היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואה בין הגישות של פרויד וסרטר ביחס להתנהגות ושיפוט ערכי

עבודה מס' 040125

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בסוציאליזציה ובסוכניה (ספרות, מוסדות חינוך) כאוכפי מוסר.

5,675 מילים ,19 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

שני נושאים התנהגות ושיפוט מוסרי מזינים תופעות אנושיות שונות.
ההתנהגות מטפלת במכלול ההתנהגות האנושית והשיפוט המוסרי מטפל בקודים חברתיים מותני ערכים. ההתנהגויות נותנת מצוות "עשה" ו"אל תעשה" השיפוט המוסרי קובע קטגוריות, מה טוב ומה לא טוב. למרות שונותם שני נושאים אלה אינם סותרים זה את זה. יש מקרים בהם הם מצטלבים ההצטלבות ביניהם היא אותו מקום בו השיפוט המוסרי משפיע על ההתנהגות.

ואמנם נעמי כשר בספרה "תורת המושר-מבוא" מטפלת בחפיפה שבין המושגים והיא מציינת: הבעיה המוסרית היא, אם כן, בעיה של התנהגות אנושית. מטבען של בעיות כאלה, שהן מציבות סימן שאלה לגבי הדרך שיש לבחור בה בסיטואציה מסויימת. הבעיה המוסרית מתבטאת בשאלה מהי הדרך הנכונה שיש לבחור בה מבין מספר דרכים אפשריות העומדות בפני אדם בסיטואציה מסויימת, מהי הבחירה הנכונה מבין צורות התנהגות אפשריות שונות כאשר בחירת התנהגות כזאת אינה נתונה לנו וקיימת רק דרך אחת שבה נוכל ללכת, הרי לא נוכל לומר כי אנו ניצבים בפני בעיה מוסרית. במקרה כזה, שבו אין אפשרות בחירה ואין מנוס מהליכה בדרך מסויימת תהיה כל התנהגות קבועה באותה מידה. רק כאשר קיימות דרכים שונות ואלטרנטיבות שונות להתנהגות, יכולה להתקיים בעיה מוסרית.

השיפוט המוסרי כפי שאנו רואים הוא אם תהליך מסודר ושיטתי של קבלת החלטות, כאשר בסיס ההחלטה הוא ערכי והוא שיכתיב דפוס התנהגות תואם. ההחלטה יכולה להיות בין החלטה חיובית מבחינה מוסרית לבין החלטה שלילית מבחינה מוסרית. או כאשר נמצאים במצב בו קיימות שתי החלטות או יותר שליליות מבחינה מוסרית, יש לבחור בהחלטה הקרועה פחות מבין כל האופציות.
בעבודה זו נשווה בין גישותיהם של פרויד וסרטר לנושאים אלה.

תגים:

תורת · ספרות · המוסר · רצון · חופשי · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואה בין הגישות של פרויד וסרטר ביחס להתנהגות ושיפוט ערכי", סמינריון אודות "השוואה בין הגישות של פרויד וסרטר ביחס להתנהגות ושיפוט ערכי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.