היישום אינו מחובר לאינטרנט

מאבקים פנימיים במרכז אפריקה

עבודה מס' 010390

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המאבקים בתקופה הפוסט קולוניאלית, מאפיניהם ומדוע התרחשו.

2,673 מילים ,7 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

התגבשותה של גאנה כמדינה האפריקאית הראשונה בתקופה הבתר קולוניאלית, לאחר שזכתה בעצמאות ב-7 במרץ 1957 היוותה נקודת מפנה מכרעת בתולדותיה של היבשת. קוונה נקרומה, מנהיגה של התנועה הלאומנית של גאנה ונשיאה הראשון סבר כי לשחרור דינמיקה דו שלבית: השלב הראשון התמצה בתביעה לעצמאות מדינית; אחריו באה הגשמת יעדים המוגדרים של צדק חברתי ושל פיתוח.
מניסיון העשורים שחלפו עולה כי אף שמסתמנים דפוסים ברורים ואחידים נראה כי הדרכים להשגת ריבונות שונים והמחלוקות הפנימיות בתוך הארצות מגוונות ביותר.
לאחר "מות" הקלוניאליזם היו צריכות המדינות שקיבלו עצמאות לחלק בינהם את המטלות החברתיות על מנת להקים מדינה וחברה מסודרת. ולמעשה זו היתה אחת הבעיות המרכזיות שלהם: עמים אלו רמת תרבותם והשכלתם הכללית נמוכה, הוסף לכך את הבעיות הכלכליות סוציאליות (שבטים שונים) ואך טבעי הוא הדבר כי יהיו מאבקים פנימיים בין האזרחים לבין עצמם.
(JOHNSON (1966 מניח שלמערכות החברה יש ויסות עצמי. המערכת ההומסטטית מקבלת אינפורמציה מהסביבה. המערכת גם משפיעה על תנאי הסביבה בדרך שאמורה לשמור על איזון במערכת.
כאשר אי תאום במערכת מתרחש יחולו שינויים מבניים או שהיא תשאר אותו דבר שימוש בכח. חברה לא מאוזנת תשנה מבנה או שתהפך תחת משטר. ישנם 2 דרכים בהם שינוי המבנה יתרחש: הוא יכול להתרחש כתוצאה משינוי ע"י יוזמה של החברה העילית, או ע"י מהפכה. אם האליטה לא תיזום שינוי קונסרבטיבי ותדחה פשרות, אימון באנשים "הלא סוטים" ביכולת המערכת להתקדם לאיזון נעלם.
תוצאה זו של איבוד סמכות משמשת כתנאי נחוץ שני למהפכות. מערכת לא מאוזנת. לפי התיאוריה הזו לא תוביל מיידית למהפכה. מהפכה יכולה להתרחש אחרי התפתחות איבוד הסמכות, כלומר לאחר שהאליטה נכללת בפיתוח קו הפעולה לאיזון החברתי. זאת אומרת, שאחרי אי התאום, החברה הלא מאוזנת יכלה להשתנות למדיניות משטר או שהאליטה בחברה יתחילו בשינוי.
עבודה זו תסקור את המאבקים הפנים-ארציים בתקופה שלאחר הקולוניאליזם על מנת לראות את המאפיינים של המאבקים הללו ולנסות לענות על השאלה מדוע קרו.

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא.
2. הקדמה-סקירה כללית על ארצות מרכז אפריקה.
3. סקירת המאבקים.
4. סיכום.
5. ביבליוגרפיה.

מקורות:

אבני סגרה דן, היבשת השחורה, ת"א, 1970.
גרוניך א., ארצות אפריקה, ת"א, 1978.
חזן נעמי, מגמות בשחרורה של אפריקה, סקירה חודשית, פברואר 1982.
ינוב בנימין, המערכות בעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן, 1992.
פיינר ס,א - האיש על גב הסוס; מקומו של הצבא בפוליטיקה, הוצאת מערכות, 1982.
בנימין נויברגר, צמיחת המדינות החדשות באפריקה, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1980.

תגים:

אפריקה · קולוניאליזם · משטר · סכסוכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מאבקים פנימיים במרכז אפריקה", סמינריון אודות "מאבקים פנימיים במרכז אפריקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.