היישום אינו מחובר לאינטרנט

סמכויות העיכוב והמעצר של אדם פרטי ללא צו שופט

עבודה מס' 050188

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הזכות לחירות, הדין הקודם, תפיסות המהפכה החוקתית, והדין החדש-השינוי בסמכותו של אדם לשלול חירות מאחר.

2,928 מילים ,20 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

חוק סדר הדין הפלילי החדש(1) הביא עמו שינוי. החוק ביטל את סמכות המעצר הפרטי והחליפה בסמכות עיכוב רחבה. עבודתי תתרכז במהותו של שינוי זה.

הזכות היסודית לחירותו של אדם על הזכויות הנוספות הנגזרות הימנה, כל אדם זכאי לה. קהילות-האדם באשר הן הכירוה והוקירוה, ומה ראיה טובה מזו - הסנקציות העונשיות שהוטלו באות לכדי ביטוי זה או אחר באמצעות הגבלתה.
דומה כי נוסחה פשוטה זו היא השלטת מאז ומעולם. כחוט השני חלפה היא על-פני התקופות תוך שהיא עוטה אדרות שונות המבטאות תפיסות שונות. נקבעו פרמטרים ליישומה, בהם מידת חשיבות הזכות, יסודיותה, מידת ההגבלה של
החירות ביחס לחומרת המעשה ועוד, הכל בהתאמה לתפיסות והלך החיים.
יתכן ובעוד שבימי קדם נשללה חירות אדם מתוך לגיטימציה כוחנית ולמען מטרות אינטרסנטיות (למשל, מוסד העבדות), כל זאת באופן גורף למדי, הרי בזמננו היא נשללת אך במקרים מסוימים הידועים לכל ומאחוריהם ניצבת לגיטימציה של קיום סמכות (הקהילה הפוליטית מעניקה סמכות לגורם השולט להשליט חוקיו) כשמטרתם הקולקטיבית "טובה": כינון חוק וסדר, הגנה על חברי הקהילה.
בחרתי לעסוק בעבודה זו בנושא הספציפי של השינוי בדין באשר לסמכותו של אדם פרטי לעכב ולעצור ללא צו שופט. לעניות דעתי, העיכוב, המעצר והדין החל עליהם הנם וריאציות בנות-זמננו לאלמנט עונשי של הגבלת חירות. עצם קיום סמכותו של אדם פרטי לשלול ביוזמתו חירות זולתו או היעדרה, מבטא לדעתי את הנסיבות הקיצוניות ביותר של שלילת חופש מאדם תחת חסיון החוק, זאת לפחות עפ"י אינטואיציה ראשונית. ייתכן ובשל כך ניתן יהיה לבחון את הרציונל הנורמטיבי שמאחורי הדין הפוזיטיבי באשר לסמכות לשלילת חירותו של אדם באופן טוב יותר, והגישה הבסיסית לגבי שלילת חירות.

תגים:

חופש · חוק · חוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סמכויות העיכוב והמעצר של אדם פרטי ללא צו שופט", סמינריון אודות "סמכויות העיכוב והמעצר של אדם פרטי ללא צו שופט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.