היישום אינו מחובר לאינטרנט

הענישה

עבודה מס' 010221

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תורתו של רולס מול היהדות תוך סקירת ההיבטים הפילוסופים של הענישה.

4,132 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
1. מבוא והצגת הנושא.
2. הענישה על פי תורת הפילוסופיה.
3. תורתו של הוגה הדעות רולס ומשמעותה לגבי הענישה.
4. הענישה על פי היהדות.
5. סיכום-השואות בין עקרונות שיטת הענישה על היהדות לעומת תורתו של רולס.
6. מראי מקום והערות שוליים.
7. ביבליוגרפיה.

מבוא והצגת הנושא
לכל חברה יש את חוקיה ואת נורמות התנהגות שלה ואך טבעי הוא הדבר כי היא תנסה להגן עליהם בכל הדרכם האפשריות כאשר הדרך המקובלת בותר היא הענישה לכל מי שסורח מדרך הישר.
הענישה הינה חלק ממכלול יחסים,מורכבים מאוד,הסוגרים מעגל שתחילתו הינה בערכים של החברה ובנורמות המוסר שלה,עובר דרך אמונת תושביה וכלה במשטר שלה.אין סוג אחד של ענישה: לכל מקרה יש את הספצפיקציה שלו וכל חברה קובעת את דרכי תגובתה.
רולס הינו הוגה דעות ופילוסוף אשר החל לפרסם מאמרים בגיל 30 והופעת ספרו THE RULE OF JUSTIC בשנת 1971 עוררה הדים בכל רחבי העולם ובמיוחד בארה"ב שם הוא כיהן כפרופסור.חיבורו עוסק בעיקר בצורת החלוקה האופטימלית של הטובין בחברה ,כיצד לא לקפח כל אחד ומהי הצורה הצודקת ביותר לחלוקת המשאבים הקיימים על מנת לא להיכנס לסחרור של עשיית עוולה.רולס כמעט שאינו מדבר ישירות על הענישה אולם ניתן ללמוד מדבריו גם על פן זה של חיי החברה.ישנם פילוסופים אחרים החולקים עליו אולם אין זה נושא העבודה.

מטרת עבודתי זו היא לסקור את ההיבטים הפילוסופיים של הענישה,בעיקר את ההיבטים הכללים ולאחר מכן לנסות ולהשוות את תורתו של רולס עם היהדות, משימה שאינה קלה לאור שתי עובדות:
1.רולס אינו ממקד את דבריו על הענישה.הוא מתמקד יותר על אמנות חברתיות ובעיות מוסריות כלליות ועל מנת להבין את חשיבתו על הענישה יש להבין דבר מתוך דבר.
2.שנית, היהדות אינה מתייחסת כלל אל הענישה כאל אובייקט פילוסופי.הענישה ביהדות הינה יותר אקט חינוכי שאין חולק עליו היות והוא מוכתב ע"י צו עליון.

מקורות:

J.Bain punishment.n.y. 1972
רסלו דסקל הצודק והבלתי צודק ת"א 1977.
.ROLS RULS OF JUSTICE N.Y 1972.
.NOZICK ANARCHY,STATE AND OTOPIA.N.Y 1974.
ישראל גילת לתוקפה של חובת ההתראה במשפט העונשין העברי מחקרי משפט ו'.בר אילן 1988.
מ' אילון המשפט העיברי,תולדותיו מקורותיו ועקרונותיו.ירושליים תשל"ג.
בן זמרה אליהו שיקולי ענישה בספרות השו"ת שנתון המשפט העיברי תשמ"א, כרך ח'.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הענישה", סמינריון אודות "הענישה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.