היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפורום הציוני של יהודי בריה"מ

עבודה מס' 021089

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת פעולות הפורום כקבוצת אינטרס (קבוצה בעלת מטרה משותפת), סקירת הפעולות החברתיות והפוליטיות לקידום עניני העולים.

3,276 מילים ,6 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לסקור את פעולות הפורום הציוני, עמותה ומלכ"ר הפועלת למען עולי ברית המועצות. מהם מאפייני פעולתה וכיצד היא פועלת על מנת לעזור ליהודי בריה"מ מבחינת משאבים, אסטרטגיה ונגישות לחברה הישראלית.
העבודה תתייחס לפורום הציוני כקבוצת אינטרס, לפני היות ראשיה לשותפים בשלטון הישראלי, לצורת השפעה ולמידת הצלחתה. העבודה תסקור את פעולותיה החברתיות, הפוליטיות, וכן כיצד היא פועלת על מנת לקדם את ענייני העולים ומהם הישגיה בעבר. השנים הרלוונטיות לעבודה הם 1989 ועד 1996.
קבוצת אינטרס היא אירגון של שני אנשים או יותר שיש להם מטרה משותפת, והפועלים כדי להשפיע על מדיניות ציבורית . "מדיניות ציבורית" כוללת את כל ההחלטות בנושא החברה, הכלכלה והמדיניות.
בימינו כשהכלכלה מתפתחת ופעולות המדינה והרשויות אינן על פי אמות מידה פרועות ולא מאורגנות יש צורך בתכנון תקציבי מסודר על פי כל כללי התקציב והתמחיר, ולכן תסקר מערכת התקציב של הארגון.
במסגרת עבודתי נעזרתי בספרות המקצועית הנבחרת מצד אחד ומצד שני בחשב הפורום הציוני. הפעולות התקציביות נכונות אולם הסכומים המדויקים לא נמסרו לי, מסיבות מובנות.

ראשי פרקים:
1.מבוא
2.האינטרסים של הפורום
3.תקצוב הפורום
4.הפעילות למען העולים
5.קשר עם מבקרת המדינה
6.סיכום העבודה
7.ביבליוגרפיה

מקורות:

ישי יעל, קבוצות אינטרס בישראל, האוניברסיטה העברית, 1986.
רוזנבאום י. שני גלי עליה,עולי בריה"מ בשנות ה70- ובראשית שנות ה-90-אפיונים דמוגרפיים וסוציו-כלכליים,המשרד לקליטת עליה,האגף לתיכנון ומחקר,ינואר 1991.
רוזנבאום י.,מעקב אחר הניקלטים במסלול הקליטה הישירה,המשרד לקליטת עליה , אוגוסט 1991.
קרנית פלוג, קליטה בתעסוקה של עולי בריה"מ בשנת 1990 והלאה: הבטים של שמירה והחלפת משלחי יד, בנק ישראל, מחלקת המחקר, אפריל 1991.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולי בריה"מ 1970-1983, סדרת פרסומים מיוחדים, מס' 846,ירושלים תשמ"ט.

תגים:

ברית המועצות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפורום הציוני של יהודי בריה"מ", סמינריון אודות "הפורום הציוני של יהודי בריה"מ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.