היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצעת מחקר- לבדיקת קליטת יהודי בריה"מ בשתי תקופות עליה

עבודה מס' 021423

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת העליה ובעיותיה תוך השוואה לעליות קודמות + הצעה למחקר אמפירי.

4,847 מילים ,7 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

קליטתם של עולי בריה"מ ישראל היתה מוצלחת במיוחד.עזרה לכך העובדה כי הם היו רגילים לעבודה קשה והיו בעלי השכלה מעל הממוצע: חלק גדול מהם היו רופאים ומהנדסים שעם הפיתוח הטכנולוגי של שנות השבעים המוקדמות מצאו עבודה ברוב המקומות ואף השתלבו יפה.
למרות הקשיים בהם נתקלו העולים עם בואם,תמונת קליטתם בתעסוקה לאורך זמן חיובית למדי. רובם המכריע של עולי בריה"מ השיכים לכח העבודה מועסקים בתום השנה השניה לעליה ואף לפני כן.
ניתן לומר כי מבחינה אובייקטיבית ממלאת העליה מבריה"מ פונקציה דומה לזו שמילאה ההגירה הגרמנית בשנות השלושים-הן בישראל והן בארה"ב.היא דוחפת את ישראל באופן חלקי לכיוון של חברה תעשיתית מפותחת שעיקר עיסוקה הוא במחקר, בפיתוח טכנולוגי מהיר,ברמה גבוהה יותר של יצור וברמה גבוהה יותר של אומנות. נעשה גם מאמץ מיוחד להביא ארצה עולים חדשים אשר הינם גאונים בתחום כלשהו של המדע. פעולה זו תעלה את קרנה של ישראל בכל התחומים ואף תביא בסופו של דבר לפריון כלכלי עודף.
כל הפעולות הנ"ל עולות בכסף רב.אין זו העליה השניה או השלישית אשר הביאו עימן הון רב. זוהי עליה מארצות מצוקה אשר אפילו אם הם צברו לעצמם הון בארצות ממולדתם הרי הם מנועים להביאו עימם.מדינת ישראל דואגת לעולים אלו בשלבים הראשונים של קליטתם ודאגה זו עולה בממון רב.הוסף את בעיות האבטלה והאינתיפאדה שיש לנו בארץ, הרי שאין זו מלאכה קלה כלל ועיקר.
עלית יהודי בריה"מ הינה העליה הגדולה ביותר בשנים האחרונות וניתן ליחס אותה לבעיות בבריה"מ לשעבר ולרצון להגירה מסיבות אידיאולוגיות. היא החלה עוד בשנות השבעים לאור שיחות הדטאנט עם ארה"ב ונמשכו ביתר עוז לקראת סוף שנות השמונים עם התפוררות האידיאולוגיה הקומוניסטית, אולם צורת ההגירה ,מגמותיה ובעיקר קליטת העולים בישראל שונה.
רוב העולים כיום טוענים כי ניתן לשפר הרבה על מנת לעזור בקליטת העולים ולכן לימוד הבעיות של קליטת העליה יכול לעזור רבות בפתרון הבעיות ולהגברת העליה.

מטרתי העיקרית היא לראות ולהוכיח מה הם בעיות העליה ובמה שונה עליה זו מהעליה של שנות השבעים, ובעיקר מי "האשם" בבעיות העליה: האם אלו גורמים אובייקטיביים או סובייקטיביים. העבודה בוחנת מהם הגורמים לאי שביעות או שביעות רצונו של העולה בשתי תקופות העליה הנדונות.
ההשערה -לממשלה השפעה מועטה על הגורמים המשפיעים על שביעות רצונו של העולה בשנות התשעים לעומת שנות השבעים.
הנחת יסוד -ההתיחסות לשביעות רצון העולה היא תמיד עד לשנתיים הראשונות בכל תקופה. (הטווח הקצר).
מהם הגורמים המשפיעים על הצלחת הקליטה של יהודי רוסיה: האם הם גורמים חיצוניים אשר לממשלה אין שליטה עליהם או שהם גורמים פנימיים אשר לממשלה יש שליטה עליהם.

תוכן העניינים:
1. מבוא - נושא המחקר ומטרתו
2. סקירה
3. רקע תיאורטי
4. רקע תיאורטי להשכרות המחקר
5. הצגת המחקר (השערות, שיטה)
6. התרומה המשוערת של המחקר
7. ביבליוגרפיה

תגים:

רוסים · רוסיה · עליה · השוואה · עלייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצעת מחקר- לבדיקת קליטת יהודי בריה"מ בשתי תקופות עליה", סמינריון אודות "הצעת מחקר- לבדיקת קליטת יהודי בריה"מ בשתי תקופות עליה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.