היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחמד אבן חנבל והאסכולה ההלכתית החנבלית

עבודה מס' 064826

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמותו של התיאורטיקן והתיאולוג אחמד אבן מחמד אבן חנבל, והאסכולה ההלכתית הקרויה על שמו- החנבילה, או- האסכולה החנבלית.

2,091 מילים ,8 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו מתמקדת בדמותו של התיאורטיקן והתיאולוג אחמד אבן מחמד אבן חנבל, ובאסכולה ההלכתית הקרויה על שמו- החנבילה, או- האסכולה החנבלית.
החנבילה הינה האסכולה המצומצמת ביותר מבין ארבע האסכולות ההלכתיות הקיימות(1), זאת משום שהינה המחמירה והדוגמטית מכולן.

בפרק הראשון אסקור את מהלך חייו של אחמד אבן מחמד אבן חנבל ואת חיבוריו המרכזיים.
בפרק השני אסקור את עיקרי האסכולה החנבלית, כפי שהתפתחה מתוך כתביו של אבן חנבל ומתוך פיתוחים מאוחרים יותר של הוגים מאסכולה זו, כגון בניו של אבן חנבל, ובמיוחד עבדאללה אבן אחמד אבן מחמד אבן חנבל ואבן תימיה הסורי. בפרק זה גם ידונו כמה מן המחלוקות בין האסכולה החנבלית ואסכולות אחרות, בהן של מורו של אבן חנבל, אל- שאפעי, ובין הוגי האסכולה והשלטונות בתקופות השונות.
בפרק השלישי אעסוק בציווי המרכזי של האסכולה: לצוות את הטוב ולאסור את הרע, כפי שהוא מתבטא הן בחיבורי אבן חנבל והן בחיבורי יורשיו וממשיכי דרכו.
-------------------------------------------------------------------
1. האסכולות הן- האסכולה המאלכית, על שם מאלכ אבן אנס; האסכולה השאפעית, על שמו של אל- שאפעי; האסכולה החנפית, על שמו של אבו חניפה והאסכלה החנבלית.

קטע מהעבודה:

אחמד אבן מחמד אבן חנבל, בן שבט שיבאן, נולד בבגדד בחודש רביע אל-אול שנת 164ה/ נובמבר שנת 780 (2), ונחשב למייצג הבולט ביותר של "אהל אל- חדית'" (3).
עד שנת 183ה/ 799 למד בעירו והתרכז בלימודי חדית' שלוו בסיורים בכל רחבי חצי האי ערב.
התלמד אצל חכמי הלכה רבים, ביניהם גם אל- שאפעי, אצלו למד, בשנים 195- 197ה/ 810-813, את עקרונות המחשבה הדתית (אצול אל-פקה ). לאחר מכן החל בהפצת משנתו הדתית.
בימי החליפים העבאסיים אל-מאמון, אל- מעתצם ואל- ואת'ק נעשתה המעתזלה לדת המדינה וננקטו צעדי ענישה כנגד המסרבים להכיר בעיקרי אמונה זו- בריאת הקראן ואי נצחיותו. לשם כך נוסדה המחנה(4).
----------------------------------------------------------------------
2. Goldziher, I. "Ahmad B. Mohammad B. Hanbal," in H.A.R. Gibb [ed.] Shorter Encyclopedia of Islam. ; Leiden: E.J. Brill, 1974. pp.20-21.
3. Watt, W.M. Islamic Philosophy and Theology. Edinburgh: Edinburgh University Press, 1985. pp. 57-58.
אהל אל- חדית' הוא הכינוי הכולל לאוספי מסורות החדית' ומדרגיו לרמות אמינות שונות.
4. Goldziher, I. "Ibn Hanbal," in Gibb [ed.] Shorter Encyclopedia of Islam. Brill, 1974. pp. 20-21.
המחנה היא מבחן בו על המאמין להצהיר על אמונתו בעקרונות האמונה המעתזלית, בעיקר בהיות הקראן נברא שכן הנצחי היחיד הוא אללה. פעלה בין השנים 23-218ה/ 833-848.

תגים:

אבן · אסכולות · אסלאם · הלכה · חנבל · חנבליה · איסלם · איסלאם · כתות · תיאולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחמד אבן חנבל והאסכולה ההלכתית החנבלית", סמינריון אודות "אחמד אבן חנבל והאסכולה ההלכתית החנבלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.