמונת מחשב: היבטים פסיכולוגיים ופיסיולוגיים ,מרכז פדגוגי טכנולוגי עמ"ל
פישר ו.,1987, חרדת מחשב : קורלטים אישיותיים וניסיון העבר בתחום המחשבים ,אוניברסיטת תל אביב , החוג לפסיכולוגיה , עבודת A.M

תגים:

טכנופוביה · מיחשוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטות מחקר-חרדה ממחשבים", סמינריון אודות "שיטות מחקר-חרדה ממחשבים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.