היישום אינו מחובר לאינטרנט

בניית אסטרטגיה תחרותית ל- SBU חברת פרוטרום בע"מ

עבודה מס' 065903

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח של מצבה הנוכחי של החברה (2007) והמלצות מעשיות לאסטרטגיה עתידית

8,165 מילים ,13 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

חברת פרוטרום הוקמה בשנת 1933, ובשנת 1952 נרכשו נכסיה של פרוטרום על ידי חברת תעשיות אלקטרוכימיות (1952) בע"מ. במאי 1996, פוצלה החברה מחברת תעשיות אלקטרוכימיות, ומניותיה נרשמו למסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. מפברואר 2005 החברה גם רשומה למסחר בבורסה בלונדון. פרוטרום הינה חברה גלובלית המפתחת, מייצרת, משווקת ומוכרת תמציות טעם (Flavors) וחומרי גלם (Fine Ingredients) המשמשים בייצור מזון ומשקאות, תמציות טעם וריח, מוצרי פארמה/נוטרה (Pharma/nutraceutical) וטיפוח אישי (Personal Care). החברה עוסקת במקביל בייבוא חומרי גלם ושיווקם ללקוחות שונים בארץ. פרוטרום מחולקת ל-2 חטיבות: חטיבת חומרי הגלם וחטיבת התמציות. כתוצאה מהגידול בשנים האחרונות בשולי הרווח של חטיבת התמציות החברה ביצעה מספר התאמות אשר נועדו להגדיל את חלקה של חטיבה זו על חשבון חטיבת חומרי הגלם, כגון: רכישת חברות העוסקות בתחום התמציות, הגדלת כושר הייצור של חטיבת התמציות וכו'. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח בשלוש יבשות, והיא משווקת את תוצרתה בחמש יבשות למעל 5,000 לקוחות ביותר מ- 120 מדינות. המתחרים של החברה הם בעיקר יצרני תמציות בינלאומיים, בינוניים וקטנים. שוק התמציות הבינ"ל מתאפיין בנאמנות לקוחות גבוהה ויחסי אמון. כתוצאה מכך הרגישות למחיר היא יחסית נמוכה בהשוואה לשווקים אחרים. לפיכך, יצרני התמציות צריכים לבדל עצמם באמצעות בניית אותה מערכת יחסים קרובה עם הלקוחות ובעזרת הכרות והבנה מעמיקים עם שווקי המטרה.
הדילמה האסטרטגית של החברה בה נתמקד בעבודה זו, נובעת מהתכנית העסקית בה נוקטת החברה. פרוטרום פועלת לפי תוכנית של "צמיחה מהירה", המשלבת גידול פנימי בתחומי הליבה, בשיעורים גבוהים מאלו שבתעשייה, בשילוב עם רכישות אסטרטגיות. במסגרת אסטרטגיה זו רכשה פרוטרום בשנים האחרונות חברות קטנות בתחום התמציות בעיקר בארה"ב ואנגליה. רכישות אלה הרחיבו את פריסתה הגיאוגרפית של החברה, סל מוצריה וחוג לקוחותיה בשווקים הבינלאומיים. עם זאת, הסתכלות על התנהגות מניית פרוטרום מלמדת כי החברה "תקועה" במקום מאז תחילת 2005, לאחר שמתחילת העשור ועד מועד זה היא ייצרה תשואה פנומנאלית של כ-1,000%. על רכישות החברה נמתחה ביקורת רבה, בין היתר בנימוקים כי הן בוצעו מבלי שהייתה תשתית פנימית יציבה, שהחברה התפרשה מדי למוצרי שוליים, וכי בוצעו יותר מדי רכישות על חשבון היעדר צמיחה פנימית.
בעבודה זו ננתח את מצבה של החברה מבחינת הפרופיל העסקי שלה, נבחן את סביבתה, ונציע מספר חלופות עסקיות אפשריות שיישומן יסייע להצלחת החברה בעתיד.

תוכן עניינים
מבוא
הצגת החברה- חזון וייעוד, מטרות ויעדים, ערכים ופילוסופיה ניהולית
ניתוח סביבתי
הפרופיל העסקי של החברה
ניתוח חלופות אסטרטגיות
ניתוח האסטרטגיה הקיימת של החברה
הצעת אסטרטגיה תחרותית
יעדים ואופני יישום
סיכום ומסקנות
מקורות ביבליוגרפים

קטע מהעבודה:

"חזוננו הוא לתת ערך ללקוחותינו ע"י אספקה של מגוון רחב של מוצרים באיכות גבוהה הנתמכים ע"י שירות לקוחות מצוין, ולשמר את מעמדנו בחזית ההתפתחויות בשוק הבינ"ל ע"י יצירת מוצרים ותהליכים חדשניים". פרוטרום מבקשת: "להיות השותף המועדף להצלחה טעימה ובריאה".
"באין חזון יפרע עם" (משלי- כ''ט, י''ח) - חזונה של החברה הינו עמוד האש ההולך לפני המחנה, הצהרת כיוון כללית שעל פיה נוהג התאגיד כולו. החזון עוסק בעתיד, כלומר סוג החברה אותה רוצים ליצור, השוק בו רוצים לעסוק על כל המשתמע מכך (טכנולוגיות, מוצרים, לקוחות וכו'). חזון זה אמור לייחד אותה משאר מתחריה. פרוטרום הינה כבר היום אחת מ-10 "בתי הטעם והריח" הרב-לאומיים המובילים בעולם, והיא מבקשת לחזק את מעמדה בקרב המתחרות הבינ"ל. החברה מתמקדת בשמירה על מעמדה כחוד החנית של הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום כמפתח להצלחתה. החברה משקיעה משאבים רבים במחקר ופיתוח מוצרים חדשים וחדשניים והיא בעלת ניסיון רב בתחום התמציות וחומרי הגלם בדגש על אלה הטבעיים. פרוטרום רואה במו"פ מרכיב קריטי להצלחתה העתידית.

תגים:

מדיניות · עסקית · אסטרטגיה · תחרותית · SBU · מנהל · עסקים · ניהול · שיווק · מזון · משקאות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בניית אסטרטגיה תחרותית ל- SBU חברת פרוטרום בע"מ", סמינריון אודות "בניית אסטרטגיה תחרותית ל- SBU חברת פרוטרום בע"מ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.