היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת פשיעה על שוק ההון

עבודה מס' 071105

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם פשיעת רחוב ופשיעת צווארון לבן משפיעים על תשואות שוק ההון?

8,020 מילים ,17 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מטרת מחקר זה הינה בחינה של השפעת הפשיעה המוגדרת כפשיעת 'צווארן לבן' ופשיעת 'הרחוב' על מדדים מובילים בשווקים שונים ברחבי הגלובוס. בחינה של סוגיה זו נועדה לאפשר הבנה טובה יותר ויכולת יצירת מנגנון חיזוי טוב יותר של תשואות מדדים עתידיים בהתאם למאפייני פשיעה שונים שהתרחשו במדינות מפותחות ומתפתחות כאחד.
בחינה של השפעת הפשיעה, על סוגיה השונים, על שוק ההון נעשית במספר פרקי מחקר: פרק מחקר ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר מציגה תיאוריות שונות בנושא פשיעה ופשיעת צווארון לבן, ובחינת פשיעה על שוק ההון. פרק שני במחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר, כלי המחקר ואופן הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים. בנוסף פרק זה מציג את משוואות הרגרסיה בהן נעשה שימוש לבחינת השפעת הפשיעה על שוק ההון.
פרק שלישי במחקר הינו פרק הממצאים. פרק זה מחולק ל-3 חלקים כאשר החלק הראשון מציג את המשתנים באופן תיאורי, חלק שני מציג את השפעת מאפייני הפשיעה על המדדים יום האירוע, יום לאחר האירוע ויומיים לאחר האירוע ואילו חלק שלישי מציג את השפעת מאפייני הפשיעה עם מדדים קודמים על תשואות מדדים יום האירוע, יום לאחר האירוע ויומיים.
פרק רביעי של המחקר הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את עיקרי תובנות המחקר מתוך אינטגרציה של הממצאים התיאורטיים והאמפיריים השונים של המחקר. כלל שלבי המחקר שתוארו נועדו לתת מענה על סוגיית המחקר: האם פשיעת רחוב ופשיעת צווארון לבן משפיעים על תשואות שוק ההון?
בחירתנו לחקור סוגיה זו נובעת מהמציאות הקיימת בארץ ובעולם של פשיעת רחוב ופשיעת צווארון לבן המתרחשים באופן שכיח בכל המדינות המפותחות והמתפתחות. בחינת השפעתן על שוק ההון מאפשרות כלי תחזית יעיל לבחינת תשואות עתידיות לאור אירועי פשיעה שונים במדינות נבחרות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פשעי צווארון לבן
2.2 השפעת פשיעה על המשק ושוק ההון בפרט
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 שיטות סטטיסטיות
3.3 שיטת איסוף הנתונים
3.4 כלי המחקר
3.5 טווח נתוני המחקר
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית
4.1.1 פשיעת רחוב
4.1.2 פשיעת צווארון לבן
4.2 רגרסיות המחקר
4.2.1 השפעת מאפייני פשיעת רחוב על תשואות (ללא תשואות קודמות)
4.2.2 השפעת מאפייני פשיעת צווארון לבן על תשואות (ללא תשואות קודמות)
4.3 רגרסיה מרובת משתנים
4.3.1 פשיעת רחוב
4.3.2 פשיעת צווארן לבן
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנה
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אין מדינה בעולם שאינה נגועה ברמה זו או אחרת של פשיעה. הפשע הוא הרסני לחברה, משום שברוב המקרים הרווח שהפושע מפיק משללו הוא קטן מהנזק שהוא גורם. נזק זה אינו מתבטא רק בהפסד החומרי ובעוגמת הנפש לקורבן. התפשטות הפשיעה פוגעת בנכונות של הפרטים בחברה לנקוט יוזמות חדשות, עסקיות או אחרות, שכדאיותן תלויה ברמה סבירה של ביטחון אישי וציבורי (חפץ, 2014).
הרעיון של "פשע צווארון לבן" נטבע לראשונה על ידי הסוציולוג אדווין סאתרלנד בשנת 1939 בפגישה הסוציולוגית האמריקנית. הוא הגדיר פשע צווארון לבן כ"פשע שבוצע על ידי אדם מכובד ומעמד חברתי גבוה במהלך חייו" (Sutherland, 2017). יתר על כן, Simpson & Paternoster (2017) הסבירו כי פשעים אלה יכולים להיות מתוארים כפשעים לא אלימים שבוצעו על ידי אנשים כגון מנהלי עסקים ומנהלים במהלך פעילותם העסקית. הגדרה נוספת של פשעי צווארון לבן הוגדרה על ידי הלשכה הפדרלית לחקירות (FBI) בשנת 1989 כ"מעשים בלתי חוקיים המאופיינים ברמייה, הסתרה או הפרת אמונים שאינם תלויים ביישום או באיום של אלימות פיזית או אלימות".

תגים:

שוק ההון · השקעות · מניות · מסחר · משבר · פשיעה · קרמינולוגיה · צווארון לבן · פשיעת רחוב · שוק · תשואות · מדדים · פשיעה כלכלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת פשיעה על שוק ההון", סמינריון אודות "השפעת פשיעה על שוק ההון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.