היישום אינו מחובר לאינטרנט

פחדי ילדים

עבודה מס' 020324

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תגובת הילדים הרכים (גילאים 2-4) לפחד ולחרדה, מה הגורמים לכך, מדוע החרדה אצלם הינה דבר אקוטי ועוד.

6,141 מילים ,17 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את תגובת הילדים הרכים (גילאי שנתיים עד ארבע) לפחד ולחרדה, מה גורם להם להיות חרדים ומדוע החרדה אצלהם הינה דבר אקוטי. תכלית העבודה היא להעריך האם אותם פחדים ניתנים למניעה.

למילים "פחד" ו"חרדה" משמעות שונה וכדאי ליצור הבחנה ברורה פניהם. פחד הוא תגובה רגשית לסכנה ממשית או בלתי ממשית מוגדרת כדוגמת כחלבים פרטיים או שגים בעוד שחרדה היא תחושת קדרות כללית של צורה המתרחשת ובאה. חרדה היא כללית ונמשת ונעדרת תחושת גורם מוגדר כלשהו.
סוג נוסף הוא הבעתה: לעיתים פוחד האדם מדבר מה במידה כזו שאינו מסוגל להודות בפני עצמו ממה הוא חושש. מאחר שהוא אינו מודע לחלוטין לדבר המפחיד אותו עלול האדם לפתח באורח תת הכרתי מדבר מה אחר.
הפחד הוא מנת חלקם של רוב הילדים אולם לא של כולם, על כל פנים לא במידה שווה. בעוד שילד פלוני יפחד לנגוע בעצם מסוים, יגע בו האחר ללא היסוס והשלישי יגע בו בהנאה. אין הפחד הגלוי תלוי איפוא במושאו ובמידת הסכנה הממשית שבו, כי אם ביחסו הנפשי של הילד ובמידת הערכתו אתת ההסכמה ואת שיעורה.
אולם כולנו מכירים ילדים ששום סימני פחד אינם ניכרים בהתנהגותם הגלויה. אך כאשר הם מספרים על חלומותיהם, כאשר הם מצטיירים או עונים כל שאלות בעניין הפחד, אתה למד שרובם ככולם מבטאים חוויות פחד שונות. לפחד הבא לידי ביטוי בחלום, בסיפור במשחק, בציור ובהמחשה של הילד ולא בעיסוקים אלה בלבד- קוראים פחד חיובי או פחד לטאנטי. פחד חבוי יכול לפקוד כמובן גם ילדים בעלי פחדים גלויים.
אפשר לטעון כי פחדים אינם מעניינם של המחנכים או ההורים שכן אין הם מפריעים להתנהגות הגלויה וללמידה, אולם לא כך הדבר. גם חוויות הפחד החבוי עלולות להציק לילד ולקבוע צורות התנהגות שונות אשר גם סיבותיהן חיוביות ואין אנו מגלים אותם על נקלה. הילד זקוק איפוא לעזרה כדי להשתחרר מפחדיו החבויים. ואכן הוא יכול להשתחרר מהם על ידי פעולה מכוונת של המחנך, או באופן ספונטני, על ידי ביטוי ופורקן ביצירה החופשית בחיי הגן ומחוצה לו. יחידות החוויה החבויות והבנתן מסייעות בידו לעמוד על התוכן דמיונותיו, משאלותיו וחושיו הלא מודעים של הילד(1).

ראשי פרקים:
1. מבוא
2. הקדמה- הסבר המושגים
3. התפתחות הילד
4. פחדים מתמשכים, נחלשים וגדלים
5. הבדלים אישיים
6. סיווג הפחדים אצל הילדים
7. פתרונות להפגת הפחדים
8. סיכום העבודה
9. ביבליוגרפיה

מקורות:

אריקסון א., ילדות וחברה, תל אביב, 1964.
וינקוט ד.ו., (1988), הילד סביבתו ומשפחתו, תל-אביב: ספריית הפועלים, ת"א, עמודים 187-192.
זיו אבנר, (1993), פסיכולוגיית מדע הבנת האדם, תל אביב: עם עובד, 1993.
טל קלודי (1991), התמודדות עם פחדים בגיל הרך, עומר: הוצאה ביתית.
לווינגר מינה (תשנ"ב), פחד פחד לך מכאן, תל-אביב: אגודת שוחרי תלפיות.
שפר א. צ'ארלס (1981), איך לעזור לילדך בבעיות יום יום, תל-אביב.
האוניברסיטה הפתוחה, דמיון וחלום, תל-אביב, 1994.
כהן אדיר (1990), סיפור הנפש- ביבליותרפיה הלכה למעשה, הוצאת אח, קריית ביאליק.
לוין גדעון, פעילות והתנהגות- פרקים בפסיכולוגיה, ירושלים, 1971.
מוס ר., תאוריות על גיל ההתבגרות, תל אביב, 1988.
קובובי ד. (1991), ספרותרפיה, הוצאת מגנס, תל-אביב.
קלי גפרי, יחסי הורים וילדים, ירושלים, תשמ"ח.
קליגמן א., התערבות פסיכולוגית בעת אסון, ירושלים, 1990.
רובינשטיין מרק (ד"ר), שנות הצמיחה, 1989.
רוזן רפי, החד מתוך הפחד ואני, תל אביב: תמוז, 1988.
הפסיכולוגיה של פחדי ילדים, תל-אביב, 1989.
KOPPITZ, ELIZABETH MUNSTERBERY, PSYCHOLOGICAL EVALUATION OF CHILDREN'S HUMAN FIGURE DRAWING, NEW-YORK, 1968.

תגים:

התנהגות · רגש · תינוק · לחץ · פעוט · פסיכולוגיה · ילד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פחדי ילדים", סמינריון אודות "פחדי ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.