היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיזוקו קויו-ילדי המים

עבודה מס' 050399

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו דנה בנושא ההפלות ביפן ומשמעותן החברתית-תרבותית וכן בטקס המיזוקו קויו שעורכות נשים שעברו הפלה.

5,957 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

לפי כל העדויות, התופעה של טקסי אזכרה לילדים שנפטרו - מיזוקו קויו - היא תופעה ציבורית ביפן שהתפתחה בשנות ה-60 וה-70 למאה זו, ותאוצתה הולכת גדלה.
עד להתפתחותה של תופעה זו, אוכלוסיית הילדים שנפטרו בגיל צעיר או הופלו, בין אם בהפלה טבעית או מלאכותית, לא זכו לטקסי אזכרה ואשכבה בודהיסטים יפניים רגילים.
נראה כי במבט מקיף, מיזוקו קויו מייצג את הבעיות הנפשיות שאתן מתמודדות מספר רב של נשים יפניות לאחר חווית ההפלה, והניסיונות של הבודהיסטים וקבוצות דתיות אחרות להגיב לבעיות אלה.
הגישה המרכזית בפרשנות ייחודה של התופעה יש רואה אותה כנוהג אשר עולה באופן טבעי מזרם המסורת הדתית היפנית. זאת, בתגובה לבעיות החברתיות והאישיות הנתפשות ביחס להתמודדות עם אובדן ילד.
גישה זו מדגישה דווקא את הקשר ההיסטורי של התופעה וממקמת אותה בתקופה שלאחר מלחמת העולם השניה.
הדוקטרינה הבודהיסטית ויחסה למיזוקו - בדוקטרינה הבודהיסטית אין כל חובה להתרבות, ואין ביחסי מין שום היבט שלילי (אלא אם מדובר בהפרת שבועת התנזרות).
לעומת זאת, הרג והמתת חיים הוא המעשה הנורא ביותר שניתן לעשות, מעשה שמביא בעקבותיו קרמה נוראה. אם כן, הדוקטרינה הבודהיסטית על פניה תחייב התייחסות שווה לנשמות מיזוקו שהם תוצאה של הפלה מלאכותית ( Werblowsky p. 317), ולאנשים שהומתו בדרכים שונות לאחר הלידה.
במדינות מזרח אסיה בתרבויות שקלטו את הבודהיזם, התפתח קונפליקט פנימי בין המודעות ביחס למשפחה ושושלת מאידך, ואחריות לקארמה אישית, האחראיות האינדיבידואלית מגיסא.

לאור הבסיס הדוקטריני הזה מיד עולה השאלה כיצד, אם כן, הצליחה החברה היפנית לטפל בשאלת ההפלות, כיצד הצליחה לפתור את הקונפליקט המוסרי הזה מבלי שהדבר יגרום לקרע קוטבי בחברה היפנית (כמו שהחברה האמריקאית, למשל, מקוטבת בנושא זה ונושאים מוסריים אחרים).

הבודהיזם והתפיסה המזרחית כולה, מקבלת את העמדה שישנם מושגים קשים להבנה והגדרתם אינה מסייעת ואינה מקדמת את הפרט בהבנה.
לעומת זאת, המוח המערבי משוכנע כי כל דבר נתון להגדרה ולחוקים - והחלופה לכך היא כאוס. חיים הוא אחד המושגים האלה. הטקסים הם אשר מקשרים בין המושגים החשובים, קשיי ההגדרה, ומספקים להם קונטקסט ופעילויות שמתיכות יחדיו מגוון של דברים שנראים לכאורה בלתי קשורים אך בפועל מהווים יחד מסכת של "הגדרה" מסוג אחר. המיזוקו קויו הוא טקס אשר מאחד בתוכו את העמדה הבודהיסטית היפנית המיוחדת ביחס למיזוקו. (LaFleur p. 14)

תוכן עניינים:
מבוא
משמעות המים בבודהיזם
מיזוקו - מיהם המיזוקו היפניים?
חשיבות דפוסים חברתיים וטקסים בחיים ביפן
Jizo
התייחסות לילדים
הטקס עצמו
היבטים שונים של המיזוקו קויו
הדילמה הבודהיסטית כיום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Harrison, Elizabeth G, "Mizuko Kuyo: The Reproduction of the Death in Contemporary Japan", 11
Hoshino, Eiki Takeda, Dosho, (1987) "Indebtedness and Comfort: the Undercurrents of Mizuko Kuyo in Contemporary Japan". in: Japanese Journal of Religious Studies, 14/4, pp305-320.
LaFleur, William,(1992) Liquid Life: Abortion and Buddhism in Japan. Princeton, NJ: Princeton U Press, 1992.
Martin, Elain, (1997) "Rethinking the Practice of Mizuko kuyo" in: Facts of Contemporary Japanese Life. (http://www.aasianst.org/absts/1996abst/japan/j45.htm )
Smith, Bardwell, (1988) "Buddhism and Abortion in Contemporary Japan: Mizuko kuyo and the Confrontation with Death". in: Japanese Journal of Religious Studies, 1988, 15/1,pp 3-24.
Werblowsky, R.J.Z, (1991) "Mizuko Kuyo: Notulate on the Most Important `New Religion' of Japan". in: Japanese Journal of Religious Studies, Dec. 1991, 18/4, pp295-354.

תגים:

אמונות · תרבות · טכס · בודהיזם · מיתולוגיה · אנתרופולוגיה · ילדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיזוקו קויו-ילדי המים", סמינריון אודות "מיזוקו קויו-ילדי המים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.