היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפיסת התודעה ונגזרותיה המוסריות בהגותם של פרויד וסרטר.

עבודה מס' 040047

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

6,197 מילים ,20 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

ההגדרה המלונאית למושג תודעה היא הכרת כלל המושגים, התחושות והמחשבות של האדם, מערכת חייו הרוחניים המודעות יש לנו אם כן שלוש הגדרות לתיאורו של מושג זה.
אם נרצה לאחד מושגים אלה בכדי למצוא את המשותף להן הרי שמושאן הוא עצם היכולת לדעת כי קיימת הכרה במשמעות האוטנטית שלה, כאשר פעולת הידיעה עצמה מוגדרת כמודעות, ספרות ענפה נכתבה על נושא זה, בעבודה זו נתייחס לשני הוגים שטיפלו בה בתודעה, כל אחד מהם לשיטתו והם שוטר ופרויד.
בכדי שהעבודה לא תהיה מופשטת מדי, נתמקד בתחום שלו חשיבות אקוטית לגבי היומיום והוא השיפוט המוסרי. ננסה לראות מה נגזר מגישתם לגבי היומיום והוא השיפוט המוסרי. ננסה לראות מה נגזר מגישתם לגבי התודעה ביחס לשיפוט המוסרי.

שהרי מתן הגדרות שונות, והכוונה היא להגדרת אופציונאליות, לתודעה יש לה אימפליקציות מרחיקות לכת על הקודים ההתנהגותיים אם נתייחס לאותו חלק של ההגדרה הטוען שהתודעה היא "הכרת כלל המושגים, התחושות והמחשבות של האדם", יכול להיות מצב בו הוגה אחד מתייחס רק לתחושות והוגה שני מתייחס למחשבות והכי
ברור שיש הבדל בין תחושות למחשבות....

במאמרו "הונאה עצמית ושקריות" סרטר אומר: "אם האישה הקרירה משיחה את תודעתה מן התענוג שהיא מתנסה בו אין היא עושה זאת באורח דינו או מתוך הסכמה מלאה עם עצמה. הרי זה על מנת להוכיח לעצמה שהיא קרירה. עלינו לעסוק למעשה בתופעה של הונאה עצמית שכן המאמצים שלא לחיות נוכח תענוג הנחווה מחייבים את ההכרה שהתענוג נחווה".

אפשר בהחלט לומר שהאשה משיחה את תודעתה מתוך אי הסכמה עם עצמה.
התודעה של בעצם אומרת שלה לפעול בניגוד למצב הטבעי וזאת מתוך מטרה להשיג מטרה מסויימת. האישה מכירה ומבינה את המשמעות האוטנטית של אי נכונותה להציג חמימות ובמקום זאת להרצין פריז'ידריות....

תגים:

תורת המוסר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפיסת התודעה ונגזרותיה המוסריות בהגותם של פרויד וסרטר.", סמינריון אודות "תפיסת התודעה ונגזרותיה המוסריות בהגותם של פרויד וסרטר." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.