היישום אינו מחובר לאינטרנט

שליח לדבר עבירה

עבודה מס' 021114

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא תוך עמידה על הבעיות והפתרונות השונים שניתנו לו, לרבות ההשלכות על חיי הצבא והמשפט העברי כולל התיחסות לשו"ת לספרות ולמשפט

4,460 מילים ,9 מקורות ,1991

תקציר העבודה:

שליח לדבר עבירה הוא אדם אשר פועל בשליחותו של אחר השולח אותו לבצע דבר עבירה או דומה לה. השאלה היא האם השולח חייב על העבירה או השליח אשר ביצע אותה.
התשובה יכולה להיות פשוטה לכאורה שהרי אדם שנשלח לבצע משימה הרי הוא אינו פועל על דעת עצמו והאחריות הינה על אדם אחר, אולם לא כך, שהרי לכל אדם בר דעת יש אחריות לביצוע משימותיו והוא אינו יכול להסתתר מאחורי גלימתו של אחר. ההשלכות הינן רבות לכל שטחי החיים: האישים והציבוריים והבעיות אינן פשוטות: האם אדם הנשלח לבצע דבר שאינו בגדר עבירה לגביו אולם הינה עבירה לאחר האם הוא מבצע עבירה, האם האחריות הינה אחריות שווה לגבי שניהם, ומה העונש שיש להטיל, האם לפי המבצע או לפי השולח ועוד.
מטרת עבודתי זו היא לסקור את כל נושא שליח לדבר עבירה ולעמוד על הבעיות והפתרונות השונים שניתנו לו לרבות ההשלכות על חיי הצבא והמשפט העברי. אתייחס לשותים, לספרות ההלכתית ולמשט המקובל.

תוכן עניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. הקדמה, מהי שליחות
3. ההלכה בנושא שליח לדבר עבירה
4. סקירת השו"תים בנושא שליח לדבר עבירה
5. שליח לדבר עבירה במשפט הישראלי
6. השוואות בין המשפט העברי לישראלי
7. השלכות לחיי הצבא
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה
10. בעלי השו"ת שהוזכרו במהלך העבודה.

תגים:

שליחות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שליח לדבר עבירה", סמינריון אודות "שליח לדבר עבירה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.