היישום אינו מחובר לאינטרנט

סגנונות הוראה והשפעתם על פעילות הכיתה.

עבודה מס' 040049

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,580 מילים ,7 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

תהליכי תמורה חלים על מערכת החינוך במערב בעשור האחרון. המרכיבים העיקריים שבהם: מעבר ממורה הממלא את תפקידו על ידי נתינת הוראות של הדרכה ופקוח צמוד לתלמידיו, אל מורה אוטונומי הפועל מכח שליטתו בידע ומכח יכולתו לבחור בין התנהגויות אלטרנטיביות התומכות בהתפתחות תלמידיו השונים; מעבר מהתפישה שבה המורה הוא המרכז לתפישה שהתלמיד הוא המרכז. ובאופן אחר, מעבר מגישה שההוראה הינה אומנות - העברה והקנית ידע לתלמידים ע"י אמצעים מסוימים, ידועים, לגישה שההוראה מורכבת מאומנות ואמנות - מהעברת הידע ומיכולת לתקשורות מיוחדות ושונות של המורה אל תלמידיו השונים. תקשורות המדגישות קומוניקציה ואקלים חברתי ואלה המשלימות, המדגישות דרכים לפתוח חשיבה עצמית ויכולת למידה עצמית. (הרפז, 1990).

ההגדרה המילונית מתייחסת בכמה אופנים ל"סגנון":
1. תחום רחב כללי - "דרך צורה".
2. תחום לשוני - "אפן הבעה בלשון, האמצעים הלשוניים שמשתמשים בהם להרצאת רעיון וכו' בע"פ או בכתב".
3. תחום אמנותי - "תכונה עיקרית של אמצעים אומנותיים האופיינית ליצירה אמנותית של אמן, של תקופה, של עם וכד'".
אנו נצא מהגדרות אלה ונגזור לגבי תחום ההוראה. מבחינתנו סגנון הוראה הינו דפוסי התנהגות עיקריים האופייניים לדרך הוראתו של מורה בכתה.
בפעילות כיתה נתייחס למימדים של אוירה בכתה, אינטראקציה בין מורה תלמיד, העדפות תלמידים.

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. סגנונות הוראה
3. פעולות הכתה כמושפעות מסגנון הוראה
4. סכום
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

משה הרפז. האומנות והאומנות בהוראה. מקראה האוניברסיטה הפתוחה בעריכת גוריוש. ולנשטיין עמ' 7-8, 1992.
Cooper C.R An Etnographic Study of Teaching Styles. Paper Presented at the third West REgional Conference Qualitatice Research in Education. (kent, OH October 16-17 1981)
Cullindford. C Children's Atrirudes to Teaching Styles. Oxford Review of Education V. 13. M3. p. 331-39 1987
Lapides, J Teaching Styles in Aduld Education. An Exploratory Essay. 1980
Mosston. M, Teaching, BELMONT, CALIF. WADSWORTH PUB. CO. 1972
Schwartz. G & Others, Teaching Styles & Performing Values in J. H. School American Journal of Education: Vas. n 2 P. 346. 70 Feb. 1987
Shelby. a. v. Is your Teaching Style Frustrating your Student? Learning V. 14. m3. P. 46-48 Oct. 1985

תגים:

בית ספר · מורה מתודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סגנונות הוראה והשפעתם על פעילות הכיתה.", סמינריון אודות "סגנונות הוראה והשפעתם על פעילות הכיתה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.