היישום אינו מחובר לאינטרנט

סכסוך הטריטוריות הצפוניות בין יפן ורוסיה

עבודה מס' 050422

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות הסכסוך, הנסיונות להגיע לפתרון וניתוח חשיבותן של הטריטוריות לשני הצדדים.

3,086 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המחסום הרציני ביותר העומד כיום בפני שיפור היחסים בין רוסיה ויפן הוא הסכסוך המר המתמשך סביב קבוצת איים השוכנים בין האי היפני הצפוני הוקאידו לבין קמצ'טקה פנינסולה של רוסיה.
היפנים והסובייטים טוענים שניהם לריבונות על האיים, אולם האיים היו מאוכלסים בידי הסובייטים מאז סוף מלחמת העולם השניה.
יפן מתייחסת אל איים אלו כאל הטריטוריות הצפוניות ועומדת על דעתה כי החזרת האיים היא תנאי בל יעבור לשיחות על הסכם שלום עם בריה"מ ולסיום מצב פורמלי של מלחמה בין שתי המדינות ולפיתוח מערכת יחסים טובה עם רוסיה. הטריטוריות הצפוניות אינן בעלות חשיבות כלכלית גדולה ליפן או לסובייטים אך החשיבות אמיתית שלהן הינה משמעות פוליטית ואסטרטגית.
מטרת עבודה זו היא לתאר את הסכסוך שהתפתח סביב האיים הצפוניים. תחילה נסקור את יחסי רוסיה יפן בעבר, ונראה כיצד התפתח הסכסוך על הטריטוריות הצפוניות, נבחן את המגעים בין רוסיה ליפן בניסיון לפתרון הסכסוך וננתח את חשיבות האיים לשני הצדדים מן האספקטים השונים, תוך מבט לעתיד ולסיכוי פתרון הסכסוך.
העבודה מתבססת על מאמרים וספרים העוסקים בנושא יחסי רוסיה יפן בכלל ובנושא משבר הטריטוריות הצפוניות בפרט.

תוכן עניינים:
הקדמה ומתודולוגיה
רקע היסטורי
ניתוח הסכסוך
סיכום
ביבליוגרפיה
הערות

מקורות:

John J. Stephan, The Kuril Island (Oxford: Clarendon Press, 1974)
Rajendra Kumar Jain, The USSR And Japan 1945-1980 (N.J, Humanities Press, 1981)
Young C. Kim, Japanese-Soviet Relations: Interaction of Politics, Economics, and National Security Washington D.C., CSIS, Georgetown University, 1974)
בן-עמי שילוני, יפן המודרנית (תל אביב, שוקן, 1997)
Andrew Mack and Martin O'Hare, "Moscow-Tokyo And The Northern Teritories Dispute" (Assian Survey, Vol 30, No.4, April 1990)

תגים:

טריטוריה · פוליטיקה · ותרבות · פוליטית · ביפן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סכסוך הטריטוריות הצפוניות בין יפן ורוסיה", סמינריון אודות "סכסוך הטריטוריות הצפוניות בין יפן ורוסיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.