היישום אינו מחובר לאינטרנט

יריבות בין קבוצות ודעות קדומות - היחס לעולי רוסיה ואתיופיה

עבודה מס' 041505

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הספרות והגדרות, השערות ותיאור המחקר וניתוח התוצאות.

2,707 מילים ,3 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

יריבות בין קבוצות הינה תופעה מוכרת כבר משחר ההסטוריה. מקורותיה של יריבות זו נחקרו רבות ע"י חוקרי מדעי החברה, והם מתקשרים לתאוריות שונות העוסקות בהיווצרותם של סטריאוטיפים (ייחוס תכונה לאדם על בסיס השתייכותו לקבוצה חברתית בלבד), ובעקבותיהם להתפתחותן של דעות קדומות, בהן מחזיקות קבוצות חברתיות כלפי קבוצות יריבות. הגישות לגבי מקורותיהן של הדעות הקדומות שונות ומגוונות. בישראל אנו עדים לתופעת הדעות הקדומות כבר משחר המדינה, ותופעה זו חריפה במיוחד לאור היותה של ישראל חברת מהגרים. גם על העליות האחרונות מאתיופיה ומארצות חבר העמים לא פסחה התופעה. בעבודה זו אבחן את ההבדלים במקורותיהן של הדעות הקדומות שנוצרו בקרב ה"צברים" כקבוצה חברתית חזקה ומבוססת כלפי עולי אתיופיה וחבר העמים, כקבוצות שנתפסות כהומוגניות מבחינה סטריאוטיפית. ניסיתי לאשש את ההשערה כי הדעות הקדומות כלפי עולי אתיופיה נובעות מתחושת השוני התרבותי והגזעי הרב שחשים ה"צברים" כלפי קבוצה זו, בעוד שהדעות הקדומות כלפי עולי חבר העמים נובעות מן התפיסה ה"צברית" את העולים הללו כקבוצה המתחרה עימם על משאבים כלכליים-תעסוקתיים מוגבלים. ההשערה הראשונה אוששה, ואילו ההשערה השניה ראויה לבחינה נוספת. בכל מקרה, נצפה כי קיים הבדל במקורן של הדעות הקדומות כלפי שתי קבוצות העולים הללו, והמסקנה היא שיש להתייחס אליהן באופן שונה מבחינת תפיסת הקליטה וההתמודדות החברתית עם שילובן בחברה הישראלית.

תוכן העניינים:
הקדמה
השערת המחקר
השיטה
הנבדקים
תהליך המחקר
תוצאות
דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

Baron, R.A. and Byrne, D., 1994, Social Psychology, Allyn & Bacon
ארונסון, א., 1977, היצור החברתי, פרק 6, ספרית הפועלים.
שורצולד, י., 1978, לא לבדו: אשנב לפסיכולוגיה חברתית, יח' 12, האוניברסיטה הפתוחה.

תגים:

גזענות · אתיופים · רוסים · אפליה · עליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יריבות בין קבוצות ודעות קדומות - היחס לעולי רוסיה ואתיופיה", סמינריון אודות "יריבות בין קבוצות ודעות קדומות - היחס לעולי רוסיה ואתיופיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.