היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרופיל מוזיקלי של ילדים

עבודה מס' 021427

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התאוריה של מארי לואיז סארפין, התפתחות כשרים מוזיקלים אצל ילדים וסיקרת מחקרים אמפירים בנושא.

4,569 מילים ,7 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

חקירת הכושר המוזיקאלי הטמון באדם העסיקה חוקרים רבים והטרידה מורים רבים למוזיקה. אחת הטענות שהועלתה היא כי חיוני לבדוק כושר מוזיקאלי מגיל צעיר ביותר, כדי לדעת באיזו צורה לטפח את הילד. מאחר והתחום המוזיקלי חשוב ביותר להעשרתו הנפשית של הילד, חיוני לבנות תהליכי למידה וכלי למידה העשויים לספק מידע בתחום זה.
מארי לואיז סראפין, עליה מתבססת עבודתי, רואה במוזיקה תהליך קוגנטיבי מיוחד.
על פי עיון במחקרים שונים, בעיקר בזה של פיאז'ה, מפתח תורת התפישה הקוגנטיבית, הדנים בנושא זה, ניתן לסכם את בעיות הקוגניציה בשלוש קטגוריות עיקריות:
1. גורמים חינוכיים הוראתיים.
2. גורמים בילד.
3. גורמים סוציו-אקונומיים.
תורתו של פיאז'ה עומדת על שלבי התפתחותו של הילד מראשיתו ועד לבגרות עפ"י 4 תקופות קריטיות ועפ"י כללים קבועים. כל שלב מאופין ע"י מבנה כולל אחד שלא ניתן להחליפה ע"י מבנה כולל אחר. כל אחד ממבנים אלו הוא תולדה של קודמו, הנכלל בו כתת מבנה ומשמש הכנה לבא אחריו. מכאן, אם הילד אינו עובר את המבנה ההיררכי בסדר הנכון הרי שהשתבש אצלו שלב מסוים והתפתחותו לא תהיה תקינה. יש לשער כי התפתחות לקויה כזו תפריע להתפתחותו הקוגנטיבית ומכאן, לקשיים בהתמודדות עם מטלות שונות.
תפישה מוזיקאלית אצל ילדים היא נושא המתפתח בשנים האחרונות בקצב העולה על התפתחות נושא התפישה הקוגנטיבית בכללותה, לרבות לימודים פדגוגים כללים. אחת הסיבות אותן ניתן למנות היא ההשלכה שיש למוזיקה על כלל נושא חקירת יכולת התלמיד וכושרו.
התפיסה המוזיקאלית נחקרה בכמה מישורים. הראשון הוא תפיסת המקצב המורכב משלושה יסודות: מהירות, ומקצב מלודי. שלושה יסודות אלו פועלים יחד ואותם אנו מכנים ריתמוס. התפיסה הריתמית מותנית במוכנות הריתמית.
המישור השני הוא התפיסה המלודית. נמצא פעמים רבות כי תגובותיהם המוזיקאליות של הילדים מתפתחות בהתאם לתרגול התואם את השלבים הראשונים של התפיסה המוזקאלית האינדיבידואלית.
מישור שלישי הוא התפיסה הסולמית. אירגון סדר הצלילים ע"י הילדים קובע במידה רבה את התפישה ההרמונית שלהם.
מטרת העבודה היא לסקור את נושא התפישה המוזיקאלית אצל ילדים. רוב העבודה תבוסס על התיאוריות של מארי לואיז סראפין, שלה דעות ייחודיות משאר החוקרים, ואת חלקן אביא בעבודה זו. רוב דרכי גישתה, יש לציין, חופפים את גישתו של פיאז'ה, כאמור לעיל. אי לכך, העבודה מסתמכת בעיקר על ספרה ומאמרים שונים אותם פרסמה, כתוספת או הבהרות לספר.


תוכן העניינים:
1. מבוא
2. כשרים מוזיקאליים אצל ילדים בשנותיהם הראשונות
3. שיטתה של מארי לואיז סראפין
א. מקורות היסטוריים פסיכולוגים למוזיקה.
ב. המוזיקה כקוגניציה.
ג. מחקרים אמפיריים.
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

דרור יצחק,"הוראת המוזיקה בגיל הנעורים", החינוך המשותף, פברואר 1972.
רון חנוך, "לשאלת התפיסה המוזיקאלית אצל ילדים בגיל הרך", הד החינוך, כסליו תשל"ו.
גבאי שושנה, "תו לטף", הד הגן, דצמבר 1984.
BENTLY ARNOLD, MUSICAL ABILITY IN CHILDREN AND ITS MEASURMENT , LONDON, 1966.
MARY LOUISE SERAFINE, MUSIC AS COGNITION, COLOMBIA UNIVERSITY, 1988.
MARY LOUISE SERAFINE, "MEASURMENT OF METER CONSERVATION IN MUSIC", IN GENETIC PSYCOLOGY MONOGRAPHS,(99) 1979, PP. 185-198.
MARY LOUISE SERAFINE, THE COGNITIVE DEVELOPMENT OF STRUCTURAL LEVELS IN MUSIC , LOS ANGELES, 1981.

תגים:

צעירים · ילדים · מוסיקה · ריתמיקה · קוגניציה · פסיכולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרופיל מוזיקלי של ילדים", סמינריון אודות "פרופיל מוזיקלי של ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.