היישום אינו מחובר לאינטרנט

משרד המדע כמייצג את הארגון הלומד

עבודה מס' 050185

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מבנה המשרד, מגמות שינוי כללי ויישומן ואופן היישום של הארגון הלומד.

5,136 מילים ,4 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

מאז ומעולם ניצבו החיים בפני שינויים ותפקיד הדורות היה לחנך את הדורות הבאים, כדי שיסתגלו לשינויים בסביבתם. בהקשר זה מהווה העידן הלומד גישה של למידה הנמשכת לאורך כל החיים. למידה שכזו מתרחשת בהקשרים רבים ומגוונים. השאלה המרכזית בהקשר זה היא ביחס לסוג התכנים ואופני הלימוד הנמשכים לאורך כל החיים.
העידן הלומד המיוצג ע"י לימוד מתמשך המתפרס על כל החיים צריך לשים לב לשוני שבין למידה בילדות לבין למידה בבגרות.
מאפייני הלימוד המבוגר:
למבוגרים צרכים חזקים להכוונה אישית.
הבגרות היא מקור לחוויות וניסיונות המהווים מקור לימוד בפני עצמו.
במהלך החיים הופכת המוכנות ללמוד להיות קשורה עם תפקידו החברתי של האדם. כלומר, אנו מפנימים צורכי למידה כתגובה לצורך שלנו לדעת, לא משום שנאמר לנו שעלינו ללמוד.
הלימוד בתקופת הבגרות מתמקד בפתרון בעיה או פרוייקט.
טופלר משתמש במושג "שינוי" במרכז משנתו החברתית. לטענתו, קצב השינויים הסביבתיים הוא כה גבוה עד כי כאשר אנו משוכנעים כי פתרנו בעיה הרי שמעצם תהליך הפתרון מתעוררים כוחות ויסודות חדשים המצריכים התמודדות עם פתרון בעיה חדשה.
נשאלת השאלה כיצד מתמודדים האנשים בשעה שהחברה בה הם חיים משתנה באופן דרמטי כל-כך ומסגרת החיים המוכרת להם משנה פניה והופכת למשהו חדש, לא מוכר ובלתי צפוי. השינויים המהירים מחייבים היערכות שונה של הארגונים (כולל הארגונים החינוכיים), כיוון שהם פועלים במצב של חוסר ודאות.
עליהם לפתח מנגנונים של שינוי והסתגרות. טופלר מגדיר זאת כ"למידה סביבתית" , אשר קשורים בה תהליכים של תקשורת ומשוב.
טופלר כתב שלושה ספרים המגדירים את ההתמודדות עם השינויים הסביבתיים:
"הלם העתיד" - עוסק בתהליכי השינוי, כיצד משפיעים על אנשים וארגונים. ספר זה מדגיש את המחיר האישי והחברתי של התמורה הנדרשת. כלומר הספר מתמקד בתהליכי השינוי הסביבתי.
"הגל השלישי" - עוסק בכיווני השינויים, לאן הם מובילים. הספר מדגיש את המחיר, הכבד, שיש להימנעות מהנהגת שינויים מסוימים במהירות הנדרשת.
"מהפך העוצמה" - עוסק במאבקים הגוברים להשגת עוצמה, לצורך השליטה בשינויים העתידים לבוא, מי יעצב את צורתם וכיצד.

המוטו החינוכי של טופלר הוא מערכת החינוך והצורך המסיבי שלה בשינוי.

עבודה זו מתמקדת במשרד המדע, שהוא תוצר של הרצון הלאומי להמשיך ללמוד ולהתפתח בתחום המדע.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. פרק 1: משרד המדע - רקע כללי ומבנה
3. פרק 2: מגמות שינוי כללי ויישומן בארגון
4. פרק 3: הארגון הלומד ואופן יישומו בארגון
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספח מס' 1

תגים:

מדע · המידע · חינוך · לימוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משרד המדע כמייצג את הארגון הלומד", סמינריון אודות "משרד המדע כמייצג את הארגון הלומד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.