היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות ממשל קרטר בסכסוך הישראלי ערבי

עבודה מס' 041055

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע, המעורבות של הממשל, יחס הממשל והציבור האמריקני אל מדינת ישראל והאוריינטציה של יהדות ארה"ב בזמן זה.

4,990 מילים ,4 מקורות

תקציר העבודה:

קיימת סתירה מהותית בין ראיית הממשל האמריקאי כמודל לחיקוי, תהליך אשר החל להשתרש בארץ עם עלייתו של חניך האסכולה האמריקאית לרשות הממשלה לבין המציאות האמריקאית. נשיא חדש הבא לוושינגטון מנסה להתוות את חותמו על מדיניות ארצו, על-ידי מנויים של יועצים הקרובים לדעותיו( במועצה לביטחון לאומי למשל) ועל-ידי עצוב מחודש של מדיניות הגופים המקצועיים-ממסדיים הקיימים ,דוגמת ה"פנטגון" או ה"סטייט -דפרטמנט". קרטר כמו קודמיו ויורשיו בתפקיד נאלץ לעבור מסלול הכשרה מפרך בדרך למיזוג דעתיו ומחויבויותיו לאופי נקודת הראות החדשה שלו. הנשיא קרטר ,בעל הרקע הבפטיסטי, אמנם בא לבית הלבן מצויד בדעות מגובשות היטב במישור הדתי- רוחני שלא בהכרח תאמו את העובדות בשטח ואת תכתיבי המדיניות של ארה"ב במזה"ת זה למעלה משלושה עשורים .בתום תקופת "הסתגלות", האידיאליזם של ה"אזרח קרטר" הומר, בתוקף הנסיבות, בפרגמאטיות הפוליטית הנכפית על הנשיאים . עמדותיו התמזגו עם דעותיו של שר החוץ שלו "סיריוס ונס" וטיעוניו של היועץ לענייני ביטחון " בזזינסקי". אולי נחטא לאמת ההיסטורית אם נכנה את שני האישים האלה כאנטי-ישראלים, אבל נוכל ללא היסוס להגדירם כמגינים נחרצים של האינטרסים האמריקאיים המסורתיים ובראשם הידידות עם ערב-הסעודית.
הנשיא קרטר אמנם זכה לטפיחה על השכם משר ההיסטוריה ,גורלו שפר לאין ארוך מגורלם של שני השותפים שלו להסכמי "קמפ-דויד" ,"נשיא אנואר סאדאת" וראש הממשלה "מנחם בגין " ז"ל. ההיסטוריה ככל הנראה תשמר את זכרו של קרטר כמקדם השלום המצרי-ישראלי אבל חרף הצלחתו הוא לא זכה להיבחר בשניה לנשיאות מה שאומר לא מעט על יחסם של האמריקאים הן לבעיות המזרח-התיכון והן למוסריות כפרמטר של מנהיגות בדמוקרטיה הבכירה בעולם. נסקור עתה אחדים מתאריכי היעד בממשל קרטר כדי לנסות לתת תמונה ברורה ככל האפשר של המעורבות שלו בסכסוך המזרח-תיכוני.

תוכן עניינים:
1. מעורבות ממשל קרטר בסכסוך הישראלי -ערבי
2. יחסם של הממשל והציבור האמריקני אל מדינת ישראל
3. סיכום: האורינטציה החברתית פוליטית של יהדות ארה"ב בזמן קרטר
4. הערות שוליים

תגים:

סאדאת · קמפ · בגין · יחסים · בינלאומיים · אמריקה · דויד · ערב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות ממשל קרטר בסכסוך הישראלי ערבי", סמינריון אודות "מעורבות ממשל קרטר בסכסוך הישראלי ערבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.