היישום אינו מחובר לאינטרנט

"שונא הניסים" - שולמית הר אבן

עבודה מס' 020448

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הספר העוסק ביציאת מצרים והשוואת קטעים מהספר לפירושים מקראיים.

2,795 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

'שונא הניסים' הוא הספר התשיעי של הר אבן. קדמו לו שירים, סיפורים, רומאן, מסות, מאמרים פוליטיים, מחזות וסיפורים מתורגמים.
ספרי השירים של הראבן נכתבו בשנות השישים וספר השירים האחרון נכתב ב- 1969. מאז היא מפרקת את שיריה ומשתמשת בהם כחומר לפרוזה.
הראבן אוהבת לכתוב גם מסות. לדעתה "ספרות מגיעה לפחות אנשים מידי שנה, ויותר מגיעים אליהם מאמרים. לי חשוב להציג עמדה מסוימת וחשוב לי שתגיע למספר רב יותר של אנשים. למעשה, לכתיבה מעין זו אני מתייחסת כאל שירות מילואים. אני מרגישה חיוב מצפוני מסוים..."1.
סיפור זה הוא אחד מסיפורי הטרילוגיה אודות נושאים הסטוריים מקראיים (השאר הם "נביא" ו"אחרי הילדות"). במרכזו של כל אחד מחלקי הטרילוגיה עומד גיבור המתנהג ופועל במסגרת תקופתו, תנאיה ואילוציה, אחד מהנודדים במדבר ובאזורים של הארץ כדי לשרוד ולחיות בתוך חברה מתגבשת בקשיים. אשחר, גיבור "שונא הנסים", נולד לעבדות במצרים, נותר יתום וגדל מאז לידתו בלי אב ואם, מטפלת בו באהבה גדולה ילדה בשם ביתה, מאז היותה בת חמש, והיא גם נושאת אותו על גבה ביציאת מצרים. כאשר שניהם גדלים במדבר צמודים תמיד, יחד, נאלצת ביתה לוותר על אשחר, על אף האהבה שהיא רוחשת לו, ולהינשא לאחר.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את ספרה של שולמית הראבן "שונא הניסים" העוסקת ביציאת מצרים. תכלית העבודה היא לבדוק קטעים מתוך הספר ולהשוות אותם עם המסורת- קרי הפירושים המקראיים.

ראשי פרקים:
1.מבוא
א.מטרת העבודה
ב.טקסט התשתית
2.השוואה בין הספר למקורות
3.סיכום העבודה
4.ביבליוגרפיה

תגים:

מקורות · פירוש · סיפור · פרשן · כתובים · נביאים · פסח · תורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""שונא הניסים" - שולמית הר אבן", סמינריון אודות ""שונא הניסים" - שולמית הר אבן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.