היישום אינו מחובר לאינטרנט

שירוש הסטריאוטיפים ודעות קדומות אצל הילד\הנער בנושא העדתי

עבודה מס' 062262

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התהליכים החברתיים הגורמים לריבוד עדתי.

6,419 מילים ,33 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

הדיון בריבוד עדתי כולל מספר רמות של המערכת החברתית והחינוכית:
האומה.
הקהילה.
בית-הספר.
המנהל.
סגל בית-הספר.
הכיתה.
התלמידים.

חיברות היא העברת מסרים לילד/לנער הכוללת מסרים כי הוא נמצא בקבוצת שייכות כלשהי, וכי הוא אמור להתנהג בצורה מסוימת (שפירא, 1980).
מספר גישות עוסקות בהסברת הלמידה אצל הילד. אחת מהן- הגישה ההתנהגותית (ביהייביוריסטית) מתמקדת בהתנהגות הגלויה ובקשר שבינה לבין הגורמים הסביבתיים שקדמו לה.
הגישה הקוגנטיבית מתמקדת דווקא במה שהגישה ההתנהגותית בחרה להימנע מלחקור:
בקוגניציה של האדם, כלומר בתהליכי עיבוד המידע הסמויים המתווכים בין הגורמים ובין התגובות (מוס, 1980).

עבודה זו בוחנת את התהליכים החברתיים הגורמים לריבוד עדתי. כלומר האם המערכת מעודדת דיפרנציאציה או אינטגרציה בקרב ילדים ובני הנוער לגבי העדתיות, ומה נעשה על מנת להפחית את הדעות הקדומות. מערכת החינוך יכולה לפעול בכמה צורות על מנת להפיץ את הדעות הקדומות: הסבר, חינוך ואינטגרציה, כאשר לפי התיאוריות אודות מגע חברתי שיסקרו להלן, עשויות להיות יעילות.
פרק המחקר יבדוק את ספרי מקראות ישראל, שמהן למדו שנים רבות במערכת החינוך, בכיתות בית הספר היסודי. מטרת המחקר היא לבדוק האם יש התייחסות לנושא העליה והריבוד החברתי, והאם יש הבדל במשך השנים. אי לכך, המשתנים שיבדקו הם היחס לעליה במשך השנים והיחס לאוכלוסיית המתקשים בלימודים.

תוכן העניינים:
מבוא
עדתיות בישראל
2.1 קליטת העולים והריבוד
2.2 חינוך בישראל במבחן של רב תרבותיות
2.3 תוכניות הלימודים
תהליך הסוציאליזציה ודעות קדומות
ניסיונות לאינטגרציה
4.1 תכלית האינטגרציה
4.2 הרפורמה בחינוך
דוגמאות מהספרות הלימודית
5.1 מערך המחקר
5.2 התוצאות
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

מקורות:

