היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפחת אלפרון והצגתה בתקשורת

עבודה מס' 068260

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הפכה משפחת אלפרון לכוכבת תקשורת והאם דרך ההצגה התקשורתית מעידה על מגמתיות לטובת המשפחה או לטובת הציבור הרחב?

6,501 מילים ,22 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

העבריינים נבדלים משאר מרכיבי החברה בקודים של התנהגות, בדרכי קיום ופרנסה ובדרכים לפתרון בעיות וכן בהתייחסותם לשלטון החוק, שכן הם מסתבכים בעימותים ובסכסוכים ביניהם בקלות ובתדירות ורובם מעדיפים להשתמש באלימות ולפגוע במתנגדיהם עד כדי פציעה והרג (כספי, 2001).
לאורך המאה העשרים עסקה המדיה רבות בתכנים הקשורים לתחום המאפיה, הפשע ובתחומים נלווים, המאפיה הפכה לנושא בידורי, לעיתים נראה שהחברה אינה מזהה את ההבדל שבין הערצת גיבורי תרבות שאת דמותם יצרו עובדי המדיה למטרה בידורית, לבין דמויות בחברה אשר פועלות ביום יום על פי קודים עבריינים ומוצגות במדיה כגיבורים (Mitchell, 1995).
נראה כי אין סיכוי לטפח מודעות רחבה בקרב הציבור כאשר הבימות התקשורתיות החשובות נשלטות ומנוצלות על ידי עבריינים (הנגבי, 2004).
לפני כחמש-עשרה שנים השתלטו האחים אלפרון על העולם התחתון של גוש דן ובשנים האחרונות נשמעות הטענות כי משפחת אלפרון, או בשמה ההוליוודי משפחת סופרנוס היא הגיבורה הבאה של ישראל. לכן בעבודה זו בחרתי לבחון את אופן הצגת משפחת הפשע אלפרון בעיתון פופולארי יומי בכדי לזהות כיצד מוצגת המשפחה והאם ניתן לומר שההצגה היא חיובית ומעוררת אהדה כלפי המשפחה.
לשם כך נבחרו כמוקד לניתוח כותרות עיתון מעריב אשר פורסמו לאורך השנתיים האחרונות, נבחנו סימנים חיצוניים ועיצוביים כגון בולטות הכותרות וכן המלל, הדימויים והמטפורות בהם בחרו עורכי העיתון והכתבים. נמצא כי אכן העיצוב החיצוני והמלל גם יחד יוצרים תפיסה חיובית ואנושית כלפי משפחת אלפרון כאשר המוטיב העיקרי החוזר על עצמו הוא השימוש בנושא המשפחתיות. ניתן לומר שיש תחושה שמנסים להציג את אלפרון כאיש משפחה מסור ואבא למופת אשר רוצה ליטול חלק באירועים משמעותיים של בנו האהוב ומבצעים רדוקציה להיותו ראש משפחת הפשע ולאופן שבו הוא מבצע באופן מסור עד מוות את תפקידו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1: סקירת הספרות
1.1: הגיבור והעבריין בחברה המודרנית ואופן הצגתו בתקשורת
1.2: אמצעי התקשורת כמבנים מציאות
1.3: התפתחות תאגידי תקשורת בישראל
1.4: עיתוני איכות ועיתונים פופולאריים
פרק 2: מתודולוגיה
2.1: רקע כללי
2.2: שאלת מחקר
2.3: השערת מחקר
2.4: שיטת מחקר
2.5: מגבלות מחקר
פרק 3: הצגת הממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה אין פירוט ביבליוגרפי של הכתבות שנותחו.

קטע מהעבודה:

בעבודה זו מבוצע ניתוח תוכן איכותני באמצעות שיטת הסמיוטיקה, שהיא השיטה הטובה ביותר לבחינת אופן השימוש בסימנים ובשרשרת סימון בכדי להבנות מסר, בעיקר מסר ידוע מראש. ייבחנו 15 כותרות שפורסמו בעיתון "מעריב" בין השנים 2005 - 2007 כאשר מצופה מאמצעי התקשורת להבנות תמונת מציאות אשר תומכת בשמירה על הסדר החברתי ואשר קוראת לצאת כנגד עבריינים, יחד עם זאת ידוע כי אמצעי התקשורת שואפים להגביר מכירות ורווחים כלכליים, לכן הם בוחרים להציג את המציאות באמצעות סמלים מעולם הבידור.

תגים:

פשע · אלפרון · עבריינים · משפחה · עיתונות · דימויים · כותרות · דימוי תקשורתי · סופרנוס · משפחות פשע · פשיעה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפחת אלפרון והצגתה בתקשורת", סמינריון אודות "משפחת אלפרון והצגתה בתקשורת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.