היישום אינו מחובר לאינטרנט

הנשק הגרעיני של דרום אפריקה

עבודה מס' 040443

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע על הרתעה גרעינית ובניית כח גרעיני,הפצצה הגרעינית של דרום אפריקה, שיתוף הפעולה עם ישראל ופירוק הגרעין באפריקה.

8,080 מילים ,11 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

העבודה דנה בנושא הנשק הגרעיני של דרום אפריקה. המקרה של דרום אפריקה מעניין מכמה בחינות. מדובר במדינה אשר במשך כארבעה עשורים התקיים בה משטר שהתבסס על שלטונו של מיעוט לבן ששלט על הרוב השחור ע"י כפיית חוקים ואידיאולוגיה שבמרכזה אפליית הרוב ע"י מיעוט לבן אפריקנרי.
השיטה קבעה את זכויותיו של התושב - אזרח ע"פ גזעו וצבע עורו והאידיאולוגיה סיפקה את ההצדקות למצב הקיים. רפובליקת דרום אפריקה היא המדינה המרכזית בתת היבשת אפריקה הדרומית, ועליונותה בכל התחומים: צבא, מדע וטכנולוגיה על שאר המדינות בתת היבשת לא הוטלה מעולם בספק.
המשטר בדרום אפריקה החזיק מעמד עד תחילת העשור הנוכחי למרות התנגדות רוב המדינות באו"ם למשטר הדיכוי שלו ולמרות הגינויים התכופים מצד האו"ם והאמברגו שהוטל על ידיו על משלוחי נשק לדרום אפריקה.
העשור של פצצת האטום הדרום אפריקאית התרחש בין השנים 1980 ל - 1990. לאחר ששככו התגובות בעולם בעקבות הגילויים על הניסוי הגרעיני של דרום אפריקה בסוף שנת 1979 עלתה השאלה: אלו צרכים צבאיים משרתת הפצצה האטומית של דרום אפריקה? בהתחשב באמור למעלה שדרום אפריקה הינה המדינה המרכזית ובעלת עוצמה צבאית העולה על כל המדינות באיזור אפריקה הדרומית.
הנימוקים של הרתעה גרעינית נראו בלתי מעשיים. בעיותיה של אפריקה התמקדו בחתרנות ובמעשי חבלה של המדינות כגון אנגולה, מוזמביק מעבר לגבולה. התגובה ההולמת לבעיות הללו הייתה בהפעלת נשק קונבנציונלי וצבא סדיר. בנוסף לכך בכל המרחב בתת היבשת לא הייתה מדינה שהחזיקה בנשק גרעיני ו/או הייתה בעלת פוטנציאל לפיתוח יכולת גרעינית פרט לדרום אפריקה. כך שלא היה איום עליה מצד מדינה אחרת.

העבודה תעסוק בנושא הנשק הגרעיני של דרום אפריקה ותתמקד בהיבטים של יחסי דרום אפריקה וישראל מבחינת האספקטים של שיתוף הפעולה הצבאי והגרעיני בין שתי המדינות. כמו כן תנתח את ההבטים בהתנהגותה של דרום אפריקה כמעצמה איזורית בתת היבשת. היבט נוסף בו תתמקד העבודה הוא הנושא של מדיניות הגבלת תפוצתו של הנשק הגרעיני ה (Non proliferation treaty) NPT. מתוך בדיקת האספקט של התנהגותן של מדינות כדוגמת ישראל שאינן שותפות לחוזה אי התפוצה ולא קיבלו עליהן את הסייגים של החוזה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הרתעה גרעינית ובניית כח גרעיני - ציון תיאורטי
פרק ב: הפצצה הגרעינית של דרום אפריקה
פרק ג: הקשרים בין ישראל לדרום אפריקה - מעצמות איזוריות בתת המערכות
פרק ד: הסכם אי הפצת נשק גרעיני ופירוק הגרעין באפריקה - סיכום ומסקנות
הערות
ביבליוגרפיה

מקורות:

"Nuclear deterrence. New riisks new opprtunities". Edited by Catherine Mcardle Kelleher, Frank J. Kerr, George H.Quester, Pregamon Brassey's, Internal Defence Publishers, inc. U.S.A., 1986.
Benjamin M.Joseph "Besiged bed fellows", Israel and the land of Aparthaid, contribution in political science, number 199, Green Wood Press, West Part, Connecticut, U.S.A., 1988. 26 T.
A European Non-Pfoliferation Policy Prospects and problems, edited by Harald Muller, Clarendon Press Oxford 1987.
חנן נוה, המעצמות האיזוריות בזירה הבינלאומית והדוגמאות של ישראל ודרום אפריקה, עבודה לדוקטורט, הוגשה לסינאט אוניברסיטת תל-אביב יולי 1992.
יחזקאל דרור, "מדיניות גרעינית של מדינות קטנות. שיטת מחקר וניתוח ראשוני", מדינה ממשל ליחסים בינלאומיים, אביב 1974 חוברת 5 עמ' 7-21.
"South African's narrowing security options", Robert Jaster, Adelphi Papers Vol. 159, London, 1980 pp 1-50.
"Nuclearisation and Denucleariasation in South Africa", Darryl Howlett and Jhon Simpson, Survival, autom 1993 Vol. 351, no. 3, pp 154-173.
"South Africa's bomb military option?" by Michele A Flournoy and Kurt Cmpabel Orbis, Vo. 32 no. 3, 1988.
"A diplomatic Bomb for South Africa", Richard K. Betts, International Security, fall 1979 Vol. 4 no. 2
"Incentives for Nuclear Proliferation: The casr of international Phariahs", by Steve Chen, The Journal of Strategic Studies, May 1980.
"Why South Africa gave up the Bomb" J.W.de Villers, Rojer Jardine, Michel Reiss, Foreign Affairs, November/December 1993, Vol. 72, no. 5.

תגים:

בין · מאזן · יחסים · לאומיים · אטום · האימה · אפרטהייד · צבא · tpn

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הנשק הגרעיני של דרום אפריקה", סמינריון אודות "הנשק הגרעיני של דרום אפריקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.