איילון ח. (1984), "מוצא עדתי וסיכויי תלמידים להשתלב בחינוך העירוני", מגמות, ל'.
אמיר י. (1977), "המפגש האתני והשלכותיו על עמדות ויחסים בינעדתיים", מגמות, כ"ג.
אמיר י., (1990), "האינטגרציה בבית הספר - סיכויים וסיכומים", עיונים בחינוך.
אשל י., קליין ז. (1979), אינטגרציה וקידום מטרות החינוך בישראל.
בן ארי ר. ריץ י. (1988), אני אתה אנחנו, תל אביב.
בן עמוס א. (1995), "פלורליזם בלתי אפשרי? יהודים יוצאי אירופה ויהודים יוצאי עדות המזרח בתוכנית לימודים בהיסטוריה", בתוך חן דוד ואחרים (עורכים), החינוך לקראת המאה העשרים ואחת, תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב, בית הספר לחינוך.
בר אל צ. ונוימאיר מ. (1996) ,מפגשים עם הפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר אילן: רכס.
ברלב, ש. (1971), רפורמה בחינוך בישראל ובעמים וביצועה באמצעות ביה"ס המקיף.
ברנשטיין ד.(1979) ,"הפנתרים השחורים- קונפליקט ומחאה בחברה הישראלית", מגמות, כ"ה, 1.
גונן ע. וחסון ש. (1983), "הגיאוגרפיה של השיכון הציבורי בערי ישראל", בטחון סוציאלי,23, עמודים 36-22.
הלפר. ג, וינגרוד. א, שוקד. מ, (1985). אינטגרציה בחינוך, ת"א: עם עובד.
וולצר מ., (1996), "הפוליטיקה של השוני", בתוך ליסק משה ואחרים (עורכים) ישראל לקראת שנות 2000, ירושלים: מאגנס.
וינברג ג. (1982), חקר הסתגלנות, ת"א.
יהודה א. (1990), "האינטגרציה בבית הספר - סיכויים וסיכומים", עיונים בחינוך.
יונה י. (1991), "פלורליזם תרבותי לעומת אינטגרציה תרבותית והשלכותיה על תחום החינוך", מגמות, ל"ד, 1.
יער א. (1995), "יזמות פרטית כמסלול לניעות סוציו-כלכלית: היבט נוסף על הריבוד העדתי בישראל", מגמות, עמודים 393-412.
כהן י. (1995), "פערים סוציו-אקונומיים בין מזרחיים ואשכנזים" (1995-1975), דוח מחקר מספר 80, תל-אביב: מכון גולדה מאיר, עמודים 115-134.
לרנטל ת. וסמיונוב מ. (1983), "הקשר בין ארץ המוצא והמין בין השגת מיצב חברתי כלכלי באוכלוסיה היהודית בישראל", מגמות, 1993, ל"ד (4), עמודים 582-599.
מוס ר., (1980), תיאוריות על גיל ההתבגרות, חיפה: אח.
סבירסקי ש. וברנשטיין ד. (1980), "מי עבד עבור מי ותמורת מה- הפיתוח הכלכלי של ישראל והתהוות חלוקת העבודה העדתית", מחברות למחקר ולביקורת, 4.
סבירסקי ש. (1981), "הרפורמה: להוציא את התבן מן הבר".
סמוחה ס. (1996), "שלוש גישות בסוציולוגיה של יחסי עדות בישראל", מגמות, כ"ח, 2-3, עמודים 169-205.
פרס י. ושמיר ש., (1984) "הגורם העדתי בבחירות לכנסת העשירית", מגמות, כ"ח, עמודים 331-316.
קימרלינג ב., (1988), "הישראלים החדשים- ריבוי תרבותיות ללא רב תרבותיות", אלפיים, 16.
תימור א. (1996) "התמודדות עם העבר העברייני בישיבות המשקמות עבריינים", מגמות, לח, 1, תשנ"ז, אוקטובר.
Berger p. Luckman t. (1966), The social construction of reality, New-york: double day.
Cais j., (1983), "socialization and verbal behavior: an Israeli example", Intenational journal of sociology of language, 41.Goodstein et al, (1984),"personal control and inmate adjustment to prison, Criminology, 22, pp.343-369.
Hamilton l. Hagiwara s., (1992), "roles, responsibility and accounts across cultureS, International j.of. Psychology, 27, pp.157-169.
Katz, y.j., ben-yochanan, a., sheinman, m. (1992), A six-year follow-up of academic achievment in an israeli elementary school integration project. Perceptual and motor skills, 74, 123-129.
Katz y.j., Ben-yochanan, a. (1988) "academic achievement as a function of integration in an israeli elementary school", Journal educational research 14 (3) , 311-318
Philips s., (1984) "contextual varitation in courtroom language use", Intenational journal of sociologY of language, 49.
Rosenbaum y., (1983) "hebrew adoption among new immiggrant to israel: the first three years", Intenational journal of sociology of language, 41.
Shavit y. (1984), "tracing and ethnicity in israeli scondary education", american siciological Review, 49 (2), pp.210-220.

תגים:

גזענות · האחר · עדתיות · ישראל השניה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שירוש הסטריאוטיפים ודעות קדומות אצל הילד\הנער בנושא העדתי", סמינריון אודות "שירוש הסטריאוטיפים ודעות קדומות אצל הילד\הנער בנושא העדתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.