היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הצמחיה על אקלים העיר

עבודה מס' 020415

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא תוך התייחסות לצמחייה טבעית ונטועה הקיימת באיזורים עירוניים ובפריפריה שלהם והשפעתה על האקלים העירוני.

4,974 מילים ,10 מקורות

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בנושא הצמחיה הקיימת באזורים עירוניים ובפריפריה שלהם והשפעתה על אקלים העיר. המדובר הוא הן בצמחיה שהיתה זה מכבר במקום וטרם נגדעה והן בצמחיה שניטעה ע"י התושבים.
המודעות לפגיעה בטבע הינה חדשה יחסית. המושג "אקולוגיה" הוטבע לראשונה רק בשנת 1876 ע"י הזיאולוג הפילוסוף הגרמני ארנסט היינריך האל, לפנים חי האדם בהרמוניה מופלאה עם הטבע, וניסיונות לשנותו היו מעטים ותמימים. ידוע לדוגמא כי בני שבט המאטיה במכסיקו נהגו לשרוף יערות כדי להכשיר את הקרקע לזריעת התירס המקודש על ידם. אולם אין להניח כי הגיעו לקצה זרת היד הכורתת את יערות ברזיל בעצם ימים אלו(1).
תכלית העבודה היא להעריך האם, ובאיזו מידה, משפיעה הצמחיה העירונית על אקלים העיר, ובאיזו מידה כריתתה תשנה את האקלים הסביבתי.

הנתונים אודות איכות הסביבה גרועים משנה לשנה. לאור נתונים אלו נחתמו בשנים האחרונות כמה הצהרות על איכות הסביבה, כמודעות למסוכנות הרבה שבכך:
1. פרוטוקול וינה- בדיקה אחת לשנה כי המדינות לא מייצרות חומרים ההורסים את שכבת האוזון באוויר.
2. הצהרת האג- פיקוח לאומי על מפעלים תעשיתיים למניעת פליטה של פסולת רעילה יתר על המידה.
3. הצהרת נורדוויק- הצהרה לשמירה על האוזון(2).
גם הממונים בארץ על שמירת הסביבה טורחים להדגיש השכם והערב כי ישנם מקרים שאינם הפיכים. השר לאיכות הסביבה אמר בראיון לעיתון "ידיעות אחרונות" (17.2.94) כי איכות הסביבה היא בומרנג- אם נפגע בה היא תפגע בנו. למרות שישראל לא מסוגלת להשפיע רבות על איכות הסביבה הכלל עולמית, כמו סכנת דלול שכבת האוזון, הרי בכל זאת אנו מחוייבים לעשות את המינימום המצופה מאיתנו, ולתרום את חלקנו לשמירת השכבה החיונית כל כך לחיי האדם.

לצמחיה יש גם תפקיד חשוב בשיחזור החמצן. דו תחמוצת הפחמן ((CO2 שאנו פולטים מריאותינו הופך עד מהרה, בעזרת הצמחיה לחמצן. אי לכך נודעת חשיבות יתרה לריבוי צמחיה, ביחוד במקומות בהם יש תנועת כלי רכב רבה(3).
כמו כן לצמחיה יש תפקיד באיזון האקלים; השפעות אקלימיות משפרות חשובות במיוחד בתנאי האקלים הקשים של ארצנו. בעיר פרנקפורט מדדו ירידות של 3.5 מעלות צלסיוס בימי הקיץ בפסים ירוקים שרוחבם לא עלה על 50-100 מטרים לעומת מרכז העיר החשוף ולחות האוויר עלתה ב-5%. חשיבות רבה יש להשפעת עצים מפותחים על הגברת זרימת האוויר מסביב לצמות גם בימים ללא רוח, כאשר אין תנאים מטאורולוגיים נוחים לפיזור מזהמי האוויר(4).

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הקדמה- חשיבות הצמחיה העירונית
3. סקירת מחקרים
4. הדברה
5. סיכום העבודה
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

ארגון סמי, "מאבק האדם באמ"א", טבע והארץ, 7, 1992.
נאווה ז., "ערכם של עצים, שיחים ומערכות טבעיות וגנניות להבטחת איכות הסביבה במרכזי ערים סואנים ומזוהמים", הביוספירה, י, 3, דצמבר 1980.
AVISSAR RONI, "POTENTIAL EFFECTS OF VEGETATION ON THE URBAN THERMAL ENVIRONMENT", ATMOSPHERIC ENVIRONMENT VOL. 30, NO. 3, PP. 437-448, 1996.
AVISSAR RONI, MAHRER Y. "MAPPING FROST-SENEITIVE AREAS WHIT A TREE DIMENSIONAL LOOCAL SCALE NUMERICAL MODEL; PART i, JOURNAL OF APPLIEYED MET, 27, 1988, PP.400-413.
DOCHINGER L.S., "INTERCEPTION OF AIR BORNE PATICLES BY TREE PLANTING", JOURNAL OF ENVIROMENT QUALITY, 9: 1980.
MARCUS J., VANDERGOES, SEAN J., Rewi M. Newnham, "LATE GLACIAL TO HOLOCENE VEGETATION AND CLIMATE CHANGE IN THE EASTERN TAKITIMU MOUNTAINS, WESTERN SOUTHLAND NEW-ZELAND"
Abstract at: HTTP://WWW.RSNZ.NASA.GOVT.NZ/PUBL/GRSNZ/1997/3.HTML.
ROSENZWEIG C.E., AND R.E., DICKINSON (ED), 1986, "CLIMATE-VEGETATION INTERACTIONS, OFFICE FOR INTERDISCIPLINARY EARTH STUDIES REPORT OIES-2", UNIVERSITY CORPORATION FOR ATMOSPHERIC REASERH, BOULDER, COLORADO,
http://www.giss.nasa.gov/gpol/abstracts/1986/RosenzweigDickinson.html
TAHA HAIDER,"MODELING IMPACTS OF INCREASED URBAN VEGETATION ON OZONEAIR QUALITY IN THE SOUTH COAST AIR BASIN", ATMOSPHERIC ENVIRONMENT, VOL. 30, NO. 20, 1996 PP. 3423-3430,
WAGGONER P.E., "ROLE OF PLANTS IN IMPROVING THE ENVIROMENT", JOURNAL OF ENVIROMENT QUALITY, 1: 1972.
VEGETATION-CLIMATE INTERACTIONS: PHYSIOLOGY AND SEASONAL DYNAMICS",

תגים:

כריתת · יערות · אוויר · מטרופולין · עצים · צמחים · אפקט · מזג

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הצמחיה על אקלים העיר", סמינריון אודות "השפעת הצמחיה על אקלים העיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.