היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיפור אליהו הנביא ו"שש השנים הטובות"

עבודה מס' 041640

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, דמותו של אליהו במסורת ובספרות היהודית וניתוח הסיפור ומקבילותיו.

3,723 מילים ,9 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

אחת הדמויות החשובות והמרכזיות ביותר בסיפורי האגדות היהודיים (אם לא החשובה ביותר) היא דמותו של הנביא הקדמון אליהו שבתנ"ך מסופר עליו שלא מת אלא עלה במרכבת אש השמיימה. המסורת וסיפורי העם היהודיים יצרו על דמות זאת מאות ואלפי סיפורים חדשים שבהם הוא מוצג כמעין מלאך עושה נסים העוזר לסובלים , מדריך חכמים במסעותיהם בעולמות העליונים ומביא להם דיעות מבית המדרש של מעלה, מציל נדכאים וכו' וכו'.
בעבודה זאת נעסוק באחד מהסיפורים המעניינים ביותר במקורות היהודיים על דמותו של אליהו הנביא , הסיפור על "שש השנים הטובות" שאותם מעניק אליהו לאדם שירד מנכסיו. האיש כפי שמתואר בסיפור מחליט לקבל את עצת אישתו הצדקת וכתוצאה מכך חי באושר ועושר עד סוף חייו.
נשאלת השאלה מה הייחודי בסיפור זה? האם בדמות המרכזית של האישה החכמה (שהיא אף חכמה יותר מבעלה שאינו עושה דבר מבלי לשאול בעצתה) והאם הייחודיות הזאת קיימת ואף מובלטת בגרסה שונה של הסיפור שהיא ארוכה יותר ושונה אך שומרת על האלמנטים המרכזיים של העלילה המקורית?
בעבודה זאת אתן תחילה סקירה כללית על דמותו של אליהו הנביא כפי שהיא מופיעה בתנ"ך ובמסורת היהודית לאורך השנים ובסיפורי העם המרובים עליו.
בפרק השני אנתח בפירוט את סיפור "שש השנים הטובות " ואת הגירסה המקבילה הקיימת לסיפור זה.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. פרק 1:מבוא: דמותו של אליהו הנביא במסורת ובספרות היהודית
3. פרק 2: ניתוח סיפור "שש השנים הטובות "ומקבילותיו
4. סיכום
מראי מקומות
ביבליוגרפיה

תגים:

נבואה · מקרא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיפור אליהו הנביא ו"שש השנים הטובות"", סמינריון אודות "סיפור אליהו הנביא ו"שש השנים הטובות"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.