היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי צבא ופוליטקה בישראל - מגמות בעיצוב צה"ל

עבודה מס' 032539

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא על פי הגישה התרבותית והגישה האליטיסטית, מודלים לבחינת יחסי צבא וממשל ובדיקת היחסים מקום המדינה ועד היום.

3,890 מילים ,20 מקורות

תקציר העבודה:

עבודה זו באה לבחון את יחסי צה"ל ומדינת ישראל מתוך כוונה להצביע על תהליכים ומאורעות בשנים הראשונות לקיום מדינת ישראל והקמת צה"ל.

יסודותיו של צה"ל הונחו עוד בשנים שלפני קום המדינה - תקופת היישוב.
תקופה זו מתאפיינת במאבק של היישוב להכרה בו כישות עצמאית ובלתי תלויה. תקופה זו של גיבוש מוסדות לאומיים וניסיונות ליצור חזית משותפת ורחבה, מאופיינת בניסיונות של הזרמים השונים בציונות לחזק את עצמם, את ייצוגם ואת פועלם בתוך מסגרת היישוב. קיומם של מספר אירגונים מחתרתיים צבאיים בעלי תפיסות שונות ובמקרים קיצוניים מנוגדות זו לזו העמידו בפני גדולי המצביאים ביישוב אתגר מורכב וקשה בדרך להקמת ארגון צבאי לגלי במדינה החדשה. ארגון שיהווה מסגרת אחת לכל הזרמים והשכבות בעם תוך כדי השתתפות פעילה בשורותיו ותוך טשטוש ומחיקה מוחלטת של דעות וזרמים פוליטיים בתוכו.

הקמת צה"ל וקיומו בשנים הראשונות של קיום המדינה ולאחריהם מהווה אם כן את אחד המבחנים הגדולים ביותר אותם ידעה מדינת ישראל מבית. אחת הבעיות הגדולות היא ביחסים שבין מדינת ישראל כממשל עצמאי ודמוקרטי לבין צה"ל כזרוע הצבאית של המדינה תוך כדי רציפות של בעיות ביטחוניות לעיתים קיומיות. מסכת מורכבת זו של היחסים בין הצבא למדינה יבחנו במסגרת עבודה זו בשני מישורים עיקריים. האחד אילו השפעות של המערכת הפוליטית בישראל משפיעות על הצבא ועל המנהיגות הצבאית והשני הוא כיצד הצליח צה"ל כצבא העם לשמור על עצם היותו ככזה במיוחד בשנים הראשונות להקמתו.
בחלקה התיאורטי של העבודה אדון בגישות תיאורטיות כלליות לבחינת יחסי צבא ומדינה ובמודלים ניתוחיים שונים לבחינת יחסים אלה. בחלקה השני של העבודה אנסה ליישם את החלק התיאורטי על צה"ל ומדינת ישראל. התמקדותה של עבודה זו תהיה בעיקר בשנים הסמוכות להקמת מדינת ישראל, לפני הקמתה ואחריה.

ראשי פרקים:
1. מבוא

2. יחסי צבא ומדינה גישות תאורטיות:
הגישה התרבותית
הגישה האליטיסטית

3. מודלים לבחינת יחסי צבא וממשל:
המודל הלאסוולייני - מדינת מבצר
המודל של הדמוקרטיה במדים
המודל האינסטרומנטלי

4. השפעות פוליטיות על הצבא ועל המנהיגות הצבאית

5. מיישוב למדינה - מגמות בתפיסת צה"ל ועיצובו

6. סיכום ומסקנות

7. ביבליוגרפיה

תגים:

לישראל · פוליטיקה · הגנה · צבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי צבא ופוליטקה בישראל - מגמות בעיצוב צה"ל", סמינריון אודות "יחסי צבא ופוליטקה בישראל - מגמות בעיצוב צה"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.