היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבירת השוד

עבודה מס' 067980

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של עבירת השוד, מטרת החקיקה, מדוע לא קיימת הפרדה בין עבירת גניבה ועבירת אלימות ומשפט משווה לגבי העבירה.

4,839 מילים ,19 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עפ"י הגדרתה, מהווה עבירת השוד, עבירת גניבה שנעברה ב"נסיבות מחמירות" מאוד, כלומר, בשעת מעשה, בסמוך לפניו או לאחריו משתמש הגנב באלימות, או מאיים להשתמש באלימות כלפי אדם או נכס על מנת להשיג את הדבר הגנוב, לעכבו אצלו או על מנת למנוע התנגדות לגניבה או להתגבר עליה(1).
עבירת השוד עשויה ללבוש שתי צורות: שוד "רגיל" שדינו, כאמור בסעיף 402(א) לחוק העונשין ושוד "חמור" שדינו, כאמור בסעיף 402(ב) לחוק העונשין(2).
שוד "חמור" מתאפיין בנסיבות מחמירות- מיוחדות המוסיפות כביכול על השוד "הרגיל".
סעיף 402(ב): "... היה השודד מזוין בנשק או במכשיר שיש בהם כדי לסכן או לפגוע, או שהיה בחבורה, או שבשעת השוד או בתכוף לפניו או לאחריו הוא פצע אדם, הכהו או השתמש באלימות אחרת כלפי גופו".
לעניין האישום מדובר בשתי עבירות נפרדות.
עולה הבעיה: מתי ייחשב אדם, שבשעת גניבה הפעיל אלימות כלפי גופו של הקורבן, כחייב בשוד "רגיל" ומתי ייחשב מעשהו הנ"ל שוד "חמור" ?

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. סעיף 402 (א) "שוד רגיל"- הגדרת העבירה
2.1 עובדתי
2.2 נפשי
3. סעיף 402 (ב) "שוד חמור"- הגדרת העבירה
3.1 עובדתי
3.2 הצגת בעיה
3.3 התשובה שבפסיקה
4. הביקורת
5. דעה אישית
6. פסיקה ישראלית
7. פסיקה זרה
7.1 אנגליה
7.2 ארה"ב
8. סיכום
9. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סעיף 402 (א) (3) "שוד רגיל"- הגדרת העבירה(4).
עובדתי.
"הגונב דבר.."- (רכיב התנהגותי). המבצע גניבה מושלמת, ע"פ הגדרתה בסעיף 383 לחוק העונשין(5). "ובשעת מעשה או תכוף לפניו או לאחריו..."- (רכיב נסיבתי). במועד שבו קיימת זיקה בין הצלחת משימת הגניבה לבין הנקיטה באלימות או האיום לנקוט באלימות. יש צורך במעין קשר סיבתי בין ביצוע האלימות או האיום לאלימות לבין מעשה הגניבה, מתוך ע"פ 343/83 דהאן נ' מדינת ישראל(6)": "צדק הסניגור.. סעיף 402(א) מחייב הוכחת קשר סיבתי בין האלימות לבין הגניבה ובמקרה דנן לא הוכח קשר סיבתי כזה".

תגים:

שוד · עבירה · פלילי · אלימות · עבירות · רכוש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבירת השוד", סמינריון אודות "עבירת השוד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.