היישום אינו מחובר לאינטרנט

המשמעות של שירי מחאה מזרחיים

עבודה מס' 064370

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם שירים בעלי גוון מחאתי יוצרים אסוציאציות שונות אצל ספרדים (יוצאי עדות המזרח) המרגישים מקופחי לעומת אשכנזים, שלכאורה הם המקפחים.

7,290 מילים ,29 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק האם שירים בעלי גוון מחאתי יוצרים אסוציאציות שונות אצל ספרדים (יוצאי עדות המזרח) המרגישים מקופחי לעומת אשכנזים, שלכאורה הם המקפחים.
שני שירים שידונו להלן, לדוגמא, הם השירים: "איזו מדינה" מאת אלי לוזון בו הוא מתלונן על צורת ניהול של המדינה. השיר השני הוא "קוראים אותי בבר" מאת מוטי גלעדי- בו הוא שר על זמר מרוקאי ששיריו אינם מושמעים ברדיו בשל "ביורוקרטיה אשכנזית".
להערכתי מתבגרים שמאזינים למוסיקה פופולרית (פופ/רוק) הינם בעלי עמדות תרבות שמרניות יותר, ממתבגרים ששומעים מוסיקה אחרת- מזרחית.
את השערתי אבדוק באמצעות שאלון עמדות, שיבדוק את עמדותיהם והעדפותיהם המוזיקליות של הנבדקים.
כמו כן, השאלון יבדוק האם גם הנבדקים משייכים את עמדותיהם להעדפה מוזיקלית מסוימת.
אוכלוסיית המחקר כלל האנשים שפגשתי בתאריכים 15 בינואר 2001 ועד 31 בינואר 2001. המדגם היה על 100 איש.

השערות המחקר העיקריות הן:
- יש הבדל בין אשכנזים למזרחיים בתפיסת המחאה המושמעת בשירים.
- השירים יהיו בעלי משמעות רבה עבור המזרחיים.
- יש קשר בין כמות ההאזנה לשירים לבין תפיסת המחאה המושמעת בהם.

ראשי פרקים:
מבוא
הקדמה- השפעת המוסיקה
השסע התרבותי בישראל
המוסיקה כסוכן חיברות
שיטת המחקר
שיטת המחקר
מגבלות המחקר
השערות המחקר
תוצאות
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
נספח- דוגמת השאלון

קטע מהעבודה:

אחד האלמנטים עלהם התבססו החוקרים היתה כמות הדציבלים אותה שומעים אנשים. רעש של רחוב רגיל מגיע ל- 80 דציבלים, וניתן להניח כי לרעש כזה אנו מתרגלים. לעומת זאת, רעש גבוה יותר מן הסתם יעורר את חושינו.
גורם נוסף בקול הוא המקצב. למספר המקצבים במוסיקה יש יכולת לסחוף אותנו, להרים אותנו לרמה חדשה של מודעות חושית. צורות כאלו של מוסיקה, על פי קרל סישו יוצרות צורה מתונה של אקסטזה או צורה של חופש. לצורך מקצביות אחרת, ביחוד לפעימה מקוטעת הקיימת בצורות מסוימות של מוסיקת רוק יש השפעה מחלישה או מרוקנת על גוף האדם. המקצב המסוים הזה גורם לאובדן האיזון שבין שני חלקי המוח, וכתוצאה מכך נוצרים קשיי תפיסה קשים וכן מספר תופעות המציינות ראשיתה של חרדה. במקרה כזה כל הגוף נכנס למצב של מתח וחרדה.

מקורות:

אדורנו,תיאודור ומקס הורקהיימר, 1993. תעשיית התרבות- נאורות כהונאת ההמונים,5 אסכולת פרנקפורט, ספרית פועלים, תל אביב, עמ' 158-198
גרוניך א., תולדות המוסיקה, (חוברת) ת"א, 1970.
ווטסון אנדרו ונוויל דרורי, ריפוי במוסיקה, ת"א, 1990.
וילציג ליימן שמאל (1994), מחאה ציבורית בישראל, אוניברסיטת בר אילן.
חסון שלמה (1992), מחאת הדור השני, הוצאת מכון ירושלים למחקרי ישראל.
רגב, מוטי, 1995. רוק: מוסיקה ותרבות, דביר , תל אביב.
רגב מוטי, 1997, "רהוט או עילג: מיומנות ארגונית ובולטות תרבותית בתעשיית המוסיקה בישראל", תיאוריה וביקורת, כרך 10 .
שנהב, יהודה, 1995. מכונת הארגון, שוקן, תל אביב.
Seashore c.g.,Psychology of music, New york, 1967.
Tuner a., Music from the heart oF space, San francisco, 1982.
Meyer b. Leonard, Emotion and meaning of music, University of chicago press, 1956.
Adler i., And hodg r.,. "ethnicity and the process of status attainment in israel", Hsrael social science research (1)1, 1983, pp.5-23.
Sammy sMooha, (1993) "class, ethnic and national and dmocracy in israel", in larry diamond and ehud shprinzak (eds), Israely democracy under stress, Israeli democracy institue.
Becker, Howard, 1982. Art Worlds. Berkeley: The university of California Press.
CampbEll, Deanna Robinson, Elizabeth B.buck, and marlene cuthbert, 1991. Music at the margins. Newbury park : sage .
Chapple, Steve, And reebee Garofalo, 1997. Rock'n'roll is here to pay. Chicago: nelson hall.
Dimaggio, Paul, 1982. "cultural entrepreneurship in Nineteenth century boston", parts 1 2, media, culture and society 4: 33-50 and 303-322.
1992. "The extension of the high-culture model to Theatre, Opera and the dance ", In cultivating Differences, Ed. Michele lamont and marcel fournier. Chicago: the University of chicago press, pp. 21-57.
Dimaggio, Paul, And paul M.hirsch, 1976. "Production organization in the Arts, "American behavioural scientist 19: 735-749.
Featherstone, mike, 1991. "lifestyle and consumer culture", in consumer culture and postmodeRnism. London: sage.
Frith, Simon, 1981. Sound Effects. New York: Pantheon.
~1988. "The industrialization of popular music", in music for pleasure. London: routledge
Grossberg, Lawrence, 1984. "Another boring day in paradise: rock and roll and the empoweRment of everyday life", popular music 4: 225-258.
Hall, stuart, 1982. "the rediscovery of ideology: return of the repressed in media studies", in culture, society and the media, ed. Michael gurevitch et al. London: methuen, pp. 56-90.
Hirsch, paul m., 1972. "Processing fads and fashions: an organization- set analysis of cultural industry systems", american journal of sociology 77: 639-659.
Lash, scott, 1990. Sociology of postmodernism. London: routledge.
Malm, krister, and roger wallis, 1992. Media policY and music activity. London: routledge.
Peterson, richard, and david berger, 1971. "entrepreneurship in organizations: evidence from the popular music industry", administrative science quarterly 16: 97-106.
Wallis, roger, and krister malm, (1984). Big souNds from small peoples. London: constable.

תגים:

מוזיקה · מוסיקה · רגש צליל קצב · שירי מחאה · תרבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המשמעות של שירי מחאה מזרחיים ", סמינריון אודות "המשמעות של שירי מחאה מזרחיים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